מנציחים את נרצחי הנובה בגני תקווה

הפרחים עוד ישובו לפרוח: נכי צה”ל בהנצחה מרגשת לנרצחי הנובה

כ-364 מבלים נרצחו במהלך פסטיבל ה-NOVA בשבת השחורה לצד עשרות מבלים שנחטפו.

מרכז היצירה השיקומי לנכי צה”ל, לצד תלמידים ומתנדבים בעיר גני תקווה, החליטו להנציח אותם בשדרה ייעודית שנחנכה לזכר הנרצחים עם מיצב מיוחד של רמקולים המעוטרים בכלניות. צפו במחווה המרגשת.

 

 

ריפוי דרך הנצחה: השבת השחורה של ה-7 באוקטובר היא ללא ספק אחד מהאירועים הטראומטיים  ביותר בתולדות מדינת ישראל, שבמהלכה נרצחו כ-364 מבלים במהלך מסיבת פסטיבל נובה לצד עשרות מבלים שנחטפו.  בחודש ינואר האחרון הוקמה שדרת הנובה בעיר גני תקווה. מרכז היצירה השיקומי שלהבת של משרד הביטחון, לצד תלמידי חטיבת הראשונים ויחידת ההתנדבות בעיר גני תקווה, החליטו להנציח אותם בשדרה ייעודית שנחנכה לזכר הנרצחים עם מיצב מיוחד של רמקולים המעוטרים ב-364 כלניות שנוצרו מקרמיקה ונשתלו בשדרה, ביוזמת חניך מרכז שלהבת חזי ישמח.

הפרויקט כולו משלב בין הנצחה לבין שיקום הקהילה והמשפחות, ומעניק משמעות חדשה וכוח לתהליך ההחלמה והזיכרון. כעת התווסף מיצב נוסף בדמות הרמקולים הייחודים המשלבים בין המוסיקה לשכול ולאסון הנורא שפקד את המשפחות.

מרכז היצירה השיקומי לנכי צה”ל בגני תקווה הינו אחד מ-9 מרכזים דומים הממוקמים ברחבי הארץ והמופעלים ע”י אוניברסיטת בר אילן עבור ובשיתוף פעולה עם אגף השיקום במשרד הבטחון. למרכז גני תקווה מגיעים נכי צה״ל, נשים וגברים בגילאים שונים, עם סוגי פגיעה ודרגות נכות שונים, תושבי ערי מרכז הארץ. המרכז פועל כמסגרת שיקומית בעלת צביון יצירתי ומתקיימים בו מגוון חוגי אמנות וחוגי העשרה. צוות המדריכים מורכב ממנהלת עו”ס וחברים בה אמנים ואנשי מקצוע בתחומם הנעזרים במתנדבים.

חזי ישמח, חבר מרכז שלהבת שעיצב את מיצב הרמקולים סיפר: העליתי רעיון לבניית מיצג הבנוי כרמקולים עם כלניות הצומחות מהם  עשויים ממתכת ונירוסטה. בשיתוף העירייה הצענו שנבנה את הרמקולים בצורה פתוחה וזה היה מעניין  ומאתגר. הוספתי לאחר מכן את מספרי החיתוך  שחותכים  את כבלי הרמקולים כסמל למסיבה שנקטעה  והוספנו את  תווי המוסיקה שנחתכו בלייזר להדגשת המנגינה והרמקולים גם כן לעדות למסיבה שנקטעה בטרגיות. מקווה שנתנחם בעשייה ואחדות”

ראש העיר גני תקווה, ליזי דלריצ’ה, אמרה בהתרגשות: “המיצב הזה הוא עדות לכוחם ולנחישותם של נכי צה”ל, שהצליחו להפוך את כאבם האישי ליצירת אומנות המנציחה את יקירינו. זהו מקום שבו כולנו יכולים לזכור, לכבד ולתת מקום לכאב, אך גם לפריחה מחדש ולתקווה.”

יורם דרורי, חבר נוסף מרכז שלהבת הוסיף:

“באופן מפתיע, דווקא העיסוק באירוע כל כך טראומתי ובהנצחת הנרצחים, שימשה ככלי לריפוי עבורי ועבור חברי המרכז. הרגשנו מחויבות עמוקה להשתתף בפרויקט  החשוב הזה למען כל המשפחות שאיבדו את יקיריהן באותו יום נורא של ה- 7 באוקטובר. הקמנו שדרה ייחודית בארץ בעלת היבט אומנותי שיישאר לתמיד. אני שולח תנחומים ומחבק את כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם, מביע תקווה שכל החטופים שעדיין בשבי יחזרו הביתה במהרה”.

עדי בר-כהן, מנהלת מרכז היצירה השיקומי שלהבת לנכי צה”ל:

“ברוח התקופה, היה בי רצון לתת, להיעזר בכישורי החברים והצוות, משאבי ויכולות המרכז, למען מטרה חשובה. כולנו הפכנו לישות אחת שמתאחדת למען מטרה חשובה מעין כמוה, להנצחת לבבות שנגדעו רק בגלל הרצון לרקוד. זה המעט שנכי צה”ל יכלו לעשות ולו במעט, כדי להמשיך את המנגינה”

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן