נחשפה התארגנות של תושבי הנגב שתכננו לבצע פעילות טרור: חגי רזניק ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב “טיוטת חוק ריפמן מונחת על שולחן רה”מ והשרים. חייבים לקדם חקיקה”

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן: “מברך את שרות הביטחון הכללי, המשטרה והפרקליטות על הפעולה הנמרצת כנגד חוליית בטרור שפעלה בנגב.”

שירות הביטחון הכללי ושוטרי מחוז דרום חשפו התארגנות של תושבי הנגב אשר תכננו לבצע פעילות טרור בישראל. הוגש כתב אישום.

בחודש יולי נעצרו מספר חשודים, ביניהם שלושה תושבי תל שבע שבנגב – ודיע עטא, עסי (מצעב) אבו עסה ומעאוויה אבו עסה. במסגרת החקירה עלה, כי ודיע עטא ניסה להניע פעילות טרור בישראל ולשם כך פעל לגייס נוספים לשם קידום תכניתו, זאת על רקע הלחימה ברצועת עזה ולאחר שנחשף ברשת לתכני ארגוני הטרור המדינה האסלאמית (דעא”ש) וטליבאן.

במהלך החקירה נחשף, כי עסי אבו עסה ומעאוויה אבו עסה הסכימו להצעתו של עטא לבצע פעילות טרור של ג’יהאד בישראל ולהצטייד בנשק. אולם פעילות זו סוכלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בטרם הספיקו לנקוט בצעדים למימוש תכניתם.

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור נגד שלושה נאשמים, תושבי תל שבע, שקשרו יחד לבצע פעילות טרור ולגרום למותם של חיילי צה”ל.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות ע”ד אלכס דרנבוים מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) עולה כי ודיע עטא (19), עסי אבו עסה (19) ומעאויה אבו עסה (19) תכננו לבצע ג’יהאד ולפגוע בישראלים, כנקמה על הלחימה בעזה.

לשם כך, עודד ודיע את עסי ומעאויה להשיג אקדחים ולהתאמן ואילו עסי הציע תרחישים שונים לפגיעה בחיילי צה”ל, בתל אביב. כתב האישום מייחס לשלושה עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע – מעשה טרור.

חגי רזניק, קרדיט צילום שמואל לנדנד

מכון ריפמן לפיתוח הנגב והעומד בראשו חגי רזניק הגיבו להודעה בדבר הגשת כתב אישום חמור כנגד תושבי תל שבע שתכננו לבצע פעילות טרור בישראל “בהשראת דעאש”, בעקבות חשיפה של שב”כ והמשטרה:

“טיוטת ‘חוק ריפמן לפיתוח הנגב’ שהוגשה בחודש יולי האחרון לראש הממשלה, שרי הממשלה וחברי הכנסת מקעקעת את הזהות הפלסטינית בנגב ומחזקת את הזהות הישראלית של החברה הבדואית בנגב.

חקיקת החוק הינה הכרחית כדי לעקור תופעות מסוג זה.

בין יתר כלי הפיתוח הכלכלי והקרקעי, החוק המוצע לא מאפשר לעובדי הוראה בהשכלת שטחים ללמד בנגב; מאפשר לצמצם תופעות של נישואין לנשים פלסטיניות במסגרת פוליגמיה וקבלת אזרחות ומגדיל את הסמכות והכלים לנקיטה בהליך של מעצר מינהלי.”

חגי רזניק ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב:

“מברך את שרות הביטחון הכללי, המשטרה והפרקליטות על הפעולה הנמרצת כנגד חוליית בטרור שפעלה בנגב.

על מדינת ישראל לאמץ חקיקה רחבה שתאפשר טיפול בנגב ושגשוג החברה הבדואית לצד חיזוק הזהות הישראלית. עלינו לחזק את הגורמים החיוביים הרבים בנגב ואת הסולידריות הרבה ולצד זאת לעקור זהות עוינת.”

עוד הוסיף רזניק:

“מדינת ישראל לא תוכל עוד להימנע מקבלת החלטות אופרטיביות וחקיקת חוקים העוסקים בעתיד הנגב. המשך מדיניות של ‘להחליט שלא להחליט’ רק תחמיר את המצב.”

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: חגי רזניק, קרדיט צילום שמואל לנדנד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן