מפגש עוצמתי בנתניה: באור ולא בבור – על אמונה בטוב, בעם ובמדינה 

“בחרתי לייצר אמונה יש מאין, להאמין ביותם, במדינת ישראל, בצבא, בעם ובממשלה, העדפתי לדבר בטוב. ביום השחרור מהשבי כשהתבשרנו על הנורא מכל עבורנו, הייתי צריכה לבחור שוב”, אמרה איריס חיים
איריס חיים, אמו של יותם שנחטף לעזה ונהרג מירי צה”ל לאחר שהצליח לברוח משבי החמאס, הגיעה השבוע להרצאה במרכז הקהילתי גבעת האירוסים, מבית החברה למתנ”סים ועיריית נתניה
במפגש עוצמתי מול מאות תושבים סיפרה איריס על הבחירה לראות את הטוב במקום הלא ידוע. להיות בתודעת אושר ולא בתודעת קורבן.
איריס סיפרה על התמודדות הנפש של יותם במהלך חייו, על תחביביו, חלומותיו, והניצחון הכפול שבא לידי ביטוי בהצלחתו לברוח משבי החמאס.
איריס חלקה את התמורות שחלו בחייה לאחר ה7 באוקטובר, על ההתוודעות המחודשת שלה לעם ישראל ועל החוזקות שגילתה בתמיכה שקבלה מהשיח והחיבורים עם מגזרים בציבור אליהם לא נחשפה לפניו.
״בשבעה באוקטובר 2023 נשמטה לי הקרקע מתחת לרגליים כאשר בני יותם, נחטף והוחזק בשבי. בשבעים הימים שלאחר מכן ועד החמישה עשר בדצמבר בחרתי להחזיק בתוכי אמונה ותקווה ללא עוררין שהוא חי, שורד ומטופל. במקום הלא ידוע בחיים, בחרתי לראות את הטוב במקום את הרע”, סיפרה איריס. “בחרתי לייצר אמונה יש מאין, להאמין ביותם, במדינת ישראל, בצבא, בעם ובממשלה, העדפתי לדבר בטוב. ביום השחרור מהשבי כשהתבשרנו על הנורא מכל עבורנו, הייתי צריכה לבחור שוב”.
עידן הורוביץ, מנהל המרכז הקהילתי גבעת האירוסים: “ב-6 באוקטובר, איריס ויותם היו שני אנשים לכאורה רגילים, בימים שלאחר מכן התגלו בהם כוחות אדירים. יותם, שהתמודד בחייו עם מצבי רוח לא פשוטים, אזר את האומץ והרוח לשרוד ולברוח משבי החמאס ואילו איריס, מהווה מאז קול מאחד ומחזק לכל קצוות העם. קבלנו תזכורת למיליוני האנשים שהתגלו כגיבורים ברגע, אם בכוחות הבטחון וההצלה אם בהתנדבות, בארץ או בחו”ל, זכינו להכיר, דרך העיניים שלה, את תעצומות הנפש שטמונות למעשה בכל אחד מאתנו, ממש ברגע זה”.
המפגש, באור ולא בבור, התקיים במרכז הקהילתי גבעת האירוסים מרשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה, מבית החברה למתנ”סים ועיריית נתניה בשיתוף חב”ד גבעת האירוסים.
■ לקבוצת חדשות נתניה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מרכזים קהילתיים דרום נתניה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן