ניצנים של תקומה בגני תקווה: מחווה מרגשת למשפחת תעסה

סיפורה של סבין תעסה, שאיבדה את בעלה ובנה במתקפת המחבלים הרצחנית בנתיב העשרה ב-7 לאוקטובר, הוא אחד הרגעים הזכורים ביותר מזוועות אותה שבת ומשמש חלק מרכזי ב-‘סרט הזוועות’ שהוקרן למנהיגי העולם. במפגש מרגש שהתקיים במרכז הבמה גני תקווה, העניקה רה”ע ליזי דלריצ’ה והאמנית אשרת קיי את פסל ‘פרח הדמעות’ שנוצר מחוטי ברזל ממוחזרים ושוזר בתוכו את הכאב והכוח של סבין להמשיך בחיים בצל הטרגדיה. צפו במחווה המרגשת

סבין תעסה, המתגוררת במושב זה 24 שנים, איבדה את בעלה גיל ואת בנה הבכור אור במתקפת המחבלים שהתרחשה ב-7 באוקטובר. שני בניה האחרים של סבין, קורן ושי, נפצעו ופונו לטיפול ושיקום בבית החולים.

במפגש מרגש שנערך במרכז הבמה גני תקווה, בנוכחות רה”ע ליזי דלריצ’ה, העניקה האמנית אשרת קיי פסל ייחודי בשם ‘פרח הדמעות’ לסבין תעסה, אחת הניצולות מהטבח הקשה במושב נתיב העשרה. האירוע קרם עור וגידים בעקבות חיבור שביצעו בעירייה בין האומנית לאם המשפחה סבין.

הפסל מייצג את החיבור בין החומרים הפשוטים מהם נוצר לבין הרגשות העמוקים והמורכבים של סבין והסיפור שלה. הוא מהווה תזכורת לכוחם של חומרים פשוטים לגעת בלבבות ולעורר השראה באנשים רבים. המפגש ב-גני תקווה היווה רגע של חיבור והזדהות, בו התמקדו הנוכחים בכוחו של האמנות להביא לריפוי ולתקווה.

הפסל “פרח הדמעות” נוצר מחוטי ברזל ממוחזרים שנאספו באתר בנייה על ידי קיי. מה שהחל כפרויקט מיחזור התפתח ליצירת אמנות עמוקה ונוגעת ללב, המשקפת את השבריריות והעוצמה של החיים. “כשהאזנתי לסיפורה של סבין, דמעות זלגו מעיניי והפרח נוצר באופן אינטואיטיבי. המראה של הפרח היה ברור לי מיד: הוא שייך לסבין,” כך אמרה האמנית אשרת קיי ששיתפה על התהליך הרגשי שעברה ביצירת הפסל.

זו אינה הפעם הראשונה שתושבי העיר גני תקווה בוחרים להנציח את נרצחי השבת השחורה באמצעות פיסול. בחודש ינואר האחרון הוקמה שדרת הנובה בעיר גני תקווה. מרכז היצירה השיקומי שלהבת של משרד הביטחון, לצד תלמידי חטיבת הראשונים ויחידת ההתנדבות בעיר גני תקווה, החליטו להנציח את הנרצחים עם מיצב מיוחד של רמקולים המעוטרים ב-364 כלניות שנוצרו מקרמיקה ונשתלו בשדרה, ביוזמת חניך מרכז שלהבת חזי ישמח.

סיפורה האישי של סבין תעסה הוא עדות לכוח ולחוסן האנושי אל מול טרגדיה בלתי נתפסת. הרגעים שנקלטו במצלמות האבטחה של יחידת הדיור הקטנה שבנתיב העשרה, הפכו לאחד הקטעים המרכזיים ב”סרט הזוועות” שהפיק דובר צה”ל – סרט שמטרתו לספר לעולם מה קרה כאן בשבת של ה7 באוקטובר. רבים מהמנהיגים ומובילי דעת הקהל, שצפו בסרטון הזה בהקרנות הסגורות, העידו לאחר הצפייה שהחלק הקשה ביותר בסרט הוא הסרטון שבו נראים שני ילדים קטנים – רגע אחרי שצפו באביהם נהרג מול עיניהם – כלואים בחדר קטן עם מחבל חמאס.

רה”ע גני תקווה ליזי דלריצ’ה סיכמה:

“היכולת של סבין להמשיך לתפקד ולהתמודד עם הכאב העצום מעוררת השראה. הפסל ‘פרח הדמעות’ הוא סמל לא רק לכאב שהאובדן מביא, אלא גם לכוח וליכולת להמשיך ולהתמודד. אני מודה לאושרת על יצירתה המרגשת ומאחלת לסבין ולמשפחתה שימצאו כוח ונחמה בכל יום מחדש.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן