מחשבה טובה בלוד – בני נוער מסיימים שנה חדשנית ומיוחדת

בני הנוער בלוד מכוונים גבוה ומציגים מיזמים טכנולגיים וחברתיים

השבוע נערך אירוע סיום של מגוון תוכניות נוער מבית עמותת “מחשבה טובה” בעיר לוד, בהשתתפות מנכ”ל עיריית לוד, אהרון אטיאס, ונציגים מהעירייה, אסף מחלב, מנכ”ל חברת ESC BAZ, המאמצת ומלווה קבוצות נוער בעיר לוד, נציגים  מבתי הספר ותושבי העיר לוד.

 

האירוע נפתח בסבב מיצגים, בו הדגימו בני הנוער על-פי קבוצות את המיזמים אותם יזמו ופיתחו במהלך שנת הפעילות של התכניות.

הורים רבים שהגיעו להתרשם מהתוצרים התרגשו מהתרומה של התוכנית לשינויים משמעותיים וחיוביים שילדיהם חווים בזכות השתתפותם בתכניות הטכנולוגיות. ההורים סיפרו על כך שילדיהם מגלים יכולות וכישורים מרשימים של יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, עמידה מול קהל ופיתוח רעיונות. אביה של אחת הנערות אף סיפר כי: “בזכות התוכנית בה בתו משתתפת, היא מכוונת גבוה, חושבת קדימה ושואפת להגיע לשירות צבאי משמעותי – לטיס או לשרת ביחידת 8200”.

מנכ”ל עיריית לוד, אהרון אטיאס בירך את הנערות והנערים וציין כי:

“הפעילות של מחשבה טובה בלוד היא אחת מנקודות החוזק, הרוח והעוצמה של העיר. התכניות של מחשבה טובה מאפשרות לבני נוער הצעירים לפתח יכולות שהם מעבר ללימודים רגילים. הסתובבתי פה באולם בין המיזמים והתרשמתי עמוקות, אבל בעיני הסיפור הגדול והמשמעותי הוא לא רק הפיתוח הטכנולוגי, הספציפי, אלא החשיבה היצירתית שמגלים החניכים והחניכות, היכולת להסתכל על הדברים ולחשוב איך ניתן לעשות אותם אחרת, ליצור יש מאין ולחשוב חדשנות”.

מנכ”ל ESC BAZ אסף מחלב, סיפר להורים:

“שהנערים והנערות שלומדים במרכז בלוד הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה. אני מבקש לומר תודה, זו זכות גדולה להיות חלק מהתהליך החינוכי שהילדים עוברים, לפגוש את הילדים שלכם, יש לכם ילדים מופלאים, סקרנים, חכמים מאוד ולנו את הזכות לטעת בהם עוד נדבך – לטעת בהם את הרצון ואת הידיעה שהם מסוגלים ויכולים. מי ייתן שתמשיכו לפתח את החזון לפתח ולקדש את הדו קיום המרגש הזה שיש פה. חברת ESC BAZ  תמשיך לעמוד לצדכם בכל שעה, בכל צורך ובכל עניין.”

באירוע הסיום לקחו חלק משתתפים ומשתתפות ממגוון תכניות לבני נוער המפעילה עמותת מחשבה טובה בעיר, ביניהם: App 2u תכנית הכשרה לנערות, Eco-Tech אקו-טק , תכנית המשלבת יזמות וטכנולוגיה.

רק לאחרונה קבוצה נערים מהעיר לוד, המשתתפת בתכנית אקו-טק זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית.

הנערים חשבו על אתגרי המלחמה והשמדת ציוד יקר ערך של מצלמות על ידי האויב, ומתוך כך פיתחו את המיזם החדשני Badger System. מדובר במערכת תצפית המוטמנת באדמה, ובנויה כמו פריסקופ. המערכת חבויה בקרקע, אך עמוד שיוצא ממנה ומורכב ממראות משדר לה את מה שנמצא מעל פני האדמה. כך שבמקרה של גילוי המערכת ופגיעה בה, נדרש יהיה לתקן רק את החלק החשוף והיקף הנזק ועלויות התיקון יצטמצמו משמעותית. פיתוח מערכת תצפית ייחודית זו התבצע בליווי ותמיכתה של חברת ESC BAZ. בסיום האירוע העניק להם מנכל  ESC BAZ אסף מחלב, את פרס הזכייה במקום הראשון– מחשבים ניידים, חדשניים לכל אחד מחברי הקבוצה.

לאירוע נוסף נדבך מרגש במיוחד, כאשר הוענקה מתנת פרידה להדס בוקע, שניהלה את פעילות מחשבה טובה בעיר בלוד במשך 16 שנים וסיימה את תפקידה לאחרונה.

בסיום דבריו נפרד מנכ”ל העירייה ממנה בדברים מרגשים וביקש להביע את הערכתו הרבה לפעילותה ארוכת השנים ותרומתה לבני הנוער בפרט ולתושבי העיר לוד כולה.

עמותת מחשבה טובה היא מהמובילות בזירת החינוך הטכנולוגי ופועלת למעלה מכ-20 שנה לצמצום הפערים החברתיים בישראל, זאת באמצעות הנגשת טכנולוגיה בקהילה והקניית כלים טכנולוגיים לאוכלוסיות מוחלשות בחברה. הקבוצות בלוד פועלות בחסות קבוצת מ.מ.ן והקרן לפיתוח לוד.

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מחשבה טובה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן