מילה טובה | הטכנולוגיה הישראלית נרתמת להסברה עולמית

אפליקציה ישראלית שמדמה נפילות טילים בערים מרכזיות בעולם לצרכי הסברה

אחד האתגרים הגדולים מאז מתקפת הפתע ב- 7 אוקטובר בערוץ ההסברה ודעת הקהל העולמית, הוא להמחיש לאנשים בעולם כיצד מרגישים החיים תחת איום בלתי פוסק של רקטות, שכן אף אזרח בריטי, צרפתי או אמריקאי לא היה מוכן לסבול את מציאות חייהם של מיליוני תושבים ישראלים.

אחת היוזמות היותר מעניינות בהקשר הזה מגיעה דווקא מכיוון ההייטק הישראלי. מומחי התוכנה של חברת ה- IT הישראלית CodeValue פיתחו אפליקציה אשר לוקחת את היסטוריות השיגורים היומית של רקטות שנורו על ידי החמאס לשטח ישראל – ומשליכה אותה, על פי קנה מידה פוליגוני, לאזורים גיאוגרפיים אחרים בעולם, כדוגמת לונדון ופריז.

מגן מרגלית מ-CodeValue, שהוביל את פיתוח האפליקציה, הסביר: “חיפשתי רעיון שיאפשר באופן פשוט ו-וויזואלי שימחיש וינגיש לעולם את החוויה המזוויעה שאנו חווים. הרציונל מאחורי הרעיון הזה הוא לאפשר לתושבים באזורים אחרים בעולם לחוש כיצד זה היה נראה ומרגיש אם טילים היו משוגרים על לונדון, דבר שלא קרה מאז מלחמת העולם השנייה.”

הממשק מאפשר לבחור יום מסוים בימי מלחמת “חרבות ברזל”, החל מתאריך 7/10/23, ולראות כיצד היה נראה אותו יום באזור גיאוגרפי אחר, ואילו שכונות היו נפגעות במטחי הטילים. בלחיצה על אייקון הטיל, ניתן לראות מידע נוסף להמחשה כגון כמות הרוגים, פצועים, שטח שנפגע וכמות שיגורי טילים. מעת לעת, מופיעה התרעה המלווה באזעקה ובה מתבקשים תושבי שכונות מסוימות באותו אזור גיאוגרפי להיכנס למרחבים מוגנים. כרגע האפליקציה מציגה את העיר לונדון, ובימים הקרובים יתווספו גם ניו יורק, פריז וערים נוספות.

טלי שם טוב, מנכ”לית CodeValue: “מהרגע שהתבשרנו על המלחמה הנוראית שנכפתה עלינו חשבנו איך אנחנו נרתמים בקודווליו לסייע. גייסנו את טובי המוחות והחלטנו לפתח אפליקציה שתתרום לישראל במאמץ ההסברתי שהוא כידוע עקב האכילס שלנו. אנחנו מודעים לזה שכל אחד עסוק בבעיות שלו ושמה שקורה אצלנו לא בהכרח יעניין אנשים במדינות אחרות, לפחות לא לאורך זמן, ולכן פיתחנו אפליקציה שממחישה לאנשים איך זה היה נראה אצלם. המטרה שלנו היא לגרום למדינות המערב להבין שאם לא נמגר את הטרור הם עשויים להיות הבאים בתור ”

לכניסה לאפליקציה: TheWestIsNext

 

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן