סטארט אפ ישראלי: מערכת המתריעה בעת נפילה, מצוקה או התדרדרות בריאותית; פיילוט ראשון באילת

קבוצת תיגבור השקיעה למעלה משני מיליון ש”ח בסטארט-אפ הישראלי EchoCare Technologies  העוסק בתחום הפתרונות לגיל השלישי

מערכת ייחודית לא- לבישה ופורצת דרך להשגחה על קשישים בביתם ובבתי אבות פותחה על ידי חברת EchoCare 

המכשיר המתוקן בבית הקשיש, מזהה נפילות ומתריע למוקד החירום או לקרוב משפחה בעת נפילה, מצוקה או התדרדרות בריאותית

על-פי נתוני קבוצת תיגבור, כ- 1/3 מבני 65 ומעלה חווים נפילה מגיל 80 הסיכוי הופך ל – 50%

חברת EchoCare מינתה את Alpha Lifecare כמפיצה הבלעדית של הפתרון שלה באוסטרליה ובניו זינלנד

חברת תיגבור, המובילה בישראל בתחום גיוס והשמה, סיעוד ופתרונות לגיל השלישי השקיעה לאורך השנים בחברה ומחזיקה כ-5% בחברת EchoCare שפיתחה מערכת חישה ייחודית, לא -לבישה ופורצת דרך להשגחה על קשישים בזמן שהותם בבית. המערכת מזהה ומתריעה באופן אוטומטי בעת מצבי חירום אליהם עלול הקשיש להיקלע בזמן היותו בבית לבד.

 

אורית בנבנישתי מנכ”לית קבוצת תיגבור צילום מורג ביתן

 

אורית בנבנישתי, מנכ”לית קבוצת תיגבור, החברה בדירקטוריון EchoCare Technologies  משנת 2018, מסרה:”החלטנו להשקיע בחברת סטרטאפ ישראלית, התומכת באסטרטגיה של קבוצת תיגבור, הודות לאמונה שלנו בטכנולוגיה ובחזון העסקי של EchoCare Technologies. החברות פועלות בממשקים רבים ולכן גלומים כאן יתרונות עתידיים עבור תיגבור, אשר תוכל להוביל את שוק הסיעוד והטיפול בקשישים במסגרת הקהילה”.

 

רפי זך, נשיא ו-COO EchoCare Technologies : “אקוקר שמחה לעבוד עם Alpha Lifecare האוסטרלית כמפיצה הבלעדית באזור כדי להבטיח שככל שהשימוש במערכת הניטור המתקדמת שלנו ימשיך להתרחב, לקוחות באוסטרליה וניו זילנד יוכלו לספק טיפול טוב ויעיל יותר ללקוחותיהם. Alpha Lifecare היא אחת המפיצות הגדולות באוסטרליה וניו-זילנד באספקת פתרונות טכנולוגיים חדשניים ברמה עולמית לספקי מגורי בני הגיל השלישי המשפרים את רמת ההשגחה של הדיירים בני הגיל השלישי”.

 

המערכת מאפשרת לעקוב אחר שגרת חייהם של האזרחים הוותיקים, לומדת אותם וכך מודעת לתרחישים שונים אשר עלולים לסכן את  בריאותם ו\או את חייהם. התרחישים השונים הם  נפילות, קשיי נשימה, העדר פעילות לזמן ארוך או  פעילות החורגת מהשגרה. ההתרעות מועברות למוקדים השונים, על מנת לאפשר טיפול רפואי ומתן עזרה. בנוסף המערכת יודעת לשלוח התראות באפליקציה ייעודית.

 

המכשיר פועל בארבעה רבדים: הרובד הראשון רדאר ייחודי העוקב אחר אדם. המערכת משדרת אות רדיו בעוצמה נמוכה מאוד. האות החוזר (“הד”) מאפשר למערכת לנתח חמישה מדדים חשובים כדי להבין את מצבו של האדם באותו הרגע: מיקומו במרחב הניטור (לדוגמא – במיטה, במטבח או בחדר השירותים), התנוחה שבה הוא נמצא (עמידה, שכיבה, ישיבה וכו’), תנועה (האם הוא זז נפל או במצב סטטי), קצב ומצב הנשימה שלו (האם השתנתה מנורמלית להיפר-ונטילציה) וכן מדידת דופק לב כשאדם שוכב במיטתו.

 

הרובד השני מייצר תמונת מצב מלאה בכל מספר שניות של האדם המנוטר. הרובד השלישי מנתח את זרם המצבים הרגעיים בכדי לקבל תמונת מצב גלובלית, כלומר האם האדם שמנוטר נמצא במצב שגרה או חירום. הרובד הרביעי מנתח את הפעילות היומית לאורך תקופה ארוכה בכדי לזהות שינויים המצביעים על התדרדרות בריאותית, עליה בסיכון לנפילה או שינה ירודה. המכשיר מחובר לרשת ולענן באופן קבוע, ועושה שימוש ביכולות  AI ו ML, לניתוח דפוסי פעילות וחריגה מהם.  המערכת ניתנת לשדרוג והוספת פונקציות מרחוק. המערכת כוללת חיבור למסכי ‘דשבורד’ למוקדים ולמטפלים, אפליקציה המתוקנת בטלפונים חכמים וכן יכולת התחברות למערכות אחרות.

 

לאחרונה החל פיילוט ייחודי לניטור תרחישים מסכני חיים בקרב אזרחים ותיקים באילת. במסגרתו, מותקנות בימים אלה מערכות ניטור בבתי אזרחים ותיקים והמחוברים למוקד של חברת יוסי אמבולנס. בקרוב יקומו פיילוטים נוספים ברחבי הארץ במסגרת קול קורא של ביטוח לאומי ורשות החדשנות.

קבוצת תיגבור הינה הגוף הגדול ביותר בקהילות תומכות גם עבור קשישים וגם עבור אנשים עם מוגבלות. החברה משקיעה בשילוב פתרונות טכנולוגים כערך מוסף בשירותים אותם היא מספקת. בהתייחס לקהילות תומכות, קבוצת תיגבור מנהלת כ-80 קהילות תומכות לאנשים עם מוגבלויות במסגרת מכרז של משרד הרווחה. על פי רפורמת גמלת הסיעוד שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018, קשיש זכאי לקבל קהילה תומכת, בדומה לשירותי מרכז יום.

 

אודות חברת תיגבור:

חברת תיגבור, חברה ארצית לשירותי כח אדם וסיעוד, שירותי שמירה ואבטחה, הוקמה בשנת 1981 ונסחרת בבורסה בת”א משנת 2007. החברה מהוה בית של פתרונות מהמובילים והוותיקים בישראל, מומחית בפיתוח והתאמה של פתרונות במיקור חוץ המשלבים שירותים וטכנולוגיות, בתחום שירותים מנוהלים ובתחום מערך השירותים לקהילה. הקבוצה משמשת מזה שנים רבות כיחידה מרכזית בפרויקטים ומנהלת אותם  כאינטגרטור, כגורם מרכז בכל השלבים ובכל ההיבטים. באופן זה, מייצרת תיגבור תשלובת של יכולות מתקדמות וחדשניות, המהוות פתרונות ייעודיים. תיגבור מתמחה בתחומי ליבה רבים המאפשרים זאת: גיוס עובדים ומיקור חוץ, סיעוד, רווחה, שמירה ואבטחה, נגישות, ניקיון, אחזקה ותחזוקה. החברה פועלת בפריסה ארצית ומפעילה 40 סניפים ברחבי הארץ.

 

אודות חברת EchoCare:

EchoCare מפתחת ומציעה פתרונות לא לבישים לניטור בני הגיל השלישי החיים בגפם.

המערכת של אקוקר לומדת את הפעילויות היומיומיות של הקשיש, ומאפשרת זיהוי שינויים בהתנהגות – פיזיים וקוגניטיביים כאחד – העלולים להצביע על סיכון מוגבר לנפילות או מצבים חריגים אחרים. המערכת גם מזהה מצבי חירום כמו נפילות, שוטטות או מצוקה נשימתית, הדורשים תגובה מיידית. החברה פועלת ברחבי העולם, תוך התמקדות בשווקים בארה”ב ובאירופה.

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אילת בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אקוקר | מורג ביתן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אריה
אריה
2 months ago

למה להטעות את הציבור סתם,קיים באפל וואטש כבר שנים

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אריה
אריה
2 months ago

למה להטעות את הציבור סתם,קיים באפל וואטש כבר שנים

דילוג לתוכן