עובדי האופרה הישראלית חתמו על הסכם קיבוצי חדש

כ-200 עובדות ועובדי מוסד התרבות הישראלי ייהנו מתוספות שכר, קרנות השתלמות, הגדלות שי לחגים ועוד יו”ר מרחב תל-אביב בהסתדרות, אורנה אבידן:  “הסכם ראוי כיאה לעובדי מוסד חשוב המהווה אבן דרך בתרבות הישראלית”

ההסתדרות, הנהלת האופרה הישראלית וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש המשפר את תנאי העבודה ומשדרג שכר למאות עובדות ועובדי המוסד. בין עיקריו: החל מאוקטובר 2024 יזכו העובדים לתוספות שכר של 4% לעובדים הטכניים, ו-5% לעובדים שעתיים המשתכרים ב-37 ש”ח לשעת עבודה.

כמו כן, יוחל מנגנון הפרשות משכר השעות הנוספות לקרן השתלמות, קרן הפנסיה ופיצויים. בנוסף, הורחבו זמני תגמול שכר על שעות עבודה בשבתות וחגים, וכן הוגדל תקציב השי לחגים. תוקפו של ההסכם עד סוף יוני 2026.

יו”ר מרחב תל-אביב בהסתדרות, אורנה אבידן:

“אני מברכת על ההסכם שנחתם לעובדי האופרה הישראלית. מדובר בהסכם ראוי כיאה לעובדי מוסד חשוב כל כך המהווה אבן דרך בתרבות הישראלית. כשהתנאים טובים, העבודה טובה, וזו הזדמנות לומר תודה גם להנהלת האופרה על שיתוף פעולה בהגעה להסכם שיטיב הן עם העובדים והן עם ההנהלה.”

מהנהלת האופרה הישראלית נמסר:

“אנו מברכים על חתימת ההסכם שמבטא את מחויבותנו לדיאלוג פורה ולשיתוף פעולה עם ועד העובדים וההסתדרות. ההסכם מגלם את המאמצים המשותפים של כל הצדדים לשפר את תנאי העבודה, לחזק את הביטחון התעסוקתי ולהבטיח את המשך הצלחת האופרה הישראלית גם בימים מורכבים אלו.”

ועד עובדי האופרה:

“בתקופה קשה ומאתגרת של המשק והחברה בישראל, ההסכם מבטיח את עתידנו הכלכלי ונותן יציבות תעסוקתית. תודה להסתדרות העובדים וכן להנהלת האופרה הישראלית על שיתוף הפעולה, העבודה הקשה וההירתמות למציאת נוסחה מוסכמת להסכם קיבוצי, אשר מיטיב עם שכרם ותנאי העסקתם של עובדי האופרה.”

השתתפו וסייעו בניסוח וגיבוש ההסכם מההסתדרות במרחב תל-אביב: עליזה אליהו, רכזת תיאטראות ותרבות בהסתדרות ועו”ד חגית רימון, מהמחלקה המשפטית. מהאופרה הישראלית: צח גרניט, מנכ”ל האופרה הישראלית ושמעון בירן, מנהל משאבי אנוש ומינהל, ומוועד העובדים: יו”ר הוועד אמיר אדיבי ונציגיו – מרגלית בוכריץ, מיכאל גוטמן, עודד קורש ויוליה קסרנוברודסקי.

 

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות ההסתדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן