סיכום אירוע הפיגוע במסמיה; המחבל ממחנה הפליטים שועפאט

אירוע פח"ע בגבול גזרת המרחבים לכיש ושפלה, כאשר המחבל נוטרל בזירה ובהתאם לממצאים הראשוניים, הטיל מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון את החקירה על היחידה המרכזית

לפני זמן קצר (שישי) התקיימה הערכת מצב לרבות סיכום פיגוע הירי סמוך לצומת ראם – מסמיה.

בסך הכל 2 נרצחים (ולא 3 כפי שדווח בדיווח ראשוני על ידי זק"א) ו-4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה ו-2 במצב בינוני.

השייח' פאדי ג'מג'ום ממחנה הפליטים שועפאט, הוא המחבל שביצע את הפיגוע – וחוסל.

בתום הערכת מצב שנערכה כעת בזירת הפיגוע, בראשות מפכ"ל המשטרה- רנ"צ יעקב שבתאי וממ"ז מרכז – ניצב אבי ביטון, חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז.

עיריית קריית מלאכי: בעקבות הפיגוע בצומת מסמיה, כיתת הכוננות הוקפצה לפריסה בכל הכניסות בצד המזרחי של העיר. יובהר כי בניגוד לשמועות, אין חשד למחבל שנמצא באזור.

●●●

כזכור, בשעה 12:38, התקבלו קריאות במוקד 101 של מד״א על מחבל שפתח בירי לעבר אנשים סמוך לתחנת אוטובוס בצומת מסמיה. למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים.

החובשים והפראמדיקים של מד״א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים קפלן ברחובות ואסותא באשדוד, 6 נפגעים, בהם: 2 במצב אנוש (שמותם נקבע בבית החולים), 2 במצב קשה ו-2 במצב בינוני

במהלך האירוע שירותי הדם של מד״א סיפקו מנות דם לבתי החולים.

פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר:
״ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי. התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל״.

על מה שאירע בזירה, סיפר סגן מנהל מרחב לכיש במד״א, נחום דוד:
"הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב״.

ד"ר איתי זוארץ מנהל יחידת הטראומה ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד:

לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעו גבר ואישה בגילאי 60. הגבר הגיע במצב קשה עם פגיעות ירי בחזה ובצוואר והובהל לחדר הניתוח, הישה עם פגיעות ירי בגפיים. היא כרגע במצב יציב ותעבור ניתוח בהמשך.

שניהם אינם מצויים בסכנת חיים.

ד"ר איתן לבון, סגן מנהל המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית בעדכון על מצבם של הפצועים מאירוע הירי בצומת מסמיה

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה | בית החולים הציבורי אסותא אשדוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן