עיריית ירושלים בתערוכה מקורית: “תמונה שווה אלף מילים”

תערוכה חדשה במרכז תרבויות ‘הרמוניה’ מציגה את מסע התמודדותם של אמנים עולים עם למידת השפה העברית

עיריית ירושלים בתערוכה מקורית המציגה באמצעות פתקים, קטעי מחברות, מכתבים לקרובי משפחה ופריטים אישיים נוספים את סיפור מסעם המאתגר של עולים אמנים במהלך למידתם את השפה העברית.

 

 

במרכז התרבות ‘הרמוניה’ נפתחה תערוכת אמנות ייחודית – נשמות נודדות: סמיוטיקה – המביאה לידי ביטוי באמצעות מגוון חומרים ויזואליים ופריטים אישיים, את התמודדותם של אומנים עולים חדשים עם חבלי קליטה ראשונים, בדגש על המרכיב השפתי- תקשורתי.

 

במסגרת התערוכה יוצגו לראשונה, בנוסף ליצירות אמנות חזותית, קטעים ממחברות אולפן ללימוד השפה העברית, מכתבים לקרובי משפחה בארץ המוצא, פתקים ראשונים בעברית וחפצים אישיים נוספים של 35 עולים חדשים. חומרים אלה אמורים לאפשר התבוננות ייחודית על תהליך הלמידה המאתגר, אותו חווים העולים החדשים במהלך רכישת השפה, ולחבר את הצופים לחוויה ללא צורך בשימוש במילים.

יוזמי התערוכה הם עולים חדשים הפעילים במרכז התרבויות העירוני “הרמוניה”. לדבריהם, השימוש באלמנטים וויזואליים מצליח לרתום בצורה מיטבית את הבנת הסביבה לאתגרים הכרוכים בהתמודדות עם למידת שפה חדשה.

 

 

לתערוכה שותפה עמותת “מיזם נפשות” הפועלת להעלאת המודעות לתחום בריאות הנפש באמצעות אירועי שיח ותרבות. השיתוף נוצר מתוך הבנה שחסימה תקשורתית מהווה טראומה עבור עולים רבים המתקשים להסביר את עצמם בשל מחסום שפתי. האפשרות לבטא את הקשיים מעניקה להם הכרה, מרככת אותם ופותחת בפניהם ערוצי כניסה חדשים לחברה המקומית.

מרכז תרבויות ‘הרמוניה’ מופעל באמצעות הרשות העירונית לעלייה וקליטה. המקום משמעותי ביותר עבור עולים חדשים העוסקים בתחום האמנות ומעניק להם הזדמנות לחשוף את יצירותיהם לקהל הרחב. הוא נותן במה למגוון רחב של עשייה בכל תחומי האמנות: תיאטרון, מוסיקה, אמנות פלסטית וכו’ ומקיים שלל פעילויות תרבות: מופעים, סרטים, פסטיבלים ותערוכות עולים המתחלפות מדי חודש.

בין העולים החדשים ישנה קבוצה גדולה של אמנים שנאלצו עם עלייתם לארץ להתחיל את דרכם המקצועית מהתחלה, זאת בשעה שבארץ מולדתם כבר זכו לפרסום והכרה. המרכז משקיע באיתור האומנים, מציג את עשייתם האמנותית ומהווה מוקד חברתי המספק מענה תרבותי לצרכיהם של רבים מהעולים החדשים בבירה.

קייט, עולה חדשה מרוסיה: “כשהגעתי לארץ הייתי בהלם טוטאלי, הרגשתי כמו תינוק שלומד לעשות מחדש את צעדיו הראשונים. לא תיארתי לעצמי שלא אצליח לתקשר ברמה הבסיסית עם הסביבה. בזכות העשייה האמנותית השתחררתי ולמדתי לתקשר באמצעות האמנות. התערוכה היא הדבר הטוב ביותר שקרא לי מאז שעליתי לארץ; לראשונה אני מצליחה לבטא את הקושי ומרגישה בבית. האפשרות להביא את עצמי לידי ביטוי פתחה בפניי שערי כניסה לחברה הישראלית ואני מברכת על המיזם ששינה את חיי והקל עלי מאוד בחבלי הקליטה”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “אוכלוסיית העולים החדשים יקרה מאוד לליבנו. אנו מודעים לאתגרים הכרוכים במעבר למקום חדש. אנו דואגים לרכך את חבלי קליטתכם בעיר ופשוט לסייע. זכינו לקלוט אנשי תרבות ואמנים רבים העוסקים בתחום הרוח והיצירה ומרכז תרבות ‘הרמוניה’ אותו הקמנו למענכם, מסייע בחשיפת יצירותיכם לקהל הרחב ובמקביל אף מעשיר את חיי התרבות בירושלים. אני מברך על היוזמה ומזמין את כל שוחרי התרבות בעיר להגיע למרכז וליהנות מתוצרי העשייה”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן