ניידת בריאות האישה של מאוחדת הגיעה ללוד

במסגרת פעילות הניידת בעיר בוצעו עשרות בדיקות ממוגרפיה וצפיפות עצם וכן, בוצעו בדיקות משטח צוואר הרחם, אולטרא סאונד, מדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות

כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת הגיעה ללוד

קופת חולים מאוחדת שמה לעצמה למטרה להעלות את ההיענות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם של סרטן השד וסרטן צוואר הרחם.

במסגרת זו, הגיעה הניידת לעיר ובה נבדקו כבר עשרות נשים מהאזור. דני מושיוב, מנהל מחוז דרום במאוחדת: “הצבנו לעצמנו למטרה להוביל שינוי אמיתי, להנגיש ולרכז במקום אחד את כל הבדיקות ולוודא שאף אישה לא מוותרת עליהן”

מאוחדת השיקה החודש את ניידת בריאות האישה ששמה לעצמה למטרה להעלות את ההיענות של נשים ברחבי הארץ לבצע בדיקות סקר תקופתיות לאבחון מוקדם, באמצעות הנגשה וריכוז של כל הבדיקות במקום אחד, בשתי ניידות ענק שמצוידות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובצוות נשי מקצועי שמגיע לכל עיר ולכל אישה.

הניידת שהחלה לעבור כבר במגוון ערים ברחבי הארץ הגיעה בשבוע שעבר ללוד עבור נשים מכל האזור. במסגרת פעילות הניידת בעיר בוצעו עשרות בדיקות ממוגרפיה וצפיפות עצם וכן, בוצעו בדיקות משטח צוואר הרחם, אולטרא סאונד, מדדים רפואיים חשובים נוספים כמו לחץ דם ובדיקות נוספות.

מדיי שנה, כ-5,500 נשים בישראל מאובחנות כחולות בסרטן השד, 15 נשים ביום שמצטרפות ל- 2.6 מיליון נשים ברחבי העולם שמאובחנות מדי שנה בסרטן השכיח ביותר בעולם, וככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר כך גדלים הסיכויים להחלמה מלאה. גם סרטן צוואר הרחם, הרביעי בשכיחותו בקרב נשים בעולם המערבי, ניתן לאבחון באמצעות בדיקת משטח צוואר הרחם פעם בשלוש שנים, אולם בשני המקרים, ההיענות לבדיקות הסקר התקופתיות נמצאת מתחת לרצוי, וכן מתחת ליעד של ארגון הבריאות העולמי.

אורן אביטן, מנהל מרחב יהודה חוף במאוחדת:

“החזון שלנו במאוחדת הוא לקדם ולהנגיש את תחום בריאות האישה ולעודד כמה שיותר נשים לבצע בדיקות סקר תקופתיות. לשמחתי נשות לוד והסביבה, לקחו את העניין ברצינות והגיעו להיבדק ולבצע מעקב רפואי. חשוב להדגיש לבדיקות הללו יש תפקיד חשוב בגילוי מוקדם ומציל חיים”.

הליווי והמעטפת שמאוחדת מעניקה, לא מסתיימת בשלב האבחון, וממשיכה גם במקרה בו אובחן ממצא שדורש המשך בירור, וגם במקרים בהם מתגלה גידול ממאיר. לכן, במאוחדת השיקו לאחרונה את ‘הקו הורוד’, מוקד טלפוני ייעודי שמאויש על ידי אחיות, עו”ס וצוותים מקצועיים המעניקים מענה לשאלות רפואיות ובמקביל גם נותנים מידע וייעוץ, תמיכה נפשית, מענה אדמיניסטרטיבי בנושאים שונים, וכן מסייעים לנווט בבירוקרטיה שמלווה את התהליך.

“ברגע שאישה מקבלת את הבשורה שיש לה ממצא חשוד בשד, התחושה שלה היא שהשמיים נפלו עליה. היא מרגישה מבולבלת, מפוחדת וחסרת אונים, נחשפת לכמויות גדולות מאוד של מידע ולא בטוחה איך לעשות בכל המידע הזה סדר”, מסבירה בת שבע ספיר, מנהלת מוקד הקו הורוד במאוחדת.

לדבריה, “כקופה שמלווה את האישה לאורך כל חייה, חשוב לנו להיות שם בשבילה גם בתהליך ההתמודדות שלה עם סרטן השד, להשיב על כל שאלה ולעזור לה לצלוח את התקופה הלא פשוטה. ‘הקו הוורוד’ מעניק מעטפת מקצועית ונפשית, ברגעים בו היא הכי זקוקה לנו, חשוב לתת לה תחושה שהיא לא לבד, שיש מישהו שמושיט לה יד ומסייע לה להתמודד עם המחלה, הסימפטומים והטיפולים בתקופה המאתגרת הזו”.

הניידת שהחלה לעבור במגוון ערים ברחבי הארץ ביניהן לוד, צפויה להגיע גם לאזורים נוספים ברחבי הארץ כשלמודיעין היא תגיע בסוף החודש (31/3).

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות מאוחדת לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן