סבב מינויים בהנהגת ועד ראשי האוניברסיטאות

פרופ’ דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נבחר לכהן כיו”ר ועד ראשי האוניברסיטאות; זהר ינון, מנכ”ל אוניברסיטת בר-אילן, נבחר ליו”ר פורום המנכ”לים

ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל (ור”ה) מודיע על המינויים הבאים:

פרופ’ דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נבחר לכהן כיו”ר ור”ה

פרופ’ חיימוביץ יחליף את פרופ’ אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן אשר סיים קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד. פרופ’ חיימוביץ, המכהן בתפקידו באוניברסיטה מאז ינואר 2019, הוא חוקר בעל מוניטין בינלאומי בביולוגיה של הצמח, שפרסם מאמרי מחקר רבים בתחומים של גנטיקה, ביוכימיה, ביואינפורמטיקה וביטחון תזונתי. הוא חיבר את ספר המדע הפופולרי “צמח – מה הוא יודע?”, שתורגם ל-20 שפות, ושימש כבסיס לאחד מקורסי ה-MOOC הפופולריים ביותר בפלטפורמה Coursera.

פרופ’ חיימוביץ נולד באליקוויפה, פנסילבניה שבארה”ב. הוא החל את לימודיו באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ולאחר מכן סיים תואר ראשון במדעי החיים באוניברסיטה העברית, ובשנת 1993 השלים בה עבודת דוקטורט בגנטיקה. פוסט-דוקטורט עשה באוניברסיטת ייל, שם גילה את קבוצת החלבונים COP9‏. ב-1996 הצטרף לסגל אוניברסיטת תל אביב שם ייסד את תוכנית ‘מן’ לאבטחת מזון. בשנים 2014-2018 כיהן כדיקן הפקולטה למדעי החיים.

 

פרופ’ חיימוביץ, יו”ר ור”ה הנכנס, ביקש להודות לפרופ’ צבן על תרומתו הרבה במהלך כהונתו ומסר כי: “התקופה המורכבת הנוכחית מציגה אתגרים חסרי תקדים עבור כל ההשכלה הגבוהה. אנחנו לא רק צריכים למצוא את הדרך לקדם את המחקר ואת ההוראה בזמן מלחמה, אלא גם חייבים להתמודד עם גל של אנטישמיות חסר תקדים המאיים על כל האוניברסיטאות בארץ. הציונות היא שהביאה אותי לעלות ארצה מארה”ב, ואני רואה בתפקידי כיו”ר ור״ה המשך למסע זה. לצד ראשי כל האוניברסיטאות, נפעל באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשמור על עצמאותה של האקדמיה הישראלית, תדמיתה וקשריה הבינלאומיים”.

 

זהר ינון, צילום ענת קזולה

כמו כן, נבחר זהר ינון, מנכ”ל אוניברסיטת בר-אילן, לתפקיד יו”ר פורום המנכ”לים בור”ה

ינון יחליף את פרופ’ ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ”ל האוניברסיטה העברית בירושלים, המסיים אף הוא קדנציה מלאה בת שנתיים בתפקיד.

זהר ינון, בוגר BA בכלכלה ומנהל עסקים וכן MBA, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, נכנס לתפקידו כמנכ”ל אוניברסיטת בר-אילן לפני שש שנים, לאחר שמילא שורה ארוכה של תפקידים בסקטור הציבורי והעסקי. ינון החל את דרכו המקצועית באגף התקציבים במשרד האוצר ובהמשך היה מנהל פיתוח עסקי ויועץ בכיר למנכ”ל קבוצת שיכון ובינוי אחזקות, סמנכ”ל כספים ומ”מ מנכ”ל של התעשייה הצבאית וסמנכ”ל פיתוח עסקי של גרנית הכרמל השקעות מקבוצת עזריאלי. עוד כיהן כדירקטור בחברות ציבוריות נסחרות בישראל ובחו”ל, חברות וממשלתיות וחברות הזנק, חבר בנבחרות הדירקטורים ויו”ר הדירקטוריון בפועל והמייסד של החברה הממשלתית “דירה להשכיר”.

 

תחת ניהולו של ינון, קמפוס בר-אילן עובר תהליך של התחדשות ובנייה גם ברמת גן וגם בעיר צפת שם ממוקמת הפקולטה לרפואה. במקביל מתבצעת התאמה של האוניברסיטה להקמתן של שתי תחנות רכבת קלה של הקו הסגול. בתקופתו בבר-אילן מיישם ינון את התוכנית האסטרטגית של  הנשיא פרופ’ צבן “בר-אילן 2027” הכוללת הגדלה משמעותית במספר הסטודנטים ואיכותם, הקמת מסלולי מסחור טכנולוגיות חדשים. טרנספורמציה דיגיטלית, שדרוג טכנולוגי ומתקדם של תשתיות מחקר והוראה, זכיה בפרויקטי תשתית מדעית לאומית (המעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת, פסיפס המיזם הלאומי לרפואה מותאמת אישית) ובניית שת”פים עם גופים אסטרטגיים כחלק מתהליך בניית אקו-סיסטם בין תחומי ובין מגזרי.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרופ' דניאל חיימוביץ, צילום דני מכליס | זהר ינון, צילום ענת קזולה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן