מיזם ייחודי באילת: העשייה העירונית מנקודת מבט של העובדים הסוציאליים מוצגת בתערוכה תקומה

במלאת שנה לאסון השבעה באוקטובר ולמלחמת "חרבות ברזל" וכחלק מאירועי זיכרון ותקווה, הוצגה בבית פיליפ מוריי תערוכה "תקומה" שהפיקו ויזמו The Autographers בשיתוף עיריית אילת ובמימון מפעל הפיס התערוכה מציגה את המסע האישי והקבוצתי שעברו העובדים הסוציאליים באגף לשירותים חברתיים בעירייה, מתחילת המלחמה ובמהלכה עם קליטה של אלפי א.נשים ומשפחות, שנסו על נפשם ומצאו באילת בית חם

העיר אילת שהפכה עד מהרה לעיר הקולטת הגדולה במדינה זכתה להשתתף במיזם ולהציג את העשייה העירונית מחממת הלב דרך עיניהם של העובדים הסוציאליים בעירייה שליוו את המפונים כבר מהיממה הראשונה, כשהם ברחו מביתם חסרי כל. כאן הם נאלצו לקבל את הבשורות המרות, כאן הם נאלצו לאסוף את השברים וכאן היו עבורם העובדים הסוציאליים שעזבו את בתיהם ומשפחתם והיו שעות רבות וימים ארוכים למען המפונים. הם אלה שמסרו להם את הבשורות המרות, הם אלה שהיוו עבורם עוגן, הם אלה שעזרו להם לאסוף את השברים ולקום מחדש. משך שבועות ארוכים הפעילו העובדים הסוציאליים מרכזי חוסן בבתי המלון ובנו את התשתית להמשך סיוע שהגיע רק מהשבוע השני למלחמה. בהמשך יחד עם משרד העבודה והרווחה, עם בתי החולים והעובדים סוציאליים ברשויות המפונות, המשיכו לתמוך ולהעניק סיוע משך חודשים ארוכים בהם שהו המפונים באילת, חלקם מקבלים סיוע עד היום.

האוטוגרפרס (The Autographers) הוא מיזם חברתי אומנותי המאפשר למשתתפיו לצאת למסע בהיסטוריה ולהשאיר את חותמם בקהילה. המיזם מפגיש בין עדים לאירועים היסטוריים בחיי העיר והמדינה, לבין מתעדים העוסקים בצילום, ציור וכתיבה. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת בשילוב פעילות חינוכית שמאפשרת חשיפה למבט אישי על ההיסטוריה, תוך יצירה חווייתית ובסביבה המעודדת מפגשים בין דוריים.  מובילי המיזם ציינו כי בימים כתיקונם מתעד המיזם את ההיסטוריה דרך זיכרונות הוותיקים אך מאחר שאלה אינם ימים כתיקונם הוחלט כאמור במימון מפעל הפיס לתעד את האירוע ששינה את פני ההיסטוריה של העם היהודי ושל מדינת ישראל דרך העיניים של אלה שחוו את האירוע.

התערוכה הוצגה בשבוע שעבר בכנס של איגוד העובדים הסוציאליים בירושלים והשבוע כאמור בחסות ההסתדרות החדשה, הוצגה התערוכה גם בבית פיליפ מוריי אליה הוזמן הציבור אחרי העצרת העירונית.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן