מפקד חדש לחטיבת החילוץ וההדרכה

אלוף-משנה שלומי בן יאיר נכנס לתפקיד מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, במקומו של אלוף-משנה אלעד אדרי, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייצא בקרוב ללימודים.

אלוף-משנה שלומי בן יאיר נכנס לתפקיד מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, במקומו של אלוף-משנה אלעד אדרי, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייצא בקרוב ללימודים.

טקס החילופים נערך במחנה ״רחבעם״, בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא:

“מח״ט במלחמה, למפקד קרבי, זו זכות ואחריות גדולה, ששמורה לא להרבה קצינים. אדרי, היית מח״ט במלחמה, ואני יודע שזה ילווה אותך כל ימי חייך. צבא נמצא באחד משני מצבי יסוד, במלחמה, או שמתכונן למלחמה. אנחנו במלחמה ארוכה, זהו המבחן העליון של הצבא ואנחנו נחושים לנצח בו. המלחמה פגשה את החטיבה בשבת השבעה באוקטובר בזיקים, בהתקפה של בסיס האימונים החטיבתי בא״ח זיקים. הסיפור של הקרב בבא״ח זיקים הוא סיפור גבורה של מפקדים וחיילים, סיפור של חתירה למגע, אומץ לב והקרבה של מפקדות ומפקדי הפלוגה. המפקדים חתרו למגע, רצו קדימה, נלחמו, נפצעו והמשיכו להילחם. הם עמדו במשימה, הם הגנו על החיילים שלהם. שלומי, אתה מפקד, לוחם, מנהיג, עם בטחון, ערכים וניסיון. מודה לך ומביע את הערכתי הרבה על תרומתך לפיקוד בהכנתו והובלתו במלחמה”.

מדברי מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה היוצא, אלוף-משנה אלעד אדרי:

“במלחמת ‘חרבות ברזל’ נקרתה בדרכי הזדמנות שמעטים התנסו בה בדורות האחרונים, לפקד על חטיבה סדירה לוחמת במלחמה קשוחה וארוכה. נדמה ש-43 שנות חיי ו-25 שנות שירותי בצה״ל, כל אלו הביאו אותי להוביל את החטיבה הזאת במשימה שהיא הקשה ביותר שעשיתי בחיי. נלחמתי פנים מול פנים עם מחבלים שונאי עמנו, זכיתי להוביל יחידות ואנשים במשימות ארוכות, קשות ומסוכנות מעבר לגבול. זכיתי להיות חלק מכוח המגן של עם ישראל, חלק מצה״ל במלחמה הזאת. שלומי אחי היקר, אני לא מאחל הצלחה מהסיבה הפשוטה שאני בטוח שתצטיין בתפקיד כפי שעשית בכל תפקידך בצבא. עשיתי הכל בחודשים האחרונים כדי ליצור לך את התנאים להצליח ואני בטוח שממחר בבוקר אתה תוביל בבטחה את החטיבה למבחנים הבאים בתור”.

מדברי מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה, אלוף-משנה שלומי בן יאיר:

“זכות גדולה נפלה בחלקי ועמה אחריות כבדה. אני נכנס לתפקיד בחרדת קודש תוך הבנה שאין לנו ארץ אחרת. חטיבת החילוץ וההדרכה התפתחה עם השנים, ראיתי וחשתי מבפנים את ההתפתחות מפלוגות עצמאיות ועד לחטיבה סדירה עוצמתית הפועלת מתוך שליחות אמתית ומתוך צניעות ולמידה. אדרי אחי היקר, לאחר שנים של תהליכי מוכנות למלחמה תוך ביצוע תעסוקות שוחקות, ביוזמה מעוררת הערכה ובחתירה למגע שלך יחד עם מפקדי היחידות – תחת פיקודך הגיעה החטיבה להישגים מרשימים ויוצאי דופן בלחימה. משפחות הנופלים – אני נכנס לתפקיד בחרדת קודש. לומד אודות בניכם ובנותיכם הגיבורים והגיבורות שלנצח יהיו חלק בלתי נפרד ממורשת החטיבה. חטיבת החילוץ – באמת שהתגעגעתי”.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן