משרד הרווחה יוצא בקמפיין לגיוס עובדים סוציאליים לשירות הציבורי

“בדיוק כשצריך”: משרד הרווחה יוצא בקמפיין לגיוס עובדים סוציאליים לשירות הציבורי בכיכובם של עובדות ועובדים סוציאליים

בעקבות ה-7 באוקטובר הדרישה לטיפול של עובדים סוציאליים זינקה בזמן שבמחלקות לשירותים חברתיים ישנם מאות תקנים בלתי מאוישים

במסגרת תכנית של משרד הרווחה לחיזוק העבודה הסוציאלית יעלה היום קמפיין חדש שקורא לעו”סים לבוא לעבוד ברשויות המקומיות

 

 

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: “עם כניסתי למשרד, הצבתי את שיפור השירות לאזרחים בראש סדר העדיפויות. שיפור השירות לאזרח עובר דרך שיפור מעמדם של העובדים הסוציאליים מבחינת תנאי העסקה, סביבת עבודה ובהכרה הציבורית בחשיבות המקצוע ובתרומתו לאיכות חייהם של אזרחי המדינה. קמפיין זה הוא שיאו של תהליך שבסופו אנו מאמינים שנצעיד את שירותי הרווחה ואת מקצוע העבודה הסוציאלית לקדמת הבמה”

 

מנכ”ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: “המשאב המרכזי של שירותי הרווחה הם העובדות והעובדים הסוציאליים והשקעה בהם היא השקעה בתשתיות של המדינה”

 

 

מלחמת חרבות ברזל שפרצה בשבעה באוקטובר הבליטה את מרכזיותם של שירותי הרווחה בציבוריות הישראלית ועד כמה הם חיוניים להתמודדות המדינה גם במצבים ביטחוניים מאתגרים. על רקע זה יוצא משרד הרווחה והביטחון החברתי בקמפיין חדש תחת הסלוגן “בדיוק כשצריך”, לגיוס עובדות ועובדים סוציאליים למילוי מאות תקנים פנויים ברשויות המקומיות, על מנת לחזק את שירותי הרווחה בכיכובם של עו”סים אמיתיים ממגוון שירותי רווחה.

בשנה האחרונה נקט משרד הרווחה בשורה של צעדים להחזרת העובדים הסוציאליים מהמגזר הפרטי ומעיסוקים אחרים בחזרה למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות (מחלקות הרווחה), שם המחסור גורם לעומס גדול מאוד על העובדות הסוציאליות.

כחלק ממאמצים אלו פעל המשרד בשיתוף איגוד העו”סים לחתימה על הסכם שכר.

כמו כן הקצה המשרד מאות מיליוני שקלים לשיפוץ ושדרוג מחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות והוסיף לאגפי הרווחה תפקיד נוסף של תומך עו”ס, שהינו עובד אקדמאי שמסייע לעו”סים במשימות שאינן טיפוליות. במשרד מקווים ששיפור בתנאי העסקה, הורדת העומס מהעובדות הסוציאליות, ושדרוג סביבת העבודה תביא לחזרה של עובדים רבים למקצוע ותסייע בהקטנת מספר התיקים שבהם מטפל כל עובד, ויביא לשיפור שירותי הרווחה עבור מקבלי השירות.

במשרד פועלים גם מול האוצר על מנת להביא ליישומה של הפעימה השנייה של הסכם השכר של העובדים הסוציאליים.

 

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: “ה-7 באוקטובר הדגיש את חשיבותם של שירותי הרווחה ושל העובדות והעובדים הסוציאליים לחוסן הלאומי. עם כניסתי למשרד, הצבתי את שיפור השירות לאזרחים בראש סדר העדיפויות. שיפור השירות לאזרח עובר דרך שיפור מעמדם של העובדים הסוציאליים הן מבחינת תנאי העסקה, הן מבחינת סביבת עבודה והכי חשוב – בהכרה הציבורית בחשיבות המקצוע ובתרומתו לאיכות חייהם של אזרחי המדינה. קמפיין זה הוא שיאו של תהליך שבסופו אנו מאמינים שנצעיד את שירותי הרווחה ואת מקצוע העבודה הסוציאלית לקדמת הבמה”.

 

מנכ”ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: “המשאב המרכזי של שירותי הרווחה הם העובדות והעובדים הסוציאליים והשקעה בהם היא השקעה בתשתיות של המדינה. כולם היינו עדים לתפקיד הקריטי שמילאו העובדים הסוציאליים ברגעי המשבר הקשים ביותר בשבעה באוקטובר ובחודשים שלאחריו וכעת ברור כמה חשוב לחזק את השירותים האלו לקראת האתגרים שעוד צפויים לנו בעתיד”.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – משרדי ממשלה – אקטואליה ופוליטיקה ארצית ומקומית לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: לע"מ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן