סוחפת, מגוונת וישראלית מתמיד: עונה חדשה בסינפונייטה הישראלית באר שבע

הסינפונייטה הישראלית באר שבע חושפת את הרפרטואר החדש לעונת הקונצרטים 2024/25 בניהולו האמנותי של המנצח, מלחין והפסנתרן רני קלדרון עונת הפעילות ה-52 לתזמורת מסמלת יותר מכל את החיבור המיוחד של התזמורת הקאמרית הוותיקה והגדולה בדרום לנגב ותושביו, לאמנים, למוסיקאים ולמלחינים הבולטים שצמחו בישראל
הסינפונייטה הישראלית באר שבע, התזמורת הקלאסית היחידה מאשדוד עד אילת הפועלת גם בצל המלחמה שנפתחה בנגב ב-7.10.23, ממשיכה להוות מוקד תרבות בבירת הנגב ובאזור גם בימים אלה וחושפת את הרפרטואר החדש לעונת הפעילות ה-52 של התזמורת הוותיקה והידועה שנוסדה בשנת 1973 ומאז הפכה לבעלת שם ומקום של כבוד גם בזירה הבינלאומית.
לצד הסדרות המוכרות, יוביל מאסטרו קלדרון את הפעולות החינוכיות המתקיימות בקהילה, בהן קורס אקדמי המתקיים בשתוף פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב בו לקחו חלק רק בשנה האחרונה כ-600 סטודנטים וסטודנטיות. יחד עם קלדרון ומנצחים אורחים, גם דיוויד סולומון- המנצח העוזר של התזמורת יוביל חלק מהאירועים המוסיקליים בעונה הקרובה.
במסגרת סדרת “לנצח בטהובן” יתקיימו ארבעה אירועים מוסיקליים שיוקדשו לארבע יצירות מופת של אחד מגדולי המלחינים הקלאסיים של כל הזמנים- לודוויג ואן בטהובן. לצד הסימפוניה הראשונה, השלישית, הרביעית והשמינית, נבנתה תכנית מוקפדת הכוללת יצירות מאת היידן, ויולדי, שוסטקוביץ’, בכורה עולמית ליצירה מאת המלחין הישראלי אבירם פרייברג ונוספים.
סדרת “קול [כל] הקולות” משלבת מימד נוסף ווקאלי ותארח זמרי אופרה בארבעה אירועים מרגשים של מיטב המוסיקה התזמורתית. בשני ערבי גאלות אופראיות ינצח מאסטרו קלדרון על אמניות ואמנים ישראליים שיקימו לחיים את הסיפורים הנוגעים וגיבורי האופרות של ורדי, פוצ’יני, רוסיני ונוספים. שני אירועים נוספים בסדרה ייתנו מקום לטקסטים הנצחיים של אלכסנדר פושקין, וכהמשך לערב הלידר בעונה החולפת- יתקיים ערב רומנסים רוסיים מאת מיטב המלחינים שתוזמרו במיוחד לאירוע.
בסדרה “אופרה בצחוק ובדמעות” נתרגש בביצוע קונצרטנטי לאופרה “ג’אני סקיקי” מאת פוצ’יני עם נבחרת בת עשרה סולנים מרשימה ובלתי נשכחת, ובהפקה ייחודית וחד פעמית ליצירת המופת העל-זמנית “דון ג’ובאני” של מוצרט. כל הקונצרטים בשתי סדרות אלה, “קול [כל] הקולות” ו”אופרה בצחוק ובדמעות”, כוללים כתוביות תרגום לעברית ורוסית.
“מקלאסי ועד קל” קשת של אירועים מוסיקליים קלאסיים ועד קל בשיתופי פעולה עם מיטב האומנים והסולנים הישראליים שיבצעו סימפוניות, קונצ’רטי, סרנדות, ועוד.
במסגרת סדרה זאת תקיים התזמורת שישה אירועי תרבות, שבמסגרתם תמשיך התזמורת את מסורת הייצוג הדרומי העשרת הרפרטואר העולמי הקלאסי בביצוע יצירות בשם “נגב” – עם בכורה עולמית ליצירה מאת המלחין הישראל הלל צרי.
מופע מרכזי נוסף בסדרה- “קברט”, מביא את המוסיקה המחתרתית מברלין הקוסמופוליטית של שנות ה-20, שיריו של המלחין קורט וויל, שירים ביידיש ושירי קברט קלילים בביצוע זמרת הסופרן הילה בג’איו הזוכה להצלחה אדירה בארץ וברחבי העולם.
עוד בסדרה- ערב מוסיקת עולם אותנטית בעקבות הזמרת Omara Portuondo בו ישולבו שירים בספרדית ובעברית בביצועה המרגש של יונית שקד גולן, וכן “הכל נשאר במשפחה”: צמד האחים דניאלה ורפאל סקורקה בתכנית וירטואוזית ומבריקה המשלבת שירה, פסנתר והפתעות נוספות.
בסדרה “שירים, מכל מקום” ייערכו ארבעה ערבים מרגשים וסוחפים, בהם קונצרט “ללכת שבי אחרייך”- במסגרתו תארח התזמורת את כלת פרס ישראל לזמר העברי, המוסיקאית והמלחינה נורית הירש יחד עם סולנים נוספים לביצוע מיטב שיריה בתזמורים חדשים במיוחד לערב זה.
בנוסף, יתקיים ערב מחווה לברברה סטרייסנד עם הזמרת אנה שפיץ בליווי הרכב נגנים מיוחד שיעירו לחיים את מיטב שירי התיאטרון והקלונוע של הדיווה ההוליוודית.
ערב “שנסונים צרפתיים” בהשתתפות הזמרת תום כהן שתוביל אותנו, בניצוחו של ניתאי ראך, אל עולמה הקסום של פריז מלפני מאה שנה, וקונצרט מיוחד נוסף שיוקדש לשירי הזהב הנצחיים של רוסיה משנות ה-60 וה-70, בביצוע סולנים ישראליים יוצאי רוסיה.
בעונה זאת, יצטרף השחקן עידו מוסרי לתזמורת ויוביל את הנחיית ה”סדרה לכל המשפחה ע”ש צבי צור” ממייסדי אדמה-מכתשים.
במסגרתה, יתקיימו בקונסרבטוריון העירוני ב”ש מגוון קונצרטים לילדים ולכל המשפחה המשלבים שחקנים, זמרים ושיתופי פעולה חוצי ארגונים בהם קונצרטים אינטראקטיביים בהם יוכלו ילדים בגילי 3-6 לקחת חלק פעיל בשלל פעילויות מוסיקליות ולהיחשף מקרוב אל כלי הנגינה והיצירות הגדולות בצורה מותאמת עבורם.
קונצרטים נוספים יתקיימו ברחבי הארץ ויביאו אל במות ערי ישראל שיתופי פעולה והפקות ססגוניות ויוצאות דופן, בהם קונצרט מחווה לירון פרנסקי ז”ל ששימש כנר ראשי ומשנה למנהל המוסיקלי בתזמורת ונפטר בספטמבר החולף. עם פתיחת העונה, יתכנסו נגניות ונגני התזמורת עם קהל המנויים לערב לזכרו. בנוסף, חגיגות נשף וינאי שכבר הפכו למסורת לקראת השנה האזרחית החדשה, יצבעו גם את בימת בית האופרה ת”א והיכל התיאטרון קריית מוצקין בגווני זהב של הנשפים הנוצצים בוינה של המאה ה-19.
המנהל המוסיקלי, רני קלדרון: 
“העונה השנייה של היובל החדש בסינפונייטה הישראלית ב”ש ממשיכה את קודמתה ומביאה את מיטב המוסיקה הקלאסית הכלית והקולית, הסימפונית, האופראית ואפילו הקאמרית, בעיבודים תזמורתיים ובביצועם של מיטב המוסיקאים הישראלים מהארץ ומהעולם. גם בימים מורכבים אלה, התזמורת ממשיכה לבצע את תפקידה החברתי לא פחות מזה התרבותי ומעניקה מרחב מוסיקלי סוחף ומרגש לאלפי תושבי הנגב. בואו לחוות איתנו את המוסיקה הקלאסית התזמורתית על שלל גווניה בעונה של תכניות עשירות ומלאות צבע.”
לרפרטואר המלא לחצו על הקישור.
טל’ להזמנת כרטיסים: 086266422 (משרדי הסינפונייטה) או באתר התזמורת
◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ברנז’ה, רכילות, בידור, טלוויזיה, מוסיקה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דיאגו מיטלברג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן