מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות: ‘מחנה מדעים’ לבני הנוער שפונו מבתיהם

המחנה מיועד לתלמידי תיכון בכיתות י”א-י”ב בכפר הנוער שבקמפוס מכון ויצמן למדע, מתקיים במתכונת שלושה ימים מרוכזים למורים ולתלמידים ממגמות הביולוגיה והביוטכנולוגיה

מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות מגויסים עבור בני הנוער שפונו מבתיהם

מאז שבת ה- 7 באוקטובר למעלה מ-125,000 אזרחים פונו על ידי המדינה מבתיהם וכ-80,000 התפנו באופן עצמאי. מרבית האזרחים שפונו עדיין לא שבו לביתם ומתאכסנים בבתי מלון ללא מסגרת חינוך קבועה לילדיהם.

הצוות של מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, נרתם לסייע ומעביר פעילויות מדעיות מעשירות לילדים המפונים.

מכון דוידסון לחינוך מדעי יזם את “מחנה מדעים” על מנת לסייע לתלמידי תיכון המפונים מהדרום ומהצפון, בלמידה לקראת הבגרות בביולוגיה. אלפי בני נוער איבדו את סביבתם המוכרת, הקשרים החברתיים והמסגרות החינוכיות בעקבות המלחמה. רובם נאלצים ללמוד במתכונת של למידה מרחוק, וגם התנאים במלונות או בבתיהם הזמניים מקשים על למידה רציפה ומשמעותית.

מחנה מדעים הייחודי הוקם על מנת לתת מענה לקושי של התלמידים, הוא כולל חומרים עיוניים, משימות חקר במעבדות ומרחבים המאפשרים ביצוע ניסויים ולמידה פעילה.

מטרת המחנה היא השלמת הפערים, העלאת המוטיבציה וסיוע בהשלמת הבגרות המדעית בהצלחה.

המחנה מיועד לתלמידי תיכון בכיתות י”א-י”ב בכפר הנוער שבקמפוס מכון ויצמן למדע, מתקיים במתכונת שלושה ימים מרוכזים למורים ולתלמידים ממגמות הביולוגיה והביוטכנולוגיה.

במסגרת הפרויקט נחשפים התלמידים למחקר עכשווי הנעשה במכון ויצמן למדע, מתנסים במגוון שיטות במיקרוביולוגיה וביולוגיה מולקולרית וייצאו לדיגום ברחבי הקמפוס תוך היכרות עם מכון ויצמן למדע.

את התכנים מלמדים במשותף צוות של מכון דוידסון לחינוך מדעי, סטודנטים של מכון ויצמן למדע וצוות המורים של התלמידים המפונים. מעבר לרצון לסיים בגרות, המחנה מאפשר לתלמידים להיפגש בקמפוס הירוק של מכון ויצמן עם חבריהם ומוריהם לאחר תקופה ארוכה ומורכבת, מספק עוגן ומחזק את תחושת ההישג של התלמידים.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מכון דוידסון לחינוך מדעי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן