מתכון לשטרודל תפוחים « אורלי פלאי ברונשטיין, בעלת הבלוג ‘סיר פלא’

6-אורלי פלאי- שטרודל תפוחים צילום- נמרוד סונדרס

שפים מובילים ואנשי אוכל חברו לארגון ‘לקט ישראל’ – העוסק בהצלת מזון בריא ומזין, אותו הוא מעביר באמצעות מאות עמותות ל-175,000 נתמכים בכל רחבי הארץ. הארגון עוסק בהצלת תוצרת חקלאית טרייה – פירות וירקות כמו גם ארוחות מבושלות ממטבחים מוסדיים, בסיסי צה”ל, בתי מלון ועוד. כולם התגייסו להוצאת ספר מתכונים לקראת חגי תשרי. ומי נהנה מכל זה? אתם! מתכון לשטרודל תפוחים « אורלי פלאי ברונשטיין, בעלת הבלוג ‘סיר פלא’

המרכיבים לבצק:

210 גרם קמח לבן, עדיף קמח לחם

1/3 כוס (80 מ״ל) מים פושרים

4 כפות שמן או 50 גרם חמאה מומסת

1/2 כפית חומץ או מיץ לימון

קורט נדיב מלח

המרכיבים למלית:

6 תפוחים חמוצים ו/או מתוקים

50 גרם חמאה או שומן קוקוס

3 כפות סוכר דמררה

1 כפית תמצית וניל אמיתי

מיץ וקליפה מגוררת מחצי לימון

100 גרם פירורי ביסקוויט או עוגיות או עוגה

100 גרם חמאה מומסת/שמן קוקוס להברשה

אפשר להוסיף: 2 כפות צימוקים, 2 כפות שבבי שקדים וכדומה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק: מערבבים את החומרים במיקסר עם וו לישה, 8-6 דקות או עד להיווצרות בצק חלק וגמיש. מורחים את כדור הבצק בשמן ומעבירים לכלי סגור.

מכינים את המלית: מקלפים את התפוחים, פורסים וחותכים לקוביות קטנות בגודל 1 ס״מ. מחממים מחבת עם חמאה ומוסיפים את קוביות התפוחים, תמצית וניל וסוכר, ומקפיצים על להבה בינונית, 8 דקות. מערבבים כל 2 דקות עד שהתפוחים מתרככים, אך עדיין שומרים על צורתם. מוסיפים מיץ וקליפת לימון, מערבבים ומצננים. אם יש עודף נוזלים מסננים. אם רוצים למלא כמה שיותר מהר מעבירים למקרר.

מכינים את הבצק למילוי: מרדדים את הבצק על משטח עבודה מקומח בעזרת מערוך עד לקבלת ריבוע. מידי פעם משחררים ומרימים את הבצק ממשטח העבודה, מקמחים וממשיכים לרדד ולפתוח את הבצק בעזרת גב היד בתנועות מתיחה מדודות ועדינות, ולא עם האצבעות. זהירות לא לקרוע. פורסים בד כותנה על משטח עבודה (מגבת מטבח, ציפית או סינר( מקמחים ומניחים עליו את עלה הבצק הדקיק כדי שנוכל לגלגל בעזרתו את השטרודל. חותכים למרובע של בצק דקיק בעובי אחיד ככל הניתן. מחממים תנור ל 180- מעלות טורבו.

ממלאים ומגלגלים: מברישים את הבצק בחמאה מומסת. מפזרים פירורי ביסקוויט על שליש הבצק התחתון ומשאירים שוליים של 4 ס״מ. מניחים את מלית התפוחים על הפירורים. מהדקים את המלית היטב ובעזרת הבד מרימים את שולי הבצק ומניחים אותם על המלית המהודקת עד לגלגול שלם ועיטוף מלא של מלית התפוחים המהודקת בבצק השטרודל. מותחים את השטרודל על גבי הסדין וממשיכים לגלגל בעזרת הבד. לאחר השלמת כל גלגול מותחים שוב קלות את השטרודל ומגלגלים שוב סה״כ ארבעה-חמישה גלגולים. מרימים את השטרודל בשתי ידיים ומניחים בתבנית תנור מרופדת נייר אפייה. מברישים את כל הרולדה בחמאה מומסת. אופים את השטרודל כ-30 דקות, עד להשחמה. מברישים בעוד קצת חמאה ואופים עוד 10 דקות. מוציאים מהתנור, מצננים מעט, מפדרים באבקת סוכר, פורסים ומגישים עם קצפת, קרם פרש או גלידה בטעם וניל.

« צילום: נמרוד סונדרס

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן