מליאת הכנסת אישרה את הקמת בית הדין לתעבורה

הרפורמה של משרד המשפטים בתחום אכיפת דיני התעבורה יוצאת לדרך

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפרות תעבורה מנהליות שקידם משרד המשפטים, לפיה עבירות קנס מסוג ‘ברירת משפט’ בתחום התעבורה (דו”חות תעבורה), יתבררו מעתה כעניין מנהלי, בבית דין מנהלי דיגיטלי וייעודי להפרות תעבורה, שיוקם במשרד המשפטים.

הרפורמה, אשר תיכנס לתוקף בעוד כשנה, צפויה לשפר משמעותית את השירות לאזרח ולתרום למאבק בתאונות הדרכים, בין היתר באמצעות מיקוד הקשב של בתי המשפט לענייני תעבורה בתיקי תעבורה חמורים והורדת תיקי התעבורה הקלים לבית הדין לתעבורה.

במסגרת הרפורמה, “הפרות תעבורה” יתבררו בהליך מנהלי לפני בית דין ייעודי שיוקם במשרד המשפטים, כאשר ככלל ניהול הליכי הערר במודל החדש יהיה דיגיטלי וישפר משמעותית את השירות הניתן לאזרח – החל מגישה מקוונת למידע על דוחות פתוחים, המשך בהצגת האפשרויות העומדות לפני מקבל הדו”ח, ועד לבירור הערר באופן מקוון – וכל זאת ללא צורך להתייצב לדיון, בשירות עצמי, תוך צמצום ההוצאה הכספית הכרוכה בניהול הליך משפטי, וללא הפסד ימי עבודה לצורך נוכחות בדיונים.

הרפורמה תסייע לקדם את המלחמה בתאונות דרכים ולשפר את האכיפה בתחום התעבורה – באמצעות העברת תיקי “ברירת המשפט”, המציפים כיום את בתי המשפט לענייני תעבורה, למסלול מנהלי יעיל, אשר תפנה את שופטי התעבורה לדון בתיקים החמורים ותאפשר למצות איתם את הדין במהירות וביעילות ביחס למצב כיום. זאת ועוד, הרפורמה צפויה לקצר משמעותית את לוחות הזמנים לניהול ההליכים המשפטיים בתחום התעבורה, וכך לייעל את איכות האכיפה על ידי בירור הצדק ועשיית משפט בסמוך למועד האירוע, ולא לאורך תקופה ממושכת של חודשים ואף שנים רבות לעתים, כפי שקורה היום.

יצוין כי במהלך הדיונים בהצעת החוק בוועדת הכלכלה של הכנסת, הוסכם עם משרד התחבורה על קידום שינויים בשיטת הניקוד אשר יקלו על הנהגים הנורמטיביים בעקבות המעבר להסדר החוקי החדש.

דוגמאות לעבירות תעבורה שיועברו למסלול המנהלי בבית הדין לתעבורה:

• שימוש בטלפון בעת שהרכב נע שלא באמצעות דיבורית
• נהיגה במהירות 26-40 קמ”ש מעל למהירות המותרת בכביש לא עירוני עם שטח הפרדה, או נהיגה במהירות 21-30 קמ”ש מעל למהירות המותרת בדרך עירונית
• נהג ללא חגורת בטיחות
• חציית קו הפרדה רצוף או נהיגה משמאלו

טבלה עם השינויים המרכזיים ברפורמה:

 

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן