מיזם “מנהיגות מגשרת” הושק בבי”ס אלונים באור יהודה

פרויקט הגישור בבית הספר מאפשר לתלמידים להתנסות בשיח מכבד ומשתף, לקחת אחריות על התהליך ולשפר את התקשורת.

מיזם “מנהיגות מגשרת” הושק בבי”ס אלונים באור יהודה

במסגרת המיזם, ילמדו התלמידים וצוותי החינוך בביה”ס לפתור סכסוכים באמצעות גישור ובכך לשפר את האקלים החברתי והחינוכי

“מרכז גישור ודיאלוג בקהילה” במחלקת משאבי קהילה באגף שח”ק בשיתוף עם הרשות לביטחון קהילתי באגף החינוך וביה”ס היסודי “אלונים”, משיקים פרויקט ייחודי וראשוני באור יהודה בנושא “מנהיגות מגשרת” שיתקיים בביה”ס בהנחיית יועץ חיצוני פדגוגי מקצועי מטעם חברת “קהלים שלובים” ומטרתו להכשיר תלמידים ותלמידות נבחרים שישמשו כמגשרים בבית הספר.

פרויקט הגישור בבית הספר מאפשר לתלמידים להתנסות בשיח מכבד ומשתף, לקחת אחריות על התהליך ולשפר את התקשורת. המגשרים מהווים קבוצת מנהיגות בית-ספרית ומשמשים מודל לתלמידים ולתלמידות. מטרת העל היא להטמיע את “השפה הגישורית” כך שתחלחל מהתלמידים ומהתלמידות למשפחתם ולסביבתם ובכך תיטיב את האווירה בקהילה כולה.

בפרויקט יינתן דגש למרקם החברתי והדינמי שמאפיין את התלמידים ולקיום דיאלוג מתמיד ומתמשך במערכות היחסים בינם לבין עצמם ובינם לבין הצוותים החינוכיים הבאים איתם במגע לאורך השנה. במסגרת הפרויקט, יוכשרו הצדדים להיטיב את היחסים בינם לבין עצמם ולקבוע דרכי תקשורת לניהול סכסוכים בין התלמידים והתלמידות על בסיס שיח מכבד ומשתף, הידברות, הקשבה, סבלנות וסובלנות.

עם סיום ההכשרה, יחלו המגשרים לגשר בין תלמידים ותלמידות שנקלעו לסכסוך ויסייעו להם לנהל שיח ולהגיע להסכמות המקובלות על הצדדים. כמו כן, הנהלת בית הספר תקצה חדר אינטימי ודיסקרטי בבית הספר, אשר ישמש “מרכז גישור” לצורך ביצוע הגישורים והמגשרים הצעירים יעטו אפוד ייחודי לצורך זיהויים.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן