“על כולנו ללמוד מגבורת אנשי בארי”: טקס סיום קורס קצינים קרביים ביבשה מחזור 69

נחישותם מנעה אסון גדול עוד יותר. לימדו מהמפקדים והלוחמים בכוחות שהגיעו לקיבוץ. רבים מהם לחמו בגבורה במחיר דמים יקר, גבורה שהיא מופת”, אמר הרמטכ”ל בנאומו בטקס
קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים אתמול (חמישי) בטקס שנערך בבית הספר לקצינים (בה”ד 1) במחנה “לסקוב”, במצפה רמון.
הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט, הרמטכ”ל, רא”ל הרצי הלוי, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקדים נוספים, משפחות ובוגרי הקורס.

 

טקס סיום קורס הקצינים נערך בתום שבעה חודשי הכשרה, במהלכם עברו בוגרי הקורס את שלב ההכשרה הראשון במגמת “שדה”. את השלב השני, ביצעו צוערי חטיבות החי”ר במגמת “גפן” בבה”ד 1, וצוערי החילות השונים בהשלמות החיליות הייעודיות בבסיסי ההדרכות השונים.

הטקס מתקיים במהלך המלחמה, במסגרתה הצוערים לחמו עם החטיבות האורגניות שלהם בטרם היציאה לקורס.

הם קיבלו את ההחלטה לצאת לקורס קצינים במהלך הלחימה בעזה, בשמירה על הגבולות בצפון או בעת ביצוע מעצרים באיו”ש, מתוך מניע ערכי במטרה להקדיש את כל כולם למען ההגנה על מדינת ישראל.

 

 

בטקס הוענקו דרגות הקצונה ל- 404 הקצינים החדשים, אשר מצטרפים החל ממחר לשורת הפיקוד של צה”ל ועתידים להשתלב בתפקידי מפתח ביחידות הלוחמות, לפקד בכלל הגזרות ולהוביל את צה”ל קדימה בלחימה.

זהו טקס סיום קורס הקצינים האחרון בפיקודו של מפקד בה”ד 1, תא”ל יהודה ואך, אשר הוענקו לו דרגות תת-אלוף על ידי הרמטכ”ל.

 

“הבוקר הצגנו לקהילת בארי את התחקיר שערכנו על הלחימה בקיבוץ בשבעה ובשמונה באוקטובר”, אמר בנאומו הרמטכ”ל, “התחקיר הוא אבן יסוד במעשה הפיקודי. בצורה נוקבת, המבקשת למידה ושיפור, תחת קורת האמת, פעלנו עם כל השותפים לארוע, כדי להבין לפרטים ולעומק מה היה ומה עלינו ללמוד כדי שלא ישנה בעתיד”.

“על כולנו ללמוד מגבורת אנשי בארי, כיתת הכוננות ואזרחים נוספים, שהגנו בגופם על משפחותיהם ועל אנשי הקיבוץ במשך שעות ארוכות, שבהן אנחנו לא הגענו להגן להם. נחישותם מנעה אסון גדול עוד יותר. לימדו מהמפקדים והלוחמים בכוחות שהגיעו לקיבוץ. רבים מהם לחמו בגבורה במחיר דמים יקר, גבורה שהיא מופת”.

 

 

“אשרי העם שאלו הם בניו ובנותיו, אשרי ההורים שגידלו אתכם והיום נושאים אליכם את עיניהם בגאווה ובהשתאות”, נאם מפקד בית הספר לקצינים, תא”ל יהודה ואך, “אני מודה לכם שזכיתי לפקד עליכם ולהילחם לצידכם. אני מסיים בתחושת אמון וביטחון גדול שיש לעם ישראל המשך חזק בשרשרת הדורות, המשך לתכונת המסירות המתאפיינת בקריאת ‘הינני’, ומאפשרת להמשיך לחרוש את התלם הארוך מתוך התלהבות, באורך רוח ולאורך זמן. עם ישראל חי”.

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן