“נתנאל הספיד את יוסי יוסף. היום אנחנו מספידים אותו ושניהם יושבים למעלה, יוסי מנגן לו ונתנאל שר את שירת חייו”

עולם המוסיקה עדיין אינו מעכל את לכתו של נתנאל נגר, מהזמרים הבולטים שהותירו פסקול לנצח אשר היום, ביום הולדתו ה-51, יסגור מעגל, ויובא למנוחות עולמים לאחר שנכנע למחלת הסרטן. תגובות רבות ברשת ריסקו וניפצו כל איבר בגוף, אחד מהם היה זה שלמעלה, בכותרת המתייחס ללכתם של שניים מהגדולים בעולם המוסיקה: הקלידן יוסף יוסף וכעת נתנאל. בארבעה בדצמבר פרסם נגר ז”ל את תמונתם המשותפת וכתב: “הלב מסרב לעכל… קלידן בחסד איש מדהים חבר יקר ואהוב. יהי זכרך ברוך”. כעת, שניהם שם, למעלה.

שורה של מוסיקאים, זמרים, שדרנים, נגנים ומעריצים מילאו את הרשתות החברתיות, והספידו בחשבונותיהם את נתנאל שהותיר אחריו שתי בנות מנישואיו הראשונים ואישה, לה נישא לפני שנה.

אייל גולן: “כמה קשה לדבר עליך בלשון עבר”

“גיל 20, תל אביב, אני וכמה חברים יוצאים לבלות ותוך כדי נסיעה עושים סיעור מוחות לאן לצאת, ואז אחד החברים אומרים בואו נלך למקום ששמו ׳אהבה מחודשת׳. אנחנו מגיעים, יורדים במדרגות, תופסים שולחן ליד הבמה, מזמינים דרינק ואז עולה לבמה בחור תימני יפה תואר ומתחיל לשיר. תוך דקות ספורות כבר לא רואים שולחנות כי כל האנשים עומדים עליהם. חפלה מטורפת וערב בלתי נשכח. מאותו ערב כבר לא התלבטנו – כל שבוע בקבוע ׳אהבה מחודשת׳ והזמר נתנאל. עם הזמן הכרנו והיית מזמין אותי לשיר איתך על הבמה ופירגנת תמיד. כמה קשה לדבר עליך בלשון עבר אח, חבר, זמר ענק ובעיקר בן אדם נפלא. אני חושב שאין אב במדינת ישראל שלא התחבר לשיר שלך ׳ילדה של אב׳. תמיד מחייך, מחבק ותומך. אהבתי אותך, ותמיד אוהב אח יקר. ליבי עם מירב הבנות והילדים. בחרתי את התמונה מהרגע האחרון בו נפגשנו בערב המחווה לכבודך שכל כך הייתי גאה להיות חלק ממנו אזכור אותך תמיד. ת.נ.צ.ב.ה תנוח על משכבך בשלום חבר שלי אהוב”.

ירון אילן: “הראש ממאן להאמין, הלב לא קולט, הנשמה שלי נשרפת”

“צַר-לִי עָלֶיךָ, אָחִי נתנאל נָעַמְתָּ לִּי, מְאֹד; נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי״ אחי היקר חבר שלי אהוב שלי, אני כותב לך מילות פרידה ומסרב להאמין שנלקחת מאיתנו הראש ממאן להאמין הלב לא קולט הנשמה שלי נשרפת. כמה אהבתי אותך את נעם הליכותיך את החיוך שכבש אותי לפני 26 שנים כשהכרנו כמה אהבתי את הנשמה הענקית שלך ואת שמחת החיים שלך וכל כך אהבתי כמו רבים לשמוע אותך עושה את מה שהכי אהבת (אחריי המשפחה) את השירה! הכרנו בפעם הראשונה במועדון ״אהבה מחודשת״ שם בכל שבוע היה הליין הכי שמח שאליו היו באים זמרים אנשיי תקשורת כדורגלנים פוליטקיאים וכל מי שאהב את השמחה הזאת שהקרנת. נתי אחי איך אפרד ממך? ליבי עם הבנות היקרות עם מירב האהובה והקטנים… ליבי עם כל אלו שכל כך אהבו אותך שהיית בשבילם לא נתנאל אלא פשוט נתי שלנו. הייתה לי זכות ביחד עם הרבה חברים טובים להיות חלק מערב המחווה שהיה לכבודך לפניי מספר חודשים כל כך היית שמח ומאושר מכל הזמרים הזמרות והקהל שהגיע לחבק אותך ולחזק אותך – למרות שהיית בלי כוחות אחריי סדרת טיפולים מצאת כח ושרת במלוא הכח ואפילו הצטרפת לכמה שירים ולנאמבר הסיום ״כח״ עם רובי ושימי שכל כך הייתם מחוברים!

“ואני דמעתי מהצד והתרגשתי כי הרגשתי שאולי אתה מנצח אולי תוכל לה למחלה הארורה הזאת. התקשרת אליי כל כך הרבה פעמים להודות לי כשבעצם אני זה שצריך הייתי להגיד לך תודה: תודה על השירים המופלאים שלך שלעד יישארו בליבנו. תודה על מי שהיית כחבר כאבא תודה על כל השמחה שהכנסת לנו לחיים. תודה שלימדת אותי מה זו צניעות דרך ארץ ואהבת אדם. תודה שהיית תמיד בכל רגע ובכל זמן איתי בתוכניות הרדיו הטלוויזיה. תודה נתנאל שהיית כוכב מאיר בתוך הרבה רגעים של חושך. נתי שלי אחי היקר הנה כמה מילים מהשיר שלך ״כח״: כח – עד לשריר האחרון כח – במיתר ובגרון כח – לכוון את כלי הזמר עד ימי יסעו עד גמר
עד אי שם. אני יודע שהכח כבר נגמר לך וממש עד סוף ימיך המוסיקה זרמה לך בדם. תמיד אזכור אותך ואזכיר אותך תחסר לי אחי
תהא נשמתך צרורה בצרור החיים. נוח על משכבך בשלום זמר ענק חבר ואח שלי”.

גיא צור, חבר מועצת העיר רחובות ושדר רדיו לב המדינה בעבר: “לוחם היית וחבר בלב ובנפש”

“נתנאל אחי, קשה הידיעה שנלקחת מאיתנו, לוחם היית וחבר בלב ובנפש. המחלה הארורה קוטפת את הטובים ביותר ומותירה כאב עצום זיכרון וגעגוע. החיוך שלך, הצניעות והענווה שכה אפיינו אותך ממשיכים ללוות אותנו. שיריך יצאו מן הלב ונטעו בלבבות. שפעלתי להנציח את אבי שמשון ז”ל באמצעות אלבום וערב הוקרה ושירה אתה הראשון אליו פניתי, פתחת את ליבך, מיתרי קולך הדהדו רגש עז לזכר מפעל חייו של אבי. היום מילות השיר “אבא ” מקבלות משמעות אחרת: “אתה תמיד מחייך כשקשה אופטימי מנסה רק לתת תחושה של שמחה בחיים”. נתנאל אחי היקר לימים הייתה זו גם תפיסת חיים עבורך בתוך הקושי והמלחמה במחלה. קשה לחשוב עליך בזמן עבר, יהי זכרך ברוך. דמותך תמשיך ללכת יחד איתי לכל מקום שאליו אלך. אוהב ומתגעגע”.

רגב הוד: “הסתכלתי עליך בהערצה כמו ילד”

אוי נתנאל היקר האהוב עם הקול האדיר הקול שהרטיט לי את הלב כל פעם שפתחת את מבערי גרונך האדיר עם ההגשה המיוחדת שלך! הסתכלתי עליך בהערצה כמו ילד! היום קולך נדם ויחסר לי ולכולנו מאוד! צניעותך ענוותך החיוך הפשטות חרוטים בזרכוני לעולמי עד!!תקופה של אבדות קשות למוסיקה שלנו לפני מספר חודשים יוסי יוסף ועכשיו אתה. כנראה שהקב׳ה רוצה לידו את המשובחים ביותר!!.. זוכר איך בתחילת הדרך שלי שנפגשנו במועדנים נתת לי המיקרופון נטעת בי את ביטחון! אוי אח אהוב אוי נתנאל היקר נוח על משכבך בשלום. תנחומיי למשפחה. ברוך דיין האמת”.

הבשורה על מותו של נתנאל קרעה לי את הלב, החזירה אותי לימים שהייתי הולך למועדונים לשמוע את נתנאל שר מהנשמה שלו ישר לשלי בשירה מאוד מיוחדת, עמוקה מלווה בסלסולים שמזכירים את הבית, את הילדות.נתנאל היה בן אדם שהאיר פנים לכולם, טוב לב כזה, פשוט, צנוע שלא חיפש פרסום ושר את נשמתו לאנשים. התפללתי בשבילך שתחלים חבר. יהי זכרו ברוך, משתתף בצער המשפחה. אתה תחסר לי מאוד. 💔

Posted by ‎ליאור נרקיס העמוד הרשמי‎ on Monday, April 13, 2020

ליאור נרקיס: “התפללתי שתחלים, חבר”

“הבשורה על מותו של נתנאל קרעה לי את הלב, החזירה אותי לימים שהייתי הולך למועדונים לשמוע את נתנאל שר מהנשמה שלו ישר לשלי בשירה מאוד מיוחדת, עמוקה מלווה בסלסולים שמזכירים את הבית, את הילדות. נתנאל היה בן אדם שהאיר פנים לכולם, טוב לב כזה, פשוט, צנוע שלא חיפש פרסום ושר את נשמתו לאנשים. התפללתי בשבילך שתחלים חבר. יהי זכרו ברוך, משתתף בצער המשפחה. אתה תחסר לי מאוד”.

איתי לוי: “מבקש סליחה”

“אני רוצה להקדיש לך את המילים האלה בגלל שזה הזמן שלי לבקש ממך סליחה , אולי בזדון בשוגג, בטעות זה אצלנו מנהג לבקש מחילה מהאנשים שהכרת כל החיים כשאבא שלי נפטר זה הדבר הראשון שעשינו והוא נפטר בחודש ניסן בחודש בו אתה לא איתנו
אז קודם כל סליחה אחי האהוב הצניעות שלך הפשטות שלך הזמר הגדול שהיית העידו ששום דבר בדרך לא שינה אותך נשאר דרוויש ואחד העם וזה הזמן שלי לומר לך תודה שבאת למוזיקה ונתת מאוצרך הטוב אתה דוגמא ומופת למוזיקה לאנשים לעולם לזמרים לאדם באשר הוא אדם!!! תודה על המילים החמות שהיית אומר לי וכמה אתה גאה בדרך ואמרת לי תמיד תישאר כמו שאתה . אז אני רוצה להתפלל לבורא עולם שישמור עליך וישימך במקום הראוי לאנשים כמוך תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים ..נתנאל זה שם של מלאך ואתה מלאך”.

תעשיית הבידור בהלם: הקלידן הידוע יוסי יוסף קיבל דום לב – ומת

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן