סדנה למילואימניקיות ומילואימניקים מרחובות – “מסע השיבה הביתה”

“אנחנו מבינים את החשיבות העצומה במתן מענה קהילתי למילואימניקים, ששבים לביתם לזמן קצר וחוזרים לשירות שוב.” אמר חבר המועצה עו”ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק חוסן קהילתי

עם תחילת מלחמת “חרבות ברזל” בשבעה באוקטובר, הובילה עיריית רחובות עשייה נרחבת עבור משרתי ומשרתות המילואים ויזמה עבורם תוכניות שייקלו עליהם בעת ההפוגות או לאחר השחרור. בעוד חלקם מגויסים בשבועות האחרונים מחדש לסבבים נוספים, יש ביניהם הנדרשים לחזור לשגרת החיים השוטפת הכוללת עבודה במשרה מלאה, זוגיות והורות.

כחלק ממערך התמיכה, פורום נשים רחובות והרשות לביטחון קהילתי בשיתוף פרויקט סול-טוק בעמותת נט”ל, נקטו יוזמה המזמינה נשים שחזרו מהחזית ומהעורף להצטרף לתוכנית הקהילתית “מסע השיבה הביתה”.

הסדנה למילואימנקיות תחל ביום ראשון, ה-3.11 בשעה 20:00 במרכז הגישור, טלר 9ב’ רחובות. התוכנית בת שישה מפגשים. המטרה: ליווי ותמיכה בתהליך החזרה ממצב מלחמה לשגרת החיים. ההשתתפות ללא עלות ומותנית ברישום מוקדם.
להרשמה לקבוצת המילואימניקיות לחצו כאן.

חברת המועצה אוה גור, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו”ר פורום נשים: “אנו מקבלות בגאווה ובזרועות פתוחות ובחיבוק חם את הנשים שהתגייסו והיו חלק ממערך הלחימה בחזית ובעורף. חובתנו לדאוג ולעטוף את השבות מהחזית, שתרומתן והשוויון בצה”ל מהווים חלק גדול מהצלחתנו כצבא וכחברה”.

אביבה חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: “בשנה האחרונה אנו חיים במציאות מורכבת של מלחמה ושגרה המפגישה אותנו עם התמודדויות שונות. אנו מבינות את הצורך של הנשים שהפעם במלחמה זו לקחו חלק גדול ומשמעותי, בשיח, בהקשבה ובתמיכה בתהליך המשלב חיים בשגרה ובמלחמה וחושבות שקבוצה זו תהווה תרומה חשובה בפיתוח החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי”.

וגם: סדנה שנייה לגברים
בחודש יולי נפתחה סדנת “מסע השיבה הביתה – זמן שיגרה בין מעברים/גיוסים” לגברים, ובה השתתפו 11 אנשי מילואים שלא הכירו האחד את השני. תוצאות הסדנה הובילו לגיבוש בין המשתתפים ששיתפו בתחושותיהם, למדו איך להתמודד עם כעסים, כיצד לחזק את התקשורת עם בן/ת הזוג ועם המעבר משירות פעיל לשגרה.

כחלק מכוונת צוות הרשות לביטחון עירוני להמשיך וללוות את קהילת המגויסים ואף להגדילה, תיפתח ב-5.11.24 קבוצה נוספת בפרויקט שתיתן מענה לצרכים העולים מהשטח. קבוצה זו תקיים שישה מפגשי שיח, והיא תתקיים בימי שלישי, בין השעות 22:00-19:00, ברשות לביטחון קהילתי, רח’ סירני 36, רחובות.
להרשמה לקבוצת המילואימניקים לחצו כאן.

חבר המועצה עו”ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק חוסן קהילתי: “אנחנו מבינים את החשיבות העצומה במתן מענה קהילתי למילואימניקים, ששבים לביתם לזמן קצר וחוזרים לשירות שוב. תודה רבה לצוות הרשות לביטחון קהילתי על עבודתם החשובה. אנחנו נמשיך לעשות הכל על מנת לקדם מענה ומתן כלים למילואימנקים, שחיים לצד המלחמה.”

אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית: “מלחמת חרבות ברזל גבתה מחיר כבד מאיתנו כעם וכיחידים. נוסף על המחירים הקשים והידועים, יש את מי שמתגייס ונלחם בשבילנו ונאלץ לשלם מחיר אישי, משפחתי, זוגי ואף כלכלי. אני מודה לרשות לביטחון קהילתי ביחד עם פורום נשים רחובות, אשר מנסים לסייע לאותם מגויסים ומגויסות בפרויקט ערכי וחשוב זה ולו במעט על תרומתם הגדולה לחברה הישראלית בראיית כל ישראל ערבים זה לזה.”

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן