עמותת ידידי סורוקה מצדיעה לצוותים הרפואיים ולפצועי מלחמת ‘חרבות ברזל’

האירוע השנתי של עמותת ידידי סורוקה בהצדעה לצוותי סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי  ולפצועים שלחמו במלחמת “חרבות ברזל” תורמים מרכזיים: הקרן לידידות,  ICL Group ותורמים נוספים בהם: ועד עובדי מפעלי ים המלח, ועד עובדי רותם אמפרט, ועד מכתשים אדמה, בנק הפועלים, בנק מזרחי, בנק דיסקונט, בנק לאומי ואחרים. האלוף במיל. יוחנן לוקר, יו”ר דירקטוריון כללית ואלי כהן מנכ”ל כללית הכריזו על מאצ’ינג  (מימון תואם) של כללית לתרומות שנאספו האירוע התקיים באמפי עומר וכלל הופעה של הזמרת מירי מסיקה

האירוע  השנתי של עמותת ידידי סורוקה, בראשותם של אשר גרינבאום יו”ר עמותת הידידים ואורנה מיארא, מנהלת העמותה התקיים בסימן הצדעה לצוותי סורוקה ולפצועים שלחמו במלחמת “חרבות ברזל”. התרומות שגוייסו קודש למערך מציל החיים בבית החולים ולהקמת חדרי ניתוח וצנתור ממוגנים.

באירוע המרגש שהתקיים אתמול באמפי בעומר השתתפו מאות אנשים ובינהם לוחמי צה”ל, משטרה וכוחות הביטחון שנפצעו וטופלו בסורוקה, אנשי עסקים, ראשי ערים ורשויות בדרום, חברי הנהלת כללית וסורוקה, עובדי סורוקה ותושבי האזור ביניהם: האלוף במיל. יוחנן לוקר, יו”ר דירקטוריון כללית,  אלי כהן מנכ”ל כללית, רוביק דנילוביץ’ ראש עיריית באר שבע, ד”ר אורלי וויינשטיין ראשת חטיבת בתי חולים בכללית, ארז בדש, ראש מועצת עומר ואורחים מכובדים נוספים.

צוותי סורוקה עומדים בגבורה בחזית הטיפול בפצועי מלחמת “חרבות ברזל” מזה  למעלה מ 11 חודשים, ומעניקים טיפול מציל חיים לאלפי פצועים במסירות אדירה ובאחריות גדולה.

מערך מציל החיים של סורוקה הינו מערך מצטיין ומוביל ונמצא בקדמת הטכנולוגיה, המדע והיכולת האנושית. במצבי חירום, מחצית מחדרי הניתוח, חדרי CT וחדרי צנתורים שאינם מוגנים מפני טילים, נאלצים להיסגר, דווקא בעת בה הם נדרשים באופן משמעותי להצלת חיים.

המלחמה הדגישה ביתר שאת את הצורך המחייב במיגון תשתיות מצילות חיים, ובהם חדרי הניתוח הקיימים. לפרויקט חשוב זה שותפה המדינה שאישרה הקמת 3 חדרי ניתוח חדשים וממוגנים, בעלות מוערכת של כ-30 מליון ₪.

רוביק דנילוביץ’ באירוע עמותת ידידי סורוקה: “סורוקה הוא עוגן. הרוח של סורוקה היא הרוח הישראלית. בשעה הגורלית לעם ישראל עובדי סורוקה היו שם בשביל כולנו. רבים מכל הארץ שיבחו ופירגנו על המסירות והטיפול של המרכז רפואי שיש לנו בנגב. אני מצפה ממדינת ישראל לחזק את סורוקה כי הוא תמיד ישאר ביה”ח המרכזי בנגב. אני כאן כדי לומר תודה כאזרח, וכתושב בכיר בנגב. תודה לכל אחת ואחד מכם על מסירותכם. כולנו יודעים שיש על מי לסמוך”.

פרופ’  שלומי קודש, מנהל  סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: ” סורוקה הוא כיפת הברזל הרפואית של ישראל. מאז אותה שבת של ה – 7 באוקטובר, עובדי סורוקה התייצבו כולם, נלחמו יחד בגבורה והצילו חיים, כאשר הם רואים זכות גדולה להיות שם עבור הפצועים ובני משפחותיהם, החיילים, השוטרים, והחטופים שעובדי בית  החולים זכו לתמוך וללוות ברגעים הקשים. תוך ניסיון להקל על סבלם ולהבטיח שיוכלו לחזור לחיים בתפקוד מירבי”.

מוסיף פרופ’  קודש: ” יש לנו אחריות גדולה לבריאותם של כלל תושבי האזור ובהם כלל לוחמי צה”ל שמפונים בתקופות לחימה לבית החולים. המלחמה הדגישה ביתר שאת את הצורך המחייב במיגון תשתיות מצילות חיים, ובהם חדרי הניתוח הקיימים. אני מודה למשרד הבריאות ולכללית על תמיכתם בשיפור המיגון בסורוקה, והתגייסות הקהילה בארץ ובעולם למען המרכז הרפואי היא חלק בלתי נפרד מהצלחתינו“.

יום שידורים מיוחד התקיים ברדיו דרום שבמהלכו הועלו לשידור לוחמים שנפצעו וטופלו בסורוקה וסיפרו את סיפורם המרגש לצד מי שטיפל בהם לאורך המלחמה על חייהם.

 

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

תמונה 1: אורנה מיארא, מנהלת עמותת ידידי סורוקה , אלי כהן מנכ”ל כללית, ד”ר אורלי וויינשטיין,  ראשת חטיבת בתי חולים בכללית ופרופ’ שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי
תמונה 2: פרופ’ שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי ורעייתו ד”ר איריס קודש ביחד עם מירי מסיקה

צילום: דינה פרנקל לסורוקה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן