חשוב לסיים את הנישואין בצורה מסודרת

כיום, כמעט חמישים אחוז מהנישואין מסתיימים בגירושין. העלייה באחוז הגירושין, הופכת את המצב לנורמאלי יותר, ומקלה על הילדים להבין את מצבה החדש של המשפחה. עם זאת, פרידה של ההורים היא אף פעם לא הליך קל, וההשפעות על נפש הילד עשויות להיות אדירות. כדי לצמצם את ההשפעות השליליות למינימום, ולאפשר לילד לקבל את המצב החדש, חשוב מאוד לסיים את הנישואין בצורה מסודרת ככל שניתן. משמורת ילדים היא אחד מהדברים הראשונים שחשוב לסגור.

הסדר משמורת משותפת או לחילופין חישוב מזונות במשמורת משותפת יאפשר לילד להבין איפה הוא ישן כל יום, מה שיוריד את מפלס החרדה שלו בצורה משמעותית.

במה חשוב להתחשב כשמתכננים משמורת משותפת?

כאשר מתכננים משמורת ילדים משותפת, חשוב מאוד לשים את הילד במרכז. אסור לנסות להפוך את הדיון על המשמורת לזירת מאבק בין שני ההורים, ואת הילדים לכלי מיקוח בהסכם הגירושין. כאשר מתכננים משמורת משותפת חשוב להתייחס למספר גורמים:

  • רצון הילד: הורים רבים שמים את הילד במצב לא נוח ומלחיץ מאוד, ומאלצים אותו לומר מהו הסדר המשמורות המועדף עליו. הסיבה לכך היא לעיתים דאגה לילד, ורצון שיהיה לו נוח ככל הניתן. עם זאת, פעמים רבות אילוץ הילד לומר איפה הוא מעדיף להתגורר, עשוי לגרום למועקה גדולה. הילד עשוי להרגיש שבגד באחד ההורים, ושבחר צד בסכסוך ביניהם.
  • פניות ההורה: לעיתים קרובות, במהלך ההתפתחות של המשפחה אחד מההורים פונה יותר לכיוון הפרנסה ואחד מההורים נשאר יותר בבית עם הילדים. כאשר מתכננים משמורות, חשוב להתחשב בפניות של כל אחד מההורים, ולגבש מתווה שיאפשר לילד מקסימום זמן עם ההורה אצלו הוא נמצא.
  • תשתית דיור: חשוב לנסות ולהקפיד שבהסכם המשמורת תהיה התחשבות בתשתית הדיור אשר כל אחד מההורים יכול להציע. כאשר מדובר בילדים קטנים לרוב החשיבות של הנושא היא יחסית מצומצמת, אבל כאשר בונים הסכם עבור ילדים גדולים לנוחות שלהם בכל אחד מהבתים חשיבות עליונה.

ליווי מעורך דין יכול להקל על התהליך כולו

עורך דין משמורת משותפת יכול להקל על התהליך ולהפוך אותו לנעים ופשוט יותר. זירוז של תהליך הפרידה והחתימה על ההסכמים, יכול להוביל לגירושין נעימים יותר, ולאפשר לזוג הפרוד לשמור על יחסי ידידות לאחר סיום חייהם המשותפים. עורך דין איכותי יוכל להקל על התהליך במספר דרכים:

  • דעה חיצונית: דעה חיצונית יכולה להבהיר לבני הזוג מהם הדרישות ההגיוניות והפחות הגיוניות אותן הם מעלים. דעה חיצונית של עורך דין גירושין עם היכרות עם התחום יכולה להכווין לעבר הפתרון ההגיוני והמקובל יותר.
  • היכרות עם החקיקה: היכרות עם החקיקה יכולה לחסוך בזבוז זמן בתהליך, ולהבהיר להורים את הגבולות שלא ניתן לחצות בהסכם משמורת.

חשוב לזכור שבסופו של דבר, הסכם משמורת משותפת נועד להבטיח את האושר והרווחה של הילדים. גם אם הגירושין נעשו על רקע קשה, חשוב לדעת לשבת ביחד ולסגור יחד הסכם שיהפוך את הפרידה לקלה יותר לכולם.

תמונה: PIXABAY

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן