מיזם ‘גאולה’ של אוניברסיטת בן גוריון וההסתדרות הציונית העולמית: בונות מנהיגות נשית

המיזם הינו שיתוף פעולה בין ההסתדרות הציונית העולמית ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, בארגון ותכנון של המחלקה לקשרים אקדמיים בינלאומיים באוניברסיטה

איך יוצרים מנהיגות צעירה בקרב קהילות יהודיות בעולם?

מביאים גאולה. 12 נשים יהודיות מברזיל, ארצות הברית, צרפת, אוקראינה וישראל השתתפו במיזם ‘גאולה’ של המחלקה לקידום עלייה בהסתדרות הציונית העולמית בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב במהלכם למדו על מנהיגות נשית, יזמות ומורשתו של דוד בן-גוריון.

 

 

פגישה עם פרופסור לחקר הציונות, ראשת עיר לשעבר, הכרות עם יוזמות חדשניות, סגני נשיא אוניברסיטה  וגם סדנת אומנות מרוקאית, כל אלו ועוד היו חלק משבוע עמוס חוויות בו השתתפו 12 נשים יהודיות צעירות מברזיל, ארצות הברית, צרפת, אוקראינה וישראל.

 

האירוח התאפשר הודות לפרויקט ‘גאולה’ על שם ח”כ גאולה כהן ז”ל, שמטרתו ליצור מנהיגות צעירה בקרב הקהילות היהודיות בעולם.

 

הפרויקט הינו פרי שיתוף פעולה בין ההסתדרות הציונית העולמית ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, בארגון ותכנון של המחלקה לקשרים אקדמיים בינלאומיים באוניברסיטה.

במסגרת התוכנית במשך חמישה ימים לומדות המשתתפות על ציונות והמשכה באוניברסיטת בן-גוריון, בה נלמדו נושאים כמו: מנהיגות, מנהיגות נשית, יזמות חברתית, גיוס כספים, מנהיגותו של דוד בן גוריון, גיוון ועוד.

 

משתתפות התוכנית גם לקחו חלק מסדנת יזמות בסופה הציעו פתרון יזמי לבעיות ואף הציגו פרויקט גמר, ביקרו בבאר אברהם בבאר  שבע, בקבר בן-גוריון ובארכיון בשדה בוקר, התארחו בירוחם ואף פגשו סטודנטים בינלאומיים וישראלים, עימם ניהלו שיח על החוויה הסטודנטיאלית בקמפוס.

 

“הסמינר הזה היה חוויה מהפכנית. אנחנו יוצאות מכאן לא רק עם ידע ותובנות חדשות אלא גם עם תחושת ייעוד ומחויבות מחוזקת. יחד, אנו מוכנות להביא נקודות מבט וכיוונים חדשים לקהילות היהודיות שלנו ברחבי העולם ומעבר לכך”, סיפרה שי שלם שהשתתפה בתוכנית.

” השותפות בין אוניברסיטת בן-גוריון וההסתדרות הציונית העולמית מביאה עימה פוטנציאל חוויתי ואקדמי ארוך טווח”, ציינה ליילה פרלמן- סופי, מהמחלקה לקשרים אקדמיים בינלאומיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

 

בתמונות המשתתפות בפרויקט ולצידן, במרכז התמונה מלמטה- מרינה רוזנברג קוריטני, ראשת המחלקה לעידוד עליה בהסתדרות הציונית העולמית, בשורה האמצעית במרכז- גדי בהט, מנהל תוכנית “LEADERS” ליזמות ומנהיגות במרכז יזמות 360 באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מימינו- ליאת בוסיבא, רכזת סטודנטים בינלאומיים ומרכזת פרויקט גאולה ולצידה: שגיא רבד, מרכז יזמות 360, מצד שמאל- קורן מאור, מרכז יזמות.

בשורה העליונה מצד שמאל: לילה פרלמן-סופי, ממונה על המנהל חילופי סטודנטים ותוכניות לא לתואר.

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נשים בלבד לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סיור במכון בן-גוריון בשדה בוקר. צילום- אמיל טבוסוב |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן