עיריית לוד מציגה את החלופה לתמ”א 38

בהתאם לתוכנית של עיריית לוד, בחלופה לתמ”א 38 יש פוטנציאל תוספת של אלפי דירות

עיריית לוד מקדמת תכנית התחדשות בניינית, עם פוטנציאל לתוספת של עד 5,780 יח”ד. התכנית עלתה לישיבת הוועדה המקומית האחרונה, שאישרה את הגשת התכנית להפקדה בוועדה המחוזית. בתוך כך, הוועדה המקומית החליטה להפסיק לקדם תכניות לפי תמ”א 38, ולאמץ במקומה את החלופה.

התחדשות בניינית, לוד (מיגון וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה) היא חלופה לתמ”א 38. מטרת התוכנית להוות מענה תכנוני לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בהתאם לתקנות, והיא קודמה על ידי אגף תכנון במינהל הנדסה, המבואה להתחדשות עירונית בחברה הכלכלית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

התכנית היא כלי משלים לתהליכי התחדשות ופיתוח המרקם הוותיק בעיר. התכנית מתווה כלים להתחדשות מגרש בודד/ מגרשים סמוכים בארבעה מנגנונים מרכזיים: התחדשות בבנייה מרקמית נמוכה עד 5 – 4 קומות; התחדשות בבניה מרקמית במסלול חיזוק ותוספת בניה; התחדשות בבנייה מרקמית עד 9 קומות במסלול הריסה ובנייה; התחדשות עירונית בבנייה מועצמת – גבוהה – הכוללת עירוב שימושים: במגרשים מיוחדים בקרבה לתחנת מטרו מתוכננת “לוד מרכז”.

מהעירייה נמסר כי מאחר ולוד נמצאת בעיצומם של תהליכי תכנון עתירי היקף, בוצע ניתוח עומק על ידי משרד מזור-פירסט אדריכלים, ביחס לכלל התוכניות החלות או הנמצאות בתהליך, בסיומו עלו מקטעים ספציפיים בדגש על טיפולוגיית הרביעיות. הנחת העבודה הייתה לאפשר ולעודד התחדשות מקומית באמצעות הוספת סל זכויות וכלים, ובדגש על פוטנציאל ליזמות עצמית ולמשיכת אוכלוסייה חדשות לעיר. בסך הכל במסגרת הקווים הכחולים של התוכנית כ-2,280 יח”ד קיימות, מתוכן כ-70 אחוזים במבני רביעיות או שמיניות, ופוטנציאל מימוש מלא שעשוי להגיע עד 5,780 יח”ד.

יש לציין כי התכנית לא חלה בכל השכונות הוותיקות בעיר. למשל, התכנית לא חלה על שכונת חב”ד בעיר, זאת מכיוון שלא עמדה במבחני התכנון והכלכלה ולכן לא נכללה בתוכנית הביניינית. מהעירייה נמסר כי בשל אופי השכונה והצרכים יבחנו פתרונות אחרים התומכים בהתפתחות השכונה.

כאמור, בישיבתה האחרונה של הוועדה הוחלט להפסיק ולקדם תכניות לפי תמ”א 38, שתוקפה פג. הוועדה המקומית החליטה שלא להאריך את תוקף התמ”א, אלא לעבור ולקדם תכניות התחדשות לפי חלופת שקד. מהעירייה נמסר כי: “ההחלטה להפסיק את תמ”א 38 נשענת על כך כי רוב המבנים במרקם הוותיק נכללו בתוכנית התחדשות כלשהי, ועדיין נשארה האפשרות באמצעות חלופת שקד במקרים שיידרשו. וכן חשוב להדגיש כי בלאו הכי במהלך התקופה מאז נכנסה תמ”א 38 לתוקף חלפו כמעט 2 עשורים, אולם בלוד היא מומשה בפועל במספר מצומצם מאוד של בניינים. התוכניות הבנייניות ככלל נתפרות ספציפית בהתאם לצרכי הרשות ומאפייניה, על מנת לעודד התחדשות המותאמת חברתית וכלכלית”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו:

“לוד משנה את פניה, מחדשת את העיר ובעזרת תכניות ענק אסטרטגיות, מקדמת מבני מגורים מפוארים, רבי קומות, חדישים, ירוקים ומאירי פנים. התושבים הוותיקים לצד החדשים מרוויחים וייהנו מדירות חדשות, שכונות לתפארת בעיר שדוהרת קדימה בכל פרמטר במרכז הארץ. התכנית הבניינית, הינה חלק מפיתוח והתחדשות עירונית בכל רחבי העיר. באזורים בהם פתרונות מסוימים אינם מתאימים, נציע חלופות שיעניקו את הטוב ביותר לתושבים, כדוגמת תושבי שכונת חב”ד היקרה והוותיקה בדרום העיר, להם בשיתוף פעולה עם רב הקהילה ונציגי הוועד, אנו נשיג את המיטב בכדי שיזכו בהתחדשות העירונית וכל זאת תוך שמירה על צביון השכונה כרצונם”.

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן