נחתמה תכנית המתאר שלב ב’ של העיר מודיעין מכבים רעות

תכנית המתאר הכוללנית לעיר מודיעין מכבים רעות, נחתמה ע”י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. מדובר בבשורה משמעותית עבור התפתחותה החשובה של העיר בעשורים הקרובים, שתכפיל את מספר תושביה לכ-240 אלף תושבים

תכנית המתאר הכוללנית לעיר מודיעין מכבים רעות, נחתמה ע”י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. מדובר בבשורה משמעותית עבור התפתחותה החשובה של העיר בעשורים הקרובים, שתכפיל את מספר תושביה לכ-240 אלף תושבים, תוך הקפדה על התאמת הצרכים המשתנים של העיר לאיכות חיים גבוהה, הכוללת שמירה על כמחצית משטחיה כשטחים ירוקים. 

במסגרת התכנית תיבנה תוספת של עד- 39,000 יחידות דיור, ש- 30% מהן לפחות יהיו מיועדות לבנות ובני העיר. ותוספת של כ-1.7 מיליון מ”ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, הקמת בית חולים אזורי, מרכז אקדמי, רובע עסקים חדש ותחנת רכבת שלישית בעיר.

הקמת רובע העסקים החדש בחלק הצפון-מערבי של העיר מבוסס על עירוב שימושים שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר, תרבות ופנאי וכן מוסדות ציבור, אשר יהווה את החוליה המקשרת בין העיר הקיימת לפארק הטכנולוגי המתפתח ולשטחים הירוקים הסובבים את העיר. בצמוד לרובע העסקים החדש, קובעת התכנית הארכת קו הרכבת הקיים כשלוחה תת קרקעית מתחנת מודיעין מרכז לכיוון רובע העסקים החדש. דבר אשר יאפשר נגישות מירבית לבית החולים האזורי ולמרכז להשכלה גבוהה.

התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם כאשר מתוכם כ-22 אלף דונם יישמרו כשטחים פתוחים. בין היתר, קובעת התכנית את שמירת הקשר ליערות קק”ל העוטפים את העיר וחיזוק המסדרון האקולוגי הארצי החוצה את העיר. בנוסף, התוכנית קובעת, כי הגבעות הדרומיות הצופות על עמק איילון, שהן חלק מהמסדרון האקולוגי, יהיו גן לאומי. 

בעירייה ציינו כי בימים אלה עוסק מינהל ההנדסה בתכנון שלב ב’ של העיר בדגש על שכונת מעינות .

◼️ חדש! לקבוצת החדשות במודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן