עופרה עופר אורן תושבת קריית אונו – זוכת פרס ספיר

זהו ספר מכאיב, עוצר נשימה וחכם, ששואב את הקוראים ומאתגר תבניות סיפוריות מקובלות בספרות העברית.

עופרה עופר אורן, תושבת קריית אונו, זוכת פרס ספיר

הסופרת עופרה עופר אורן, תושבת העיר, זכתה בפרס היוקרתי בעולם הספרות, פרס ספיר לשנת 2023, על ספרה "מה קרה להגר באילת" (הוצאת "כנרת זמורה דביר") כך הוכרז בטקס שהתקיים בעיר אופקים.

אורן תזכה במענק של 180 אלף שקל, וספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית, וכן יתורגם לשפה זרה נוספת לפי בחירתה.

עם זכייתה אמרה על הבמה: "קשה לחגוג בימים אלו, כשהחטופים עוד שם והחיילים נלחמים, אבל מעבר לתהיות, מחזק להיות דווקא כאן, אחרי מה שקרה באופקים ב-7 באוקטובר. אני רוצה להתחנן על חייהם של החטופים שלנו, לייחל ולדרוש שיחזירו את כל מי שעדיין שם בחיים".

עופרה עופר אורן הגיעה לקריית אונו בשנת 1985 ורבים מכירים אותה כמורה בתיכון בן צבי, שם לימדה אנגלית במשך כ- 40 שנה.

היא זכתה לקבל מידיו של יצחק רבין את פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, ופרסמה תשעה ספרי פרוזה שהביקורות שיבחו. כמו כן, תרגמה וערכה עשרות ספרים. בשנים האחרונות כותבת את הבלוג "סופרת ספרים" ובו ביקורות על ספרים ועל סרטים.

בנימוקי הבחירה של ועדת השיפוט על ספרה "מה קרה להגר באילת" נאמר כי זהו ספר בעל עוצמה נדירה שנובעת הן מתכניו והן משליטתו באמצעי המבע הספרותי, זהו מחזור של 336 סונטות המתכנס לכדי רומן ששוזר ביד אמן סיפור שראשיתו התעללות מינית מבית, והמשכו מסע חיים אכזרי ופלאי. הוא מגולל חיים וטראומה של אשה אחת שהיא נשים רבות. זהו ספר מכאיב, עוצר נשימה וחכם, ששואב את הקוראים ומאתגר תבניות סיפוריות מקובלות בספרות העברית.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אריה אורן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן