מתן בארי הכריז: “החלטתי להתמודד על ראשות העיר אילת”

בארי: “כדי להגשים את החזון המעשי שלנו, אילת חייבת לעבור לא פחות מרביזיה עמוקה. כזו שמתחילה מלמעלה וסוחפת אחריה עיר שלמה”.
בתחילת החודש פרסמנו כאן, בחדשות 08 אילת, שמתן בארי מתכוון לרוץ לראשות העיר אילת – והיה מי שכעס עלינו. הבטחנו שזה יקרה בעוד מספר ימים – והנה, היום זה קרה.
בארי הכריז: “אני מתמודד”. ברשומה שפרסם בפייסבוק כתב:

“תושבי אילת היקרים, חברים, תומכים ושותפים יקרים – אני נרגש לספר לכם שהחלטתי להתמודד לראשות העיר אילת בבחירות הקרובות!

מוקף בחברים טובים ובני משפחה באירוע אינטימי ומרגש בחצר הבית בו גדלתי, שיתפתי קודם כל את הקרובים שלי בהחלטה החשובה.

אותם חברים ופעילים קרובים שהולכים איתי למעלה מעשור, הם כבר מזמן כמו משפחה.

זה נעשה מסיבה אחת פשוטה: אני איש של אנשים, והתפקיד הוא האמצעי, ולרגע לא המטרה.

האנשים עצמם, החברים וכלל התושבים – אתם הדלק שלי!!

המנוע לרצון העז שלי להפוך את אילת למקום הרבה יותר טוב לחיות בו.

אילת היא הבית שלי, נולדתי בה, גדלתי בה, נשארתי בה ומעולם לא עזבתי אותה.

גדלתי בגן רננים אצל אורית ואהובה, התרוצצתי בביה”ס הרי אילת, צמחתי בבית ספר אלון, וזכיתי להיות במחזור הבוגר הראשון של רבין. הובלתי את בני הנוער של אילת כיו”ר מועצת התלמידים והנוער העירונית, וכמו כולם, גם אני שיחקתי כדורגל אצל שלום.

אני תמיד גאה לספר שאני דור שלישי באילת. סבא שלי ז״ל הגיע לפה בשנות ה- 50 ועמל למעלה מ-35 שנה כדי לפתח אותה, כמזכיר ראש העיר השני יוסק’ה לוי, כראש המטה של יצחק רבין ז״ל ובתור לוחם זכויות העובדים באילת לאורך שנים ארוכות.

לכל אחד מאיתנו יש את חברי הילדות שלו, החבורה הזו שמנסה להחזיק יחד. רובם לצערי כבר לא כאן. מפוזרים בכל חלקי הארץ, והאמת? זה בדיוק מה שחשבו שגם אני אעשה.

אבל זו בדיוק הסיבה שבחרתי להישאר!

הקרע הזה מהמקום בו גדלת אחרי 20 שנה, רק כי הוא רחוק שנות אור מהמקום שבו דמיינו לגור בגאווה, ומההזדמנויות שכל כך שאפנו להשיג כבוגרים, כואב ומתסכל.

הקרע הזה הוא מה שגרם לי לפני עשור, לעזוב בצורה מאוד לא רציונלית חיים נוחים, מגניבים, עצמאיים ופרטיים מאוד, ומלאי חוויות לבחור בשנות העשרים, לקפוץ אל המים העמוקים ולקחת על עצמי את השליחות הציבורית, ולשרת את תושבות ותושבי אילת בהתנדבות מלאה ובאהבה.

יחד אתכם ועם שותפיי לדרך, חן ושמוליק, בן, שגי, נתי, ליאור ורותם ועוד רבים וטובים, הרכבנו את הקבוצה החזקה ביותר בעיר, עשינו היסטוריה והפכנו לסיעה הגדולה במועצה!!

בעשור האחרון הראינו שגיל אינו המדד היחיד למנהיגות או יכולת מקצועית.

אחרי הכל, מנהיגות פוליטית אינה יכולה לעסוק רק בוותק ניהולי ואחיזה בשלטון, אלא בהבנת הבעיות במהירות, באומץ לעשות שינויים, בהתאמה לתחרות ולקצב השינויים בעידן טכנולוגי, ובהשפעה על חיי התושבים.

אילת היא הבית שלי, היא הבית שלנו. כל אחת ואחד מאיתנו, דואגים לה ורוצים לראות אותה צומחת, מתפתחת ומממשת את הפוטנציאל האדיר שיש בה.

כדי להגשים את החזון המעשי שלנו, אילת חייבת לעבור לא פחות מרביזיה עמוקה. כזו שמתחילה מלמעלה וסוחפת אחריה עיר שלמה.

בעשור האחרון כנבחר ציבור, עשיתי ככל יכולתי עבור התושבים וטובת העיר. צברתי ניסיון אדיר וביצעתי במסגרת כהונתי כל תפקיד אפשרי: סגן ראש עיר בהתנדבות, יו”ר אופוזיציה, סגן ראש עיר בשכר, יו”ר ועדות ציבוריות רבות, חבר הנהלה, יו”ר תאגיד עירוני, ובשנתיים האחרונות בתפקיד המרכזי ביותר כסגן ומ”מ ראש העירייה. עשינו דברים מדהימים בשלל תחומים, הצלחנו ליצור שינויים עמוקים בחברה בתרבות ובגישה, שירתנו מאות תושבים, בכל יום שעה וזמן. וכן, היו גם טעויות, ואתגרים וכשלונות, אבל הן עיצבו אותנו ובעיקר את ההחלטה הברורה מכולן, הגיע הזמן לחילופי דורות בהנהגה.

לכן, כשאבחר לראשות העיר – אילת תשנה את פניה, באמצעות תוכנית ניהול חדשנית, עמוקה וסדורה בכלל התחומים, באמצעות אנרגיה ומוטיבציה עצומה, גישות מודרניות, מטרות ויעדים. אבל הכי חשוב, באמצעות אנשים חדשים, מקצועיים וטובים. טובים מאוד.

עד אז, אומר מתוך אחריות וענווה, אני יודע שלנהל עיר זה לא אירוע של רגע. אבל התכוננו אליו שנים, בעקביות תוך צבירת ניסיון בכל התפקידים.

ביחד, אנחנו יכולים להפוך את אילת למקום שכולנו נהיה גאים לקרוא לו “בית”.

אני מזמין אתכם להצטרף אלי ולהעיר את העיר!

לשתף, לספר ולהעביר לקרוביכם, אני זקוק לכוח והסיוע שלכם!

המסע שלנו מתחיל כאן – כי באמת הגיע הזמן!

בעזרת ה’, ובעזרתכם, נעשה ונצליח”.

 

כזכור, בארבעה במאי פרסמנו: פצצה פוליטית בעיריית אילת. ראש העיר אלי לנקרי שלח מכתב לממלא מקומו וסגנו מתן בארי, אשר כותרתו ביטול הסמכויות שהואצלו לך כסגן וכממלא מקום ראש העיר.

“אני מודיע לך בזאת כי החלטתי לבטל את הסמכויות אשר האצלתי לך במסגרת מינוייך כסגן ומ”מ ראש העיר בישיבת מועצת העיר מיום 1/9/21”, כתב לנקרי.

את הצעד המפתיע הסביר בהמשך: “לצערי, איבדתי את האמון בך, ולמרות הזדמנויות רבות אשר נתתי לך בצע את התםקידים אשר נטלת על עצמך ושבגינן הענקתי לך סמכויות נרחבות ועל אף שיחות חוזרות ונשנות שבהן התרעתי וציינתי את אכזבתי לא חל כל שנוי בתפקודך.

את מרב זמנך השקעת בפוליטיקה, בגינונים ובמשחקי כבוד ילדותיים אחר קרדיט על דברים שלא עשית. דבר אשר חייב אותי לקחת אחריות ולבצע במקומך את התפקידים השונים אותם כשלת לעשות כאמור”.

“הודעתי זאת תיכנס באופן מידי”, ציין ראש העיר במכתבו.

המשנה לראש העיר חן בן אפרים וחבר מועצת העיר שמוליק שלם, הפיצו מכתב לראש העיר אלי לנקרי שנושאו הפרה בוטה של הסכם ה”שותפות”.

“לצערנו הרב הוכנו בתדהמה מהדרך בה בחרת להתנהל ביממה האחרונה”, כתבו. “בשבוע שעבר ביקשנו לפגוש אותך במטרה לשתף אותך באי שביעות רצוננו מתפקודו של הצוות המלווה אותך, בתחומי הרישוי, קביעת המדיניות בחופים, ובייחוד בנושאי איכות הסביבה.

באותה פגישה שהתקיימה רק אתמול, פרסנו בפניך את צבר הבעיות שעלו מהתנהלותו של הצוות בנושאים אלו, ובפרט בסיכום הדברים מישיבת המליאה בנושא העבודות בחוף הדרומי, שם התחייבת לפיקוח צמוד והקמת ועדה מלווה ששמוליק יעמוד בראשה ואליה יצטרפו גורמי המקצוע מעיריית אילת.

צר לנו שגם בסיכום זה לא עמדת, ולא רק שלא עמד שמוליק בראש הועדה, לא הוא ולא אף גורם מקצועי מהיחידה הסביבתית לא צורף לשום פגישה בנושא! כפי שקרה בפגישות רבות, ביקשת ש”נדבר קצת פוליטיקה”. שאלת אותנו מה אנחנו מתכננים לעשות בבחירות, ושיתפנו אותך כי פנינו להתמודדות לראשות העיר בהובלתו של מתן בארי, בדיוק כפי שסוכם מולך בשנת 2021, כשביקשת מכולנו להסיר את המועמדות ולתמוך בך, כאשר אתה מכיר ומסכים שאנו מתכוונים להתמודד לראשות העיר ב2023 .להזכירך, בבחירות אלו, ניצחת אך ורק תודות לשותפות הפוליטית שלנו.

לכן נדהמנו לגלות, כי תוך מספר שעות מרגע והסתיימה הפגישה, בחרת לפעול בצורה הזויה ומבוהלת ולהוציא מכתב נישול סמכויות למתן, מגובה בטענות שקריות ולא נכונות, אלא הפוכות לחלוטין מהמציאות. לאורך כל התהליך טענת שאתה דמוקרט ושאתה תומך בבחירה חופשית ושאתה מתכוון לעמוד במילתך. צר לנו מאוד שבחרת לפעול בצורה כוחנית, חד צדדית ובהפרה ישירה של כלל ההסכמים בינינו. לצערנו, על אף שהלכנו איתך בצורה נאמנה, גרמת לכולם ובעיקר לנו, לגלות שלהסכמים איתך אין שום אחיזה.

מחובתנו לשתף אותך, כי מרגע זה גם אנחנו איבדנו אמון בך ובהנהגתך הנוכחית, ונפעל יחד עם מתן, עבור כלל תושבי אילת ובפרט עבור הדור הצעיר, על מנת לעשות את השינויים הציבוריים הנדרשים בעיר, כדי שתופעות מכוערות של פוליטיקה ישנה, אליה אתם רגילים, יסתיימו. כפי שהתחייבנו לבוחר מהיום הראשון שלנו בפוליטיקה, אנחנו פה כדי לשרת את העיר ותושביה, ולא את העומד בראשה, וכך נמשיך.

להזכירך, מכתבך לא משנה את העובדה כי מתן הוא עדיין סגן ומ”מ ראש העירייה ולא סגן ומ”מ ראש העיר. מתן ימשיך לשרת את תושבי אילת כסגן ומ”מ ראש העירייה מתוקף המנדט שהוענק לו על ידי הציבור ומועצת העיר, בה צעירי אילת היא הסיעה הגדולה ביותר”.

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי
מוטי
1 year ago

העיר לא צריכה מושחת כמוך יש להציל אתה העיר מאחד כמוך אתה לקחת במרמה משכורות ולא עשיתה כלום

לוסיאן
לוסיאן
1 year ago

בהצלחה

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי
מוטי
1 year ago

העיר לא צריכה מושחת כמוך יש להציל אתה העיר מאחד כמוך אתה לקחת במרמה משכורות ולא עשיתה כלום

לוסיאן
לוסיאן
1 year ago

בהצלחה

דילוג לתוכן