ספינת טילים של זרוע הים המאבטחת את אסדת הגז יירטה בהצלחה כטב״ם

היירוט היה במים הכלכליים של ישראל. לא ברור אם מדובר בכטב”ם תקיפה או צילום, אך עד כה נמנע חיזבאללה מלשגר אמצעים לאסדות הגז ומדובר בהחלט בעליית מדרגה

ספינת טילים של שייטת 3, המאבטחת את אסדת הגז, יירטה כטב״ם של חיזבאללה שעשה את דרכו מלבנון, ככל הנראה, לאסדת כריש.

דובר צה”ל מסר: לפני זמן קצר ספינת טילים משייטת 3 של זרוע הים בשיתוף חיל האוויר, יירטה בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מכיוון לבנון במרחב המים הכלכליים של ישראל.

פרטים נוספים על יירוט הכתב”ם על-ידי ספינת חיל הים:

ספינת טילים של חיל הים יירטה בהצלחה כטב״ם של חיזבאללה, שעשה את דרכו מלבנון אל ״מרחב המים הכלכליים של ישראל״.

ההערכה: ייתכן שהכטב״ם עשה את דרכו לאסדת כריש, שנמצאת במרחב הצפוני של המים הכלכליים.

עד כה, מתחילת המלחמה, חיזבאללה נמנע מלשגר לעבר האסדה, שמהווה נכס אסטרטגי חשוב בים. אם היום הוא עשה זאת בפעם הראשונה – זאת בהחלט עליית מדרגה.

הסטי״ל של חיל הים שיירט את הכטב״ם הוא מסוג סער 6. המערכת שביצעה את היירוט – ״כיפה ימית״, שזו התצורה הימית של כיפת ברזל. מדובר במשגר כיפת ברזל שמוצב ממש על ספינת הטילים, ומסוגל ליירט איומים אוויריים שעושים את דרכם אל הספינה או אל המרחב שהיא מגנה עליו – במקרה הזה, מרחב אסדת כריש.

הסטי״לים של חיל הים, שפרוסים במרחב הימי בהגנה, מיועדים בעיקר למשימת ההגנה על הנכסים האסטרטגיים שנמצאים במרחב המים הכלכליים – כלומר: 3 אסדות הגז – כריש, לוויתן ותמר.

חמאס בעזה ניסה מתחילת המלחמה לפגוע באסדת תמר שנמצאת מול חופי אשדוד – אך ללא הצלחה.

חיזבאללה בלבנון, לעומת זאת, טרם ניסה לפגוע באסדת הגז כריש מתחילת המלחמה. יצוין, כי לפני המלחמה היה אירוע זכור של שיגור מספר כטב״מים לאיזור, שיורטו, במהלך ימי המתיחות סביב הסכם הגבול הימי מול לבנון.

עדיין לא ברור האם הכטב״ם ששוגר, ככל הנראה לאסדה, היה כטב״ם חמוש, שנועד להתפוצץ עליה, או כטב״ם צילום, שמשימתו הייתה רק לצלם אותה – כפי שחיזבאללה צילם בשבועות האחרונים אתרים רגישים רבים בישראל.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סרטון - דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן