מטה החירום של עיריית אור יהודה יצא לסיור בעוטף

“החיטה אולי צומחת שוב וגם הכלניות, אבל העוטף נותר כמו שהוא ב-7 באוקטובר והיום יותר מתמיד אני יודעת – הדברים חייבים להשתנות.”

ראש העיר, המנכ”ל, מנהל אגף הביטחון והחירום, מנהלי המכלולים ברשות וצוות החירום ביקרו בשדרות, בכפר עזה, במתחם המסיבה ברעים ובמושב תקומה כדי לראות מקרוב את האסון וללמוד על עבודת הרשויות החל מה-7 באוקטובר

מטה החירום של עיריית אור יהודה יצא בשבוע שעבר לסיור מרתק בעוטף עזה וביישובים הסמוכים אליו כדי לראות מקרוב את האסון שפקד את המדינה ב-7 באוקטובר וללמוד על עבודת הרשויות שחוו את האירועים הקשים. אל הסיור יצאו ראש העיר, ליאת שוחט, מנכ”ל העירייה, גיל ממון, מנהל אגף הביטחון והחירום, כפיר אדרי, וכן מנהלי המכלולים והצוותים שמובילים את עבודת העירייה בשעת חירום.

הסיור החל בעיריית שדרות, שם סיירו בעלי התפקידים מאור יהודה במוקד העירוני שקלט את השיחות הראשונות מרגע שהחלה התקפת הפתע על ישראל.

מנהל המוקד, ירון זוהר, תיאר את האתגרים שעמדו בפני המוקד והציג את הסרטונים שהראו את ההשתלטות של המחבלים על רחובות שדרות.

לאחר מכן התקיים מפגש עם מנכ”ל העירייה, גלעד אברהמי, שתיאר את מלאכת פינוי התושבים והעבודה העירונית שמתבצעת שתכליתה להמשיך לקיים את השירותים העירוניים עבור התושבים גם אם הם מתקיימים מרחוק. משם המשיך הסיור לתחנת המשטרה שנהרסה לאחר שהתקיים בה קרב קשה שבו נפלו כמה משוטריה. במקומה הוקמה תחנת משטרה חדשה.

הסיור המשיך משם לכפר עזה, שם התקיים סיור מקיף בהובלת מ”מ ראש מועצה איזורית שער הנגב, יוסי קרן ששיתף על הקושי בהתמודדות מאז ה-7 באוקטובר לאור נפילתו של ראש המועצה אופיר ליבשטיין ז”ל שנרצח בחילופי האש בכפר עזה.

קרן סיפר את סיפורם של שבעת חברי כיתת הכוננות שנפלו בשבת הטרגית בדרכם להוציא את הנשקים מהנשקייה המקומית. מטה החירום סייר בין הבתים שנהרסו ומפתחם נחטפו ונטבחו תושבי כפר עזה במראות מצמררים שהותירו את הנוכחים המומים.

היעד הבא בסיור היה מתחם המסיבה ברעים, שם הוקם מיצג למען הרוגי וחטופי המסיבה. במיקום שבו הועמד דגלו של אלמוג מאיר ג’אן, תושב אור יהודה שנחטף מהמסיבה, קיימו חברי המטה טקס שנשא תפילה לחזרתו המהירה של אלמוג יחד עם שאר החטופים. חברי המטה הדליקו נר לזכרם של הרוגי המסיבה, למעלה מ-300 איש. התחנה האחרונה בסיור הייתה במושב תקומה, שם מרוכזות עשרות מכוניות של משתתפי המסיבה.

ראש העיר, ליאת שוחט, מסכמת: “החיטה אולי צומחת שוב וגם הכלניות, אבל העוטף נותר כמו שהוא ב-7 באוקטובר והיום יותר מתמיד אני יודעת – הדברים חייבים להשתנות. לקח לי קצת זמן להתאושש מהמראות שראיתי ביישובי העוטף. המראות הם מזעזעים ובלתי ניתנים לעיכול. אני אמנם אופטימית מטבעי, אבל היה קשה לי לראות את חברי מ”מ ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן, שהמון עבודה עוד מונחת על כתפיו לשקם את הקהילה ולהחזיר לה את האמון שיום אחד אפשר יהיה לחזור לגור שם. מקום פסטורלי שהפך ברגע לשדה דמים.

“ואולי הרגע המצמרר ביותר הוא הפער במתחם המסיבה ברעים בין האדמה הגאולה בדם שבה נטבחו למעלה מ-300 צעירים שרק רצו לחגוג את החיים לעומת הכלניות שכבר החלו לפרוח”, מוסיפה שוחט. “ברגעים האלה אתה שואל את עצמך – איך הטבע מכריח אותנו להמשיך הלאה, כשאי אפשר להתאושש מאסון כזה. אתה תוהה אולי זה מסר עבור כולנו שמוכרחים להמשיך? אבל ההמשך הזה לא יכול להיות שלם עד שאחרון החטופים ישוב לחיק משפחתו. זו החובה המוסרית שלנו כחברה חפצת חיים. כולי תקווה שעוד ועוד משלחות מחו”ל יגיעו לעוטף ויראו מקרוב רוע מהו. זו העדות הכי חשובה לזכות קיומנו מאז הקמת המדינה. ובסוף, אני בטוחה, יהיה טוב”.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן