מצוידים בחוסן: האקדמית חמדת חוזרת לקמפוס

אנו מאמינים שלחזרה לשגרה יש כוח מרפא, היא אמנם דורשת כוחות, אבל גם מעניקה כוחות, מעצימה את החוסן ומנרמלת את החיים

בצל המלחמה ולאחר מסכת אתגרים שכללה אובדן, ריחוק מהבית וגיוס נרחב למילואים, הסטודנטים של האקדמית חמדת שבשדות נגב חזרו היום (ג’) לספסל הלימודים ולא שוכחים לרגע את הסטודנט שעדיין מוחזק בשבי החמאס.

 

מתקפת הטרור של חמאס על יישובי עוטף עזה השפיעה עמוקות על המוסדות האקדמיים במחוז דרום. אחת מהן היא האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב.

לאחר שבסמסטר הראשון של השנה הלמידה התקיימה במתכונת מקוונת של לימודים מרחוק באמצאות הזום, עם החזרה המדורגת של האזור לשגרה, היום (שלישי) נפתח סמסטר ב’ כשמאות סטודנטיות וסטודנטים פקדו את הקמפוס.

לא מעט הרוגים ופצועים מאירועי הטבח בשמחת תורה והנופלים במלחמה נמנים על קהילת המכללה, בהם בני משפחתם של חברי הסגל האקדמי, הסטודנטים ועובדי המנהלה. ב-7 באוקטובר נרצחו בקיבוץ עלומים עשרה סטודנטים אזרחי נפאל, שבאו ללמוד במכללה בתוכנית משתלמים בחקלאות. שלושה סטודנטים נפאלים נפצעו באורח קשה ושוחררו רק לאחרונה מבית החולים לאחר שיקום ממושך במהלכו ליוו אותם אנשי סגל מהמכללה.

על אף השמחה מהחזרה לשגרה בקמפוס, האקדמית חמדת לא שוכחת את הסטודנט הנפאלי ביפין ג’ושי שעדיין מוחזק בידי החמאס, ובחרה לפתוח את הסמסטר בטקס מיוחד ומרגש בתפילה לשובו, שנפתח בהפרחת צרור של 134 בלונים צהובים כמניין החטופות והחטופים שנמצאים כבר 170 ימים ברצועת עזה.

תהילה רצבי, סטודנטית לתואר ראשון ותושבת שדרות, שיתפה את הנוכחים ברגעי הפחד והדאגה שאחזו בה ובמשפחתה בבוקר ה-7 באוקטובר, כשמחבלי החמאס חדרו לעיר והסתובבו ברחובות. “עברנו סרט אימה וראינו את המוות מול העיניים. שמענו צרור יריות שהלך והתקרב לעברנו והבנו שיש מחבלים. היינו סגורים בממ”ד למשך יומיים ללא אוכל ושתייה. רק לאחר שצה”ל הגיע וטהר את האזור התפנינו לערד, ולאורך כל התקופה עשיתי הכל כדי לשדר לילדיי תקווה ולהעניק להם כוחות”.

נשיא האקדמית חמדת פרופ’ חיים שקד ציין בטקס: “לצד השמחה בחזרה לקמפוס ומהמראה של סטודנטים וסטודנטיות פוקדים את המכללה מדי יום, אנחנו לרגע לא שוכחים שהמלחמה נמשכת לא רחוק מכאן. מחוץ למכללה עמדו עד לא מזמן מאות מכוניות הרוסות, שרופות ועם חורי ירי, עדות מצמררת לאסון הכבד. אנו מאמינים שלחזרה לשגרה יש כוח מרפא, היא אמנם דורשת כוחות, אבל גם מעניקה כוחות, מעצימה את החוסן ומנרמלת את החיים. אנו שולחים החלמה מהירה לכל הפצועים ונחמה למשפחות שאיבדו את יקיריהם, ונושאים תפילה לשובם של כל החטופות והחטופים הביתה במהרה בשלום”.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תקשוב האקדמית חמדת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן