עיריית ירושלים נערכת לאירועי הסליחות

לקראת חודש אלול והימים הנוראים, עיריית ירושלים נערכה לקבלתם של מאות אלפי המבקרים והעולים לרגל, הצפויים להגיע לעיר הבירה מכל רחבי הארץ והעולם. בבירה יתקיימו מאות אירועים, מופעים ועשרות אירועי סליחות בכל רחבי העיר.

ירושלים, עיר הקודש ו’בירת הסליחות’ של ישראל והעם היהודי, היא המקום לבקר בו בחודש הסליחות והימים הנוראים. עיר הבירה מתאפיינת בעושר ועומק היסטוריים, תרבותיים, לאומיים ודתיים ייחודיים, שאין כמותם בשום מקום אחר בארץ ובעולם. לירושלים ולתושביה, על כל גווניה ועדותיה, מסורת ייחודית, עשירה ומיוחדת, ובמהלך חודש הסליחות תציע העיר לקהל הרחב מגוון אירועים לכל הגילאים והמגזרים.

החל מ-4.9 (א’ אלול) ועד 10.10 (ט’ תשרי) יתקיימו בעיר הבירה מאות אירועי וסיורי סליחות. אירועי הסליחות ייפתחו עם “ניגונים של תקווה”, סדרת אירועי תרבות, מוזיקה וסיורים החושפים את מורשת קהילות ישראל (10-14.9.24, בית העם, כיכר המוסיקה, נוקטורנו), והסיורים המיוחדים שלהם יצטרפו למאות סיורי הסליחות המוצעים על ידי אתרי התרבות, התיירות ומורי הדרך.

בתקופת הסליחות מפיקה עיריית ירושלים כמה מעמדים מרכזיים ומופעי סליחות מוסיקליים ברוב עם:

12.9 – בית העם: מופע סליחות תזמורת חיבה

18.9 – בית העם: מופע סליחות תזמורת חיבה עם אלי לוזון ויחיאל נהרי

23.9 – בית העם: מופע הסליחות ‘נכספה’

26.9 – היכל פיס לתרבות פסגת זאב: ‘תשליך’- שולי רנד

28.9 – בניני האומה: סליחות ראשונות עם יצחק מאיר

29-30.9 – בריכת הסולטן: אלול ישי ריבו

9-10.10- בריכת הסולטן: סליחות ירושלים – דוד ד’אור

תקופת הסליחות תסתיים עם המופע המרכזי בכיכר ספרא “אדון הסליחות” – תזמורת מזרח ומערב בניצוחו של תום כהן (10.10).

רוב האירועים המוסיקליים העירוניים מתקיימים בתשלום סמלי ובחלקם תינתן הטבה למחזיקי כרטיס ירושלמי. כלל האירועים מפורסמים באתר עיריית ירושלים.

עד סוף ספטמבר ייזכו אלה הלנים שני לילות במלונות העיר, ללילה שני בחצי המחיר ולמתנה אישית בסך 100 ₪ לכל אורח, אותה יוכלו לממש במגוון אתרים ואירועים בעיר. קבוצות מאורגנות יוכלו לקבל הטבה זו גם ללנים לילה אחד ומבקרים בשני אתרים בזמן השהות בעיר. פרטים אודות המבצעים המיוחדים מתפרסמים באתר התיירות של ירושלים www.itraveljerusalem.com

לפי נתוני העירייה משנים קודמות, כ-70% ממבקרי העיר בתקופה זו, מבקרים גם בעיר העתיקה ובכותל. לכן נערכו בירושלים להסדרה, הכוונה ותגבור התחבורה הציבורית. עיריית ירושלים ממליצה לתושבי ירושלים ואורחיה המגיעים למרכז העיר ולעיר העתיקה, להחנות את הרכב הפרטי בחניונים השונים, ובכלל זאת בחניוני חנה וסע ללא תשלום, ולהשתמש ברכבת הקלה ובתחבורה ציבורית:

חניוני חנה וסע:

• חניון נחל צופים- החניון הכולל כ- 1,000 מקומות חניה על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה, בסמיכות לתחנת הגבעה הצרפתית.

• חניון הר הרצל- על ציר הקו האדום של הרכבת הקלה, בסמיכות לתחנת הר-הרצל. החניה ללא תשלום, בכפוף לנסיעה ברכבת הקלה.

חניונים עירוניים בתשלום:

• חניון כיכר ספרא- רח’ שבטי ישראל 7: עלות החנייה בין 7:00-16:00 הינה 24 ₪ למחזיקי כרטיס ”ירושלמי” העלות היא 10 ₪ בלבד.

• חניון מנורה- רח’ מנורה 3: שעות פעילות בין 6:30 -1:00 בלילה. עלות שעתית: 14 ש”ח, לבעלי כרטיס ירושלמי 10 ש”ח. רכב הנכנס לחניון לאחר 17:00 וייצא עד 08:00 בבוקר ישלם 24 ₪.

יש להחנות את הרכב בחניונים (לרבות באזור העיר העתיקה) ובהתאם לחוק.

דרכי ההגעה לעיר העתיקה:

קווי האוטובוס 1 ו-3 מהתחנה המרכזית לכותל יתוגברו בשעות הלילה, החל מליל הסליחות הראשון (4.9). גמר השירות בימים אלה יהיה בשעה 2:00 בכל יום. בסופי השבוע יפעלו ויתוגברו עד לשעות הלילה המאוחרות גם קו 111 שייצא מחניון מלחה וקו 333 שייצא מצומת רמות. בנוסף, הרכבת הקלה תתגבר את קווי השירות בלילות חמישי ומוצאי שבת, כשגמר השירות יהיה בשעה 02:45 בלילה. החל מ-29.9 ועד 23.10 (שמחת תורה) יפעלו קווי האוטובוס לאורך כל הלילה. בנוסף, בערב ראש השנה ובערב יום כיפור תפעל הרכבת הקלה עד השעה 02:45.

מינהל תפעול בעירייה נערך גם הוא לאירועי הסליחות. כלל אגפי המינהל יתגברו פעילותם לשמירת מרחב ציבורי נקי, בטוח ומסודר. אגף התברואה נערך כבכל שנה לתיירות פנים וחוץ בחגי תשרי ומגביר את כלל עבודות הניקיון, לרבות שטיפת רחובות וסימטאות, פינוי אשפה, טיאוט ידני ומכני מסביב לשעון בסמוך לבתי-כנסת, בשכונות, במוקדי תיירות, במרחבים בהם יתקיימו אירועים ופסטיבלים, ולמעשה בכל רחבי העיר.

אגף אכיפה ושיטור עירוני יתגבר את צוותי האכיפה והשיטור. לצורך שמירה על נראות הולמת במרחב הציבורי, יתבצע פינוי מכשולים וגרוטאות מהמרחב הציבורי ויתוגבר הפיקוח והמעקב אחר השלכת פסולת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“ירושלים היא מגדלור של תקווה וחוסן והיא ליבו של העם היהודי כבר למעלה ל-3,000 שנה. השנה, תהיה העיר מוקד לתפילתם ולתקוותם של המוני ישראלים ויהודים מרחבי העולם לשנה טובה, לשחרורם של החטופים, לרפואת הפצועים ולשלומם של חיילי צה”ל וכוחות הביטחון. לקראת חודש הסליחות, עיריית ירושלים נערכה למען כל אחד ואחת מתושביה ומאורחיה, ובכלל זה לאירוח כ-3000 מפונים, רובם מיישובי עוטף ישראל בצפון, שעדיין שוהים במלונות העיר. נעשה כל מאמץ להעצים ולהפוך את חוויית הסליחות בירושלים, גם השנה, למיוחדת ומוצלחת. נשמח לארח את הבאים לעיר ולקרוא להם להתאחד עימנו בתפילה שמחברת את כולנו: “תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה”.

לפרטים נוספים על הסליחות בירושלים

 

◼️ לקבוצת דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון | משה ליאון - ראובן קפוצינסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן