משנה את פניה: התכנית שתגדיל את אזורי המסחר והתעסוקה בעיר גני תקווה פי עשרה

שכונת ‘לב הבקעה’ בגני תקווה אושרה למתן תוקף ויוצאת כעת לתחילת ביצוע התשתיות. התכנית מתבססת על עירוב שימושים וכוללת 1,200 יח”ד ו-250,000 מ”ר של אזורי מסחר ותעסוקה. התכנית תסייע בהגדלת אזורי התעסוקה והיצע המשרות בעיר, במאבק בפקקים ובחיזוק העצמאות הכלכלית של הרשות. היזמים יזכו לסיוע עם ‘מסלול ירוק’ עד לקבלת ההיתר. כך תיראה השכונה החדשה

מהפכה עירונית: גני תקווה יוצאת לדרך חדשה עם אישור למתן תוקף של תכנית ‘לב הבקעה’ ויציאתה לתחילת ביצוע . היזמים יזכו לסיוע מהרשות עם ‘מסלול ירוק’ עד לקבלת ההיתר. התכנית החדשה צפויה לשנות את פני העיר ולספק פתרונות מקיפים לאתגרים הכלכליים והתחבורתיים שלה.

התכנית החדשה, שקודמה ביוזמת רה”ע ליזי דלריצ’ה ותוכננה על ידי משרד האדריכלים הבולט נעמה מליס, תבוסס על עירוב שימושים ותכלול 1,200 יח”ד ו-250,000 מ”ר של אזורי מסחר ותעסוקה. שכונת ‘לב הבקעה’ תוקם בצפון העיר ותהפוך את האזור למרכז חי ותוסס המציע שילוב מושלם בין שטחי תעסוקה, מסחר, מגורים ושטחים ציבוריים. התכנית החדשה תוביל להגדלת ההכנסות העירוניות, אשר יובילו גם לשדרוג השירותים העירוניים.

גני תקווה, שהוקמה בשנת 1949 כמעברה לקליטת עולים, חוותה צמיחה משמעותית והוכרזה כעיר בשנת 2023, מונה כיום כ-26,000 תושבים. בעשור הקרוב צפויה העיר לגדול לכ-32,000 תושבים. השכונה החדשה מהווה את השלב הבא בתהליך ההתפתחות המואץ של העיר.

כיום, גני תקווה סובלת ממיעוט שטחי מסחר ותעסוקה, דבר שמוביל את רוב התושבים (מעל ל-90%) לצאת מדי יום מהעיר כדי למצוא מקומות עבודה במרכז גוש דן. השכונה החדשה צפויה לשנות את המצב הזה באופן מוחלט ולהפוך את גני תקווה למוקד עסקי וקהילתי.

שטח התוכנית מתפרש על פני 270 דונם, שיכללו -1,200 יח”ד, כ-250 אלף מ”ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, 43 דונם לטובת מוסדות ציבור ו-38 דונם לשטחים פתוחים. יח”ד ייבנו במבני מגורים בני 24-8 קומות. במסגרת התכנית תוקם גם ‘קרית חינוך’ חדשה שתשרת את התושבים החדשים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים ייעודיים (נת”צ) והקמת מסוף לתחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, וכן מערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים. השכונה מתוכננת להיות שכונה הליכתית, מה שיביא לירידה משמעותית בשימוש בכלי רכב בעיר. התושבים יוכלו לבחור במקום עבודה שנמצא במרחק הליכה מביתם ולהנות ממגוון רחב של שירותים בתוך השכונה, מה שיקל באופן משמעותי גם על הגודש בכבישים.

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה, ציינה:

“תכנית ‘לב הבקעה’ היא צעד חשוב ומשמעותי לעתידה של העיר גני תקווה. השכונה החדשה לא רק שתשפר את איכות החיים של התושבים, אלא גם תתרום לחיזוק הכלכלה העירונית ותסייע במאבק שלנו בפקקים. אנו קוראים ליזמים להצטרף ולקחת חלק במהפכה שעוברת העיר.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סקייפרו ואליס אדריכלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן