מצביעים ברגליים: הקו שגרם לתושבי גני תקווה לוותר על רכבם הפרטי בדרכם לעבודה

עם חיסכון של 3.5 שעות בשבוע: קו 75 אל הרכבת הקלה הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של תושבי גני תקווה שוויתרו על הרכב הפרטי לפי נתוני חברת מטרופולין, כ-11,000 נסיעות בוצעו על ידי אלפי משתמשים בחודש האחרון לטובת יציאה מהעיר ובחזרה בעקבות ההצלחה, עיריית גני תקווה פועלת להרחבת השירות באמצעות הקצאת אוטובוסים גדולים בשעות השיא, שיוכלו לקלוט את כמות המשתמשים ההולכת וגדלה

מצביעים ברגליים: בגני תקווה מתגוררים כיום כ-25,600 תושבים. כ-93% מתושבי העיר עובדים מחוץ לעיר, ו-50% מהם עובדים על תוואי הרכבת הקלה, כך שעבורם השימוש השימוש בקו 75 לתחנת הרכבת במקום ברכב הפרטי, הוא פתרון אופטימלי. גני תקווה, כמו כל הישובים בבקעת אונו סובלת מעומסי תנועה ביציאות ובכניסות אליה בשעות העומס. עובדה זו מגבירה את הפקקים מהם סובלים התושבים ביציאתם בבוקר אל מקום העבודה.

צילום באדיבות חברת מטרופולין

כדי להיאבק בפקקים הושק קו 75 ביוני האחרון על ידי משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, עיריית גני תקווה וחברת מטרופולין. הקו אוסף את התושבים משכונות העיר אל תחנת הרכבת הקלה בפתח תקווה, והוא הושק לאחר פיילוט מוצלח שערכה העירייה באופן עצמאי בשם. GENEY TIKBUS

לפי נתוני חברת מטרופולין, מאז תחילת הפעילות ועד היום חלה עלייה מוגברת בכמות המשתמשים בקו, ובחודש האחרון בלבד כבר נרשמו כ-11,000 נסיעות, שבוצעו על ידי אלפי משתמשים בעת יציאה וחזרה מהעיר. העלייה המתמשכת נובעת בין היתר מהיתרונות הברורים של השירות, יעילותו של הקו בהיבט של מסלול וזמנים, מה שמביא לחיסכון של 3.5 שעות בשבוע לתושבים, שהחליפו את השימוש ברכב הפרטי בתחבורה ציבורית..

מהנתונים שנאספו עולה כי במהלך החודש האחרון, ממוצע הנוסעים היומי בקו 75 עמד על 364 נוסעים ביום. שעות השיא לכיוון מגני תקווה לרכבת הקלה הן בין השעות 7:00 ל-8:00 בבוקר, כאשר מעל ל-1,000 נוסעים משתמשים בשירות מדי שעה. בכיוון ההפוך, מהרכבת הקלה לגני תקווה, שעות השיא הן אחר הצהריים, בין השעות 15:00 ל-17:00, כאשר מעל ל-1,000 נוסעים נרשמים בשעה 17:00.

כעת, בעקבות ההצלחה, פועלת עיריית גני תקווה להרחבת השירות, באמצעות החלפת המרכב של הקו ממיניבוס לאוטובוס עירוני נגיש, כדי להעניק מענה מלא לתושבים ולהמשיך לעודד אותם לוותר על השימוש ברכב הפרטי.

ליזי דלריצה ראש עיריית גני תקווה, קרדיט צילום- עוזי אביגל

רה”ע גני תקווה, ליזי דלריצ’ה: “המהפכה התחבורתית שיזמנו בגני תקווה מתחילה לתת את אותותיה. יותר ויותר תושבים מבינים שהוויתור על הרכב הפרטי יחסוך להם זמן ויאפשר להם להגיע למקום העבודה בצורה נוחה ושלווה יותר. נמשיך לקדם את פעילותו של קו 75 כדי להיאבק בפקקים ולשפר את איכות החיים של תושבי העיר.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות תחבורה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות חברת מטרופולין | ליזי דלריצ'ה - צילום עוזי אביגל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן