מיכל רוזנשיין: מי היה מאמין שצמד המילים הנורא 'הותר לפרסום' יהיה חלק משגרת חיינו?

קריית אונו קיימה ערב מיוחד לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר | את הטקס ביים והנחה אורן הללי, מנהל התרבות והאירועים במתנ"ס

קריית אונו קיימה ערב מיוחד לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר

האירוע המרגש נערך בגן הגיבורים, אליו הגיעו למעלה מאלף תושבות ותושבים. הערב נפתח במעגלי שיח בהשתתפות מאות חברי וחברות תנועות הנוער.

לפני הטקס המכובד והכואב, לרשות הקהל הועמדו פרחים ונרות שהונחו למרגלות אנדרטת הזיכרון בגן, וכן הוקרן על המסך, בשידור ישיר מפארק הירקון, הטקס הלאומי של משפחות השבעה באוקטובר.

בנוסף, שולבו קטעי שירה  שבוצעו על ידי להקת "טאלנט" בניהולו המוזיקלי של אביב קורן, לצד דברים שנשאו בני נוער בשם המשפחות השכולות המקומיות.

אחד מרגעי השיא שנרשמו באירוע היה כאשר בני משפחות הנרצחים וההרוגים עלו לבמה והקריאו את הקדיש.

ראש העיר, מיכל רוזנשיין, נשאה דברים. "מי היה מאמין אז, שנעמוד כאן היום שנה אחרי, עדיין עם אותן תחושות קשות, כאב שאין דומה לו, עם מילים ומינוחים שלא הכרנו והפכו לחלק יומיומי בשיח שלנו?", אמרה. "מי היה מאמין שצמד המילים הנורא 'הותר לפרסום' יהיה חלק משגרת חיינו? מי האמין שללקסיקון הישראלי יתווספו בשנה הזו מילים כמו מפונים, עקורים, נטושים, והגרוע מכל – חטופות וחטופים."

את הטקס ביים והנחה אורן הללי, מנהל התרבות והאירועים במתנ"ס. לדבריו, "אופי הטקס נקבע במשותף עם המשפחות השכולות וראשת העיר שביקשו לקיים ארוע עם מאפיינים קהילתיים, בו הקהילה תעניק חיבוק של תמיכה והתייחדות עם זכרם של יקיריהן . התרגשתי מאד לראות כל כך הרבה בני נוער ישובים במעגלי השיח ואח"כ קוראים ברגישות את הדברים שהקדישו המשפחות ליקיריהן. זה היה ערב כואב, מיוחד וראוי".

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ישראל פינחסוב צילום אויר - ברק דור, יחידת הרחפנים, עיריית קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן