מצוינות באילת – פרסי חינוך הוענקו למצטיינים

ראש העיר אילת: “טקס פרסי החינוך הוא אירוע חשוב ומשמעותי, בעיר שבה מערכת החינוך היא עוגן וחוסן לקהילה שלה בשגרה ובחירום, כפי שהוכיחה את עצמה במשברים שחווינו יחד בשנים האחרונות”. 

כמידי שנה במסגרת חגיגות אילת, הצדיעה העיר לקהילת החינוך עם הענקת פרסי חינוך למצוינים.

ואלה הם מקבלי/ות הפרס לשנת תשפ”ד: רותם לייזר – גננת גן “תורמוס”, אסנת אוסקר – מנהלת החטיבה הצעירה ורכזת הכלה והשתלבות בבית ספר היסודי “מצפה ים”, איריס אלביליה – מחנכת ורכזת אנגלית בבית ספר התיכון ע”ש “רבין”, ירון מייזלס – מחנך ומרכז מגמת פיסיקה בבית ספר התיכון ע”ש “בגין” והצוות החינוכי – בבית ספר “היובל”.

 מאות עובדי מערכת החינוך מילאו השבוע את אולם WOW בו התקיים טקס פרסי החינוך המסורתי, כחלק מחגיגות 75 שנים לשחרור אילת, וזכו לשבחים רבים על עשייתם מראש העירייה – אלי לנקרי, מהמשנה למנכ”ל העירייה וראש מינהל שח”ק – ד”ר דרורי גניאל, וממנהלת אגף החינוך בעירייה – מירי קופיטו.

במהלך הטקס נהנו כל עובדי מערכת החינוך מהופעתו של אסף אמדורסקי. את הטקס בהפקת אגף החינוך בעירייה, הנחתה גם השנה, דליה מזור. גם השנה חתם אירוע ההצדעה, חודש של ביקורים הדדיים במסגרתם פתחו מוסדות החינוך את שעריהם ללמידת עמיתים וחשיפה של פרויקטים ייחודיים.

את הערב החגיגי פתח ראש העירייה – אלי לנקרי, בדברי תודה למנהיגות החינוכית ולכל הצוותים החינוכיים ואמר: “טקס פרסי החינוך הוא אירוע חשוב ומשמעותי, בעיר שבה מערכת החינוך היא עוגן וחוסן לקהילה שלה בשגרה ובחירום, כפי שהוכיחה את עצמה במשברים שחווינו יחד בשנים האחרונות”.

בדבריו התייחס ראש העירייה לקליטה של מעל 15,000 תלמידים מהיישובים המפונים לצד מענים שניתנו על ידי כל יחידות מינהל שח”ק בעירייה, ביניהם אגף החינוך, אגף הרווחה ורשת המתנ”סים. “יחד עם המנהלים וסגלי ההוראה במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, אנשי הרווחה והנהגת ההורים, הצלחנו לעשות את הבלתי יאמן” אמר ראש העירייה והוסיף: “אין ספק כי אתן ואתם – העוגנים המשמעותיים ביותר בחברה, בתפקידיכם כמחוללי יציבות ומעצבי דור העתיד”. לזוכי פרס החינוך אמר: “אתם שילוב מופלא של חתירה למימוש פוטנציאל העשייה החינוכית, רוח יזמית, מנהיגות מעוררת השראה, מסירות גדולה והרבה הרבה אהבה. התברכנו בכם”.

הצטרפו לברכות, ד”ר דרורי גניאל ומירי קופיטו שהודו לכל קהילת החינוך והתייחסו גם בדבריהם לפעולות העיר בכלל ומינהל שח”ק ומערכת החינוך בפרט, שקלטה מאז פרוץ המלחמה למעלה מ – 60 אלף תושבים מיישובים מפונים מהם כ – 15 אלף תלמידים. “על כתפיה של מערכת החינוך מוטלת הזכות והאחריות לבנות את חוסנה של המדינה ושל החברה” אמר ד”ר גניאל והוסיף: “מערכת החינוך אינה חוזה את העתיד, היא יוצרת אותו. אתם, אנחנו יחד יוצרים אותו”. לזוכי הפרס אמר: “אתם נרות התמיד המאירים באור יקרות את כל העשייה החינוכית בעירנו. אשרינו שזכינו באנשי חינוך כמוכם”.

לצד מקאמה בחרוזים על חינוך בעת מלחמה, פרי עטה, אמרה מירי קופיטו לאנשי החינוך: “גיליתם מנהיגות ואחריות חינוכית, והתייצבתם מיד למשימה החשובה, מתוך הבנה שמשימת החינוך היא התשתית לחוסן הלאומי. תודה גדולה לכל אחד ואחת על לקיחת אחריות, על מסירות והתגייסות למען תלמידי אילת ולמען כל אלפי תלמידי ישראל שפונו והתפנו לאילת, וזכו לנתינה, לדאגה ולמקצועיות שלכם, ובעיקר הבינו שיש על מי לסמוך”. לזוכי פרס החינוך, שעשייתם מאופיינת במחויבות גבוהה ובראיית העשייה החינוכית ממקום של שליחות בשגרה, וגם בזמן חירום ומלחמה, אמרה: “בעשייתכם אתם מעבירים מסר ברור וחזק: שאת המנגינה החינוכית האיכותית אי אפשר להפסיק. שאו ברכה”.

גם השנה הגיעו אל ועדת הפרס, עשרות המלצות מתוכם נבחרו כאמור חמישה זוכים. חברי הוועדה שפעלו בהתנדבות הם: ד”ר חנה רוזנפלד – יו”ר הוועדה, מנהלת המכון לחקר ימים ואגמים באילת, פרופ’ נדב ששר מאוניברסיטת בן גוריון באילת, רונית בית הלחמי – מנהלת מרכז פסגה, אורה כדורי – זוכת פרס החינוך תשפ”ג, רינת לייבוביץ – נציגת פורום ההורים העירוני, דוד בלום – נציג ציבור, גילה נחמני – נציגת ציבור ורכזת הוועדה – מגי טובל.

ואלה הם זוכי פרס החינוך לשנת תשפ”ד, בזכות עשייה חינוכית איכותית מעל ומעבר למתחייב מהתפקיד:

פרס החינוך לשנת תשפ”ד הוענק לרותם לייזר, גננת גן “תורמוס” בזכות דרך עבודה מיוחדת המאופיינת ב”חשיבה מחוץ לקופסה” המובילה לפיתוח סקרנות, עידוד חשיבה יצירתית, העשרת עולמו של הילד ופיתוח דרכי התנהגות אישית וחברתית. על יכולת הכלה המאפשרת מקום של כבוד לכל אחד ואחת מילדי הגן ועל דרך עבודה המאופיינת בדוגמה אישית, במקצועיות וביצירתיות המהווים השראה לכל העוסקים בחינוך הגיל הרך. לצד עבודה משובחת הנעשית מתוך שליחות ואחריות חינוכית מהמעלה הראשונה, התגייסה רותם במלחמת “חרבות ברזל”, ופעלה באופן מיידי לפתיחת מרחב גני למען הילדים המפונים תוך ליווי צמוד ומתן מענה רגשי לכל הזקוקים לכך, ילדים, הורים והצוות החינוכי המלווה.

פרס החינוך לשנת תשפ”ד הוענק לאסנת אוסקר, מנהלת החטיבה הצעירה, רכזת הכלה והשתלבות בבית ספר יסודי “מצפה ים” בזכות גישה חינוכית מיוחדת, לפיה קבלת השונה אינה סיסמה אלא דרך עבודה המיישמת הכלה, קבלה והשתלבות כאורח חיים, כאשר טובת התלמיד הינה בראש מעייניה. על המהלכים שהיא יוזמת ומובילה לשיפור איכות ההוראה של צוות בית הספר ותהליכים בית ספריים לטובת עבודה מיטבית וניהול שותפויות, במטרה לקדם את חזון בית הספר ויעדיו בתחום קבלת השונה. על התגייסותה המלאה בעת מלחמת “חרבות ברזל”, להקמת  מסגרת חינוכית ל- 150 הילדים המפונים בגילאים השונים בבית המלון בו שהו. על יכולתה לתת מענה מיטבי לצוותי החינוך, להורים ולילדים במרחב הלימודי שיצרה עבורם, שאפשר התמודדות ראשונית עם המשבר הקשה בזמן חרום לאומי.

פרס החינוך לשנת תשפ”ד הוענק לאיריס אלביליה, רכזת אנגלית בחטיבת הביניים של בית ספר התיכון ע”ש “רבין” על יכולתה לטעת בתלמידים את השאיפה המתמדת לצמיחה ולהתפתחות במקצועיות, במסירות וברגישות. על החתירה למצוינות המהווה מודל עבודה ייחודי בבית הספר, ועל כך שאינה מוותרת לאף תלמיד ועל אף תלמיד. על יכולת להעמיק את הבנת המורים לצרכים הייחודיים של התלמידים, להרחיב את הידע המקצועי שלהם ויחד איתם ליצור מענים מגוונים לתלמידים, תוך חשיבה יצירתית.

פרס החינוך לשנת תשפ”ד הוענק לירון מייזלס,  מחנך ומרכז מגמת פיזיקה בבית ספר התיכון ע”ש “בגין” על קידום תלמידיו להישגים יוצאי דופן ויכולתו לטעת בהם את השאיפה לצמיחה ולמצוינות. על הצבת אתגרים ללמידה איכותית, המאפשרת לתלמידים להשתלב במוסדות המובילים להשכלה גבוהה. על היותו מוביל יוזמות המטפחות מצוינות וסקרנות מדעית בתוך בית הספר ומעודדות תלמידים לבחור בתחום המדע כמקצוע מוגבר. על היותו דוגמא אישית למורה מקצועי, מומחה בתחומו, אשר שם בראש מעייניו את טובת התלמידים ואת עתידם, תוך הובלתם למצוינות, הן מהבחינה האישית והן מהבחינה האקדמית. קיבל את הפרס עבורו, מנהל בית ספר התיכון ע”ש “בגין”, אלדד חיימוביץ.

פרס החינוך לשנת תשפ”ד הוענק לצוות החינוכי של בית ספר היסודי “היובל” על התרומה הייחודית לקידום החינוך במציאות משתנה. על קידום תפיסה ערכית של שוויון הזדמנויות, לפיה כל אחד יכול. על יצירת מודל מעטפ”ת המייצר תמיכה מדויקת לכל תלמיד בהיבט הרגשי, החברתי, ההתנהגותי והלימודי. מודל הבונה חוסן, מסוגלות, למידה וצמיחה. על פיתוח תכנית “שווים” המשלבת את כיתות התקשורת באופן מיטבי בבית הספר, כשווים בין שווים ומקיימת הלכה למעשה את קבלת האחר. על היותם מקור לחוסן קהילתי לתלמידים, הורים ומורים בעת החירום הלאומית בה קלטה אילת עשרות אלפי מפונים ועל שהיוו בית חם ומחבק שאימץ את קהילת המפונים מקיבוץ ניר יצחק. על עבודת צוות משובחת הנעשית מתוך הבנה של מהות החינוך, ראיה קהילתית רחבה ואחריות חינוכית, קיבלו צוות בית הספר ומנהלת בית הספר אתי בניטה את הפרס.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: יניב כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן