מה קרה השבוע בלוד?

כל אירועי השבוע בלוד. אז מה היה לנו? בואו תראו!

העיר לוד צהלה ושמחה בפורים! 

אלפים מתושבי לוד נהנו בימי חג הפורים משלל אירועים צבעוניים שהתקיימו ברחבי העיר בהפקת עיריית לוד, לכל הגילים – ילדים, נוער, צעירים ומבוגרים. החגיגות נערכו במשך כמה ימים, מאחר ובעיר בלוד חוגגים פורים פעמיים – בשל ספק עיר מוקפת חומה.

את שלל האירועים פתחה תהלוכת "עד-לוד-ידע" בגני יער עם תלמידי ביה"ס, צוות המורות והמורים באירוע צבעוני, תוסס ומושקע. חגיגות פורים התקיימו כמיטב המסורת בכל בתי הספר וגני הילדים בעיר.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מחופש לחסיד ברסלב, פתח את חגיגות פורים תשפ"ג יחד עם תלמידי בתי הספר וגני הילדים באירועים עליזים ושמחים – בהם, תהלוכת פורים של בית הספר גני יער סביב השכונה, וכן בריקודים בבית הספר מעפילים עם הצוות והתלמידים. לאחר מכן חגג עם עובדי העירייה במסיבת תחפושות חגיגית שהתקיימה בכניסה לבית העירייה החדש.

ביום שני בערב, התקיימו אירועי קריאת מגילה ברחבי העיר כולל מופעים והפעלות כיפיות, ולמחרת ביום שלישי נערכה חגיגת פורים בהיכל התרבות עם לירון איש האווירון וקופיקו. ביום רביעי יתקיים קרנבל פורים מעולם האגדות, סדנאות, הצגות ומופע של יובל המבולבל.

בנוסף לכך, נערכה מסיבת ענק לסטודנטים המתגוררים בלוד – בחצר תוצרת הארץ, לצד מסיבות פורים ופעילויות רבות ומגוונות לכל המשפחה במוזיאון הפסיפס בעיר העתיקה.

"שמחתי לראות את האושר על פניהם של הילדים, המורים וההורים", אמר רביבו והוסיף "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, כמצוותו של רבי נחמן מברסלב. שתמיד נשמח ונהיה מאוחדים. חג שמח!"

יאיר רביבו מוביל את רפורמת המשילות

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו הגיע למשכן הכנסת בירושלים בכדי להשתתף בדיוני הוועדה המשותפת הדנה בהצעות חוק המאבק בכלי נשק הבלתי חוקיים – אליה שיגר את הצעותיו הנוקשות למלחמה בפשיעה הפלילית ובקשותיו הנשנות מהכנסת והממשלה להקשיח את העונש על עבירות אלו – לאור התנגדותו החזקה להצעות החוק המקלות שהוצעו בתחילה.

רביבו דרש מחברי הכנסת להחמיר את הענישה בשל הסבל הבלתי פוסק של כ-90,000 תושבי לוד מהפשיעה הפלילית, בין היתר: הורדת שיקול דעת בית המשפט מסעיפי החוק, להעלות את עונש המאסר ל-10 שנים בגין ירי בשטח בנוי, שלא יפחת ממחצית העונש המרבי, להשית אחריות על בעל הנכס שבביתו נעשה שימוש בנשק חם בלתי חוקי, כך שבעל נכס ממנו נורה ייחשב כמחזיק או כמי שירה בנשק, וכן להעלות את גובה הקנס בגין החזקת נשק בלתי חוקי לרבע מיליון שקל, במקום גובה הקנס המקסימלי המוצע בחוק בסך 80,000 ₪.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: "יש בפינו התחלה של בשורה גדולה במלחמה הבלתי פוסקת שלי בעבריינים ובפשיעה הפלילית, בלוד בפרט ובכל הארץ בכלל. הצעות אלו הן במסגרת "רפורמת המשילות" שכה נחוצה, ושעליה יש הסכמה רחבה בכנסת. החוקים שכתבתי ונדונו היום ב"ה בוועדה ובהמשך במליאת הכנסת, הם ציון דרך בחקיקה נגד תופעות הירי והחזקת נשק חם. בשבועות הקרובים בע"ה ייערכו ההצבעות וחברי כנסת יסייעו לנו לחוקק ולהילחם בפשיעה".

 

כביש חדש יחבר בין גני יער וגני איילון לעיר הוותיקה ולכביש 40

הנהלת העיר לוד חנכה השבוע את 'מעבר האחדות' – כביש חדש המוביל ומחבר בין שכונות גני יער וגני איילון. הטקס התקיים בהשתתפות ראש העיר – עו"ד יאיר רביבו, סגני ראש העיר – גיל חדד ויוסי הרוש, מנכ"ל העירייה – אהרון אטיאס, מהנדסת העיר – גל גבריאל, מנכ"ל חברה כלכלית – עשהאל גדות, בכירי העירייה ותושבים.

"הכביש החדש מתחבר היישר לכביש 40 וממנו ללוד הוותיקה ולכבישים הבינעירוניים, בתקווה שהכביש החדש תמיד יהווה מעבר של חיבור, אחדות ופיוס שכה נחוצים בימים אלה", אמר רביבו בטקס.

כביש זה ישרת את ציבור משתמשי הדרך, יוריד עומס מרחוב האיילון ויאפשר מעתה נסיעה איכותית וזרימת תנועה טובה ובטיחותית לרווחת התושבים והנהגים. ראש העיר הוסיף ואיחל נסיעה טובה ובטוחה. "בע"ה נעשה ונצליח, נמשיך לדאוג לתושבי לוד ולפתח!".

העיר לוד העתיקה בעולם? ממצאים בני אלפי שנים אותרו בחפירות של רשות העתיקות בלוד העתיקה

בסיור שנערך באתר החפירות של רשות העתיקות בלוד, על השטח בו אמור להיבנות משכן תרבות ענק ומפואר בעיר העתיקה – נחשפו ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ורבה של לוד הרב שמעון מאיר ביטון שליט"א, יחד עם הנהלת העיר ובכירי העירייה, לממצאים היסטוריים שאותרו באדמת העיר.

הסיור נערך בהדרכת מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו, ובכירי הרשות.  בסיור הוצגו לאורחים שרידי 6 שכבות, מהתקופה הפרהיסטורית ועד העות'מאנית, וכן מתקופת בית המקדש הראשון, אלפי שנים לאחור. עיקר הממצאים – שני שרידי מתקנים בנויים לתוך החול, שהגיעו עד מי התהום ומתקן שרידי כבשן לבנים המתוארך לתקופה הרומית וייתכן שהוא הוא תנורו של עכנאי המפורסם שהגמרא דנה בו בסוגיה החשובה והמפורסמת.

יאיר רביבו: "המחאה על תנאי הסייעות הצליחה – השכר שלהן יעלה משמעותית"

אחרי חודשים ארוכים של מאבק ממושך בהובלת מרכז השלטון המקומי עבור ציבור הסייעות, נחתם הסכם שכר היסטורי – הסכם פורץ דרך שיביא לרפורמה אמיתית ומקיפה לסייעות תומכות ההוראה בתנאי השכר, בתמריצים, בלימודים ובאופק תעסוקתי.

כזכור, במסגרת השביתה הארצית של הרשויות המקומיות, עובדי עיריית לוד שבתו אף הם ולא הוענק שירות לתושבים וזאת בכדי לזעוק את זעקת הסייעות אשר אינם קיבלו תגמול נאה ומכובד לעבודתם הקשה.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו טען בעת השביתה, כי "זה לא נעים לראות גן סגור, אך הצטרפנו למחאה הצודקת למרות שידענו שזה לא יהיה נעים להורים הצעירים שיצטרכו למצוא פתרון לילדיהם או יפסידו יום עבודה – אך מחאה זו ושכר הסייעות – חשוב לעתידנו".

עם קבלת הבשורה על-כך שנחתם ההסכם הכספי עם שדרוג בתנאי העסקתן, אמר רביבו: "מאבק הסייעות הצליח, ובגדול. הסייעות ישתכרו באופן מכובד ובעלייה משמעותית עם בונוסים למי שלא תיעדר. הן מרוויחות, ההורים מרוויחים והילדים נהנים – היה שווה לנו לעצור יום אחד את השירות – בכדי שילדינו יקבלו צוות טוב יותר, מתוגמל יותר ומרוצה יותר".

תלמידי דרכא בלוד יצאו ל-4 ימי מסע "בין שבר לבנייה" ברחבי הארץ

תלמידי שכבת י"ב בתיכון דרכא ע"ש מקסים לוי בלוד יצאו לסמינר חלופי למסע בפולין, בן 4 ימים בארץ, "בין שבר לבנייה". את המסע הם התחילו ביום הכנה משמעותי שכלל חזרה היסטורית והכנה רגשית, אז יצאו ליומיים למוזיאון לוחמי הגטאות בכדי ללמוד על גטו ורשה.

לאחר מכן ביקרו בתערוכה העוצמתית 'יד לילד', וערכו דיון מוסרי בנוגע לחסידי אומות העולם. עם רדת החשיכה ובואו של הלילה הם השתכנו במלון נס עמים, שם התקיימה פעילות ערב שכללה סיפור משפחתי אישי מתקופת השואה של אחת התלמידות.

למחרת, עם אור ראשון של בוקר, המשיכו התלמידים לתערוכה על נערי הסווינג, ביקרו בבית העלמין של הקיבוץ וספגו סיפורי שורדים ולוחמים ומשם המשכנו לתערוכה על אדולף אייכמן ואף צפו בתא הזכוכית בו ישב בזמן המשפט.

המיצג האחרון שהותיר רושם עמוק על התלמידים וסחט מהם דמעות מרובות, היה העתק של מחנה ההשמדה טרבלינקה וסיפורי הזוועות אל מול מכונת ההרג המתוכננת היטב. את היום הם סיימו באופטימיות עם סיפורה של אשת העדות הגברת דליה גביש, ממנה קיבלו טעימה קטנטנה מסיפור כל כך גדול בהיסטוריה של העם היהודי.

את היום הרביעי סיימו המשתתפים בבית ספר, שם עיבדו את החוויה אותה עברו יחדיו ודנו על התובנות, על הרגע הקשה ביותר ועל החלק שהותיר חותם על כל אחד מהתלמידים.

קבוצת הפועל לוד עלתה רשמית לליגה א'

הפועל לוד היא הקבוצה הראשונה מבין כל קבוצות הכדורגל בארץ, שהבטיחה את אליפות הליגה שלה העונה באופן רשמי, חמישה מחזורים לפני סיום הליגה. היא עושה זאת, כאשר היא מובילה בפער של 16 נקודות על הדולקת בעקבותיה. הקבוצה תעלה בעונה הקרובה לליגה א', בדרך להחזרת עטרה ליושנה

ברכות לקבוצת הפועל לוד שעלתה בשבוע שעבר באופן רשמי לליגה א'. מזל טוב לחניכיו של אופיר רגב, שהביסו את הפועל גני תקווה בתוצאה 4:0והבטיחו את העלייה לליגה א', חמישה מחזורים לפני סיום הליגה, כשהם מובילים בפער ניכר על הדולקת אחריה, קבוצת צעירי טייבה.

בכך, מתחילה הקבוצה את המסע להחזרת עטרה ליושנה, ושבה לליגה השלישית, אחרי לא מעט שנים. עוז יפרח, שהורחק בהמשך, פתח את מסכת השערים. אחריו היו אלה אופק יפרח, אופק בלחסן ופיני מתנה שכבשו לעולה הטרייה. פיני מתנה מוביל בראש טבלת מלך השערים, עם 21 כיבושים. ארבעה יותר מאברהם חי הנושף בעורפו. הקבוצה חגגה את העלייה ביחד עם ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, ראשי אגף הספורט, ראשי הקבוצה ואוהדים רבים. נאחל להפועל לוד בהצלחה בליגה א'.

רקדניות סטודיו "ספקטור דנסינג" זכו במקום הראשון במוקדמות גביע העולם בריקוד

למעלה מ-20 אלף מתחרים מ-56 מדינות שונות, מתחרים בתחרות הארצית, כל משתתף במדינתו, כדי לזכות בכבוד לייצג את מדינתם בתחרות הריקודים הגדולה ביותר בעולם – גביע העולם לריקוד.

בשבוע שעבר, התקיימו תחרויות המוקדמות לבחירת הנציגים מישראל לתחרות גביע העולם 2023 בריקוד, שתתקיים בסוף חודש יוני בעיר בראגה שבפורטוגל. מדובר בתחרות הגדולה ביותר בעולם, המיועדת למגוון רחב של סגנונות ריקוד, ולכל הגילים: מגילאי 4 ועד 25.

הרקדניות של סטודיו "ספקטור דנסינג" מלוד, בהדרכתה של המאמנת דנה רבינוביץ' ובהנהלתה של אלזה ספקטור, עשו זאת בגדול: הן זכו במקום הראשון בתחרות מה שייקנה להן את הזכות לייצג את ישראל בגביע העולם.

המוקדמות נערכו במתחם ה"סינמה סיטי" שבגלילות, בהשתתפות קבוצות מכל רחבי הארץ אשר הופיעו בריקוד, בהתעמלות ואקרודאנס. נבחרת האקרודאנס שלנו,לגילאי 13-16,השייכות לסטודיו "ספקטור דאנסינג", הייתה הראשונה שהעפילה לגמר, עם ציון 87. אחריה, העפילה קבוצת "נבחרת רויאל", הכוללת בנות בגילאי 8-10, עם ציון 92. בדואט, בסגנון אקרודאנס, עם ציון 95, העפילה לגמר איימי ספקטור.

לגמר בפורטוגל תגענה שתי קבוצות מלוד, סה"כ כ-20 רקדניות מלוד,שתייצגנה את ישראל בגמר גביע העולם 2023, אשר יתקיים בעיר בראגה, פורטוגל, החל מה-30 ביוני ועד ל-8 ביולי.

לוד: מעצמת בדמינטון ארצית!

באליפות הארץ בבדמינטון לנוער, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בקיבוץ חצור, הציגו ספורטאי לוד עד גיל 11 שליטה כמעט מלאה!

בסוף השבוע האחרון התקיימה בקיבוץ חצור אליפות ישראל לנוער בבדמינטון בגילאים: עד 11, 15 ו-19. ספורטאי לוד עד גיל 11 גילו עליונות מוחלטת כמעט בכל משחקי האליפות.

נויה שרגא בת ה 10, מחזיקה בתואר אלופת ישראל ביחידות עד גיל 11 משנת 2022, ללא עוררין,ומבלי להפסיד אף לא מערכה אחת. המשחקים בקטגוריית זוגות לבנות עד גיל 11 לא התקיימו השנה, ולכן נבצר מנויה, אלופת אשתקד בזוגות, לשחזר השנה גם את התואר הזה. כאמור, לוד היא מעצמת בדמינטון ארצית, ונויה ממשיכה את מסורת האלופות מלוד שקדמו לה.

בקטגוריית זוגות מעורבים עד גיל 11, שמרו התאומים רון ונויה על תואר אלופי הארץ, מהשנה שעברה, כאשר גברו בקלות על כל המתחרים,מבלי להפסיד אף לא מערכה אחת. רון שרגא בן ה 10, זכה במדליית הכסף, לאחר שהפסיד במשחק צמוד בגמר למתמודד החזק,יאןסיוואק ממכבי ראשון לציון.

ספורטאי נוסף מלוד, רווה אברמוביץ' בן ה 10, שזו שנתו הראשונה באליפות הארץ, אף הוא זכה במדליית כסף, לאחר שהפסיד בגמר במשחק צמוד. לדברי מאמן הנבחרת הלודאית, "רווה הוא בגדר 'יהלום לא מלוטש', ספורטאי צעיר בעל פוטנציאל גבוה, שעם הזמן והאימונים, ילך וישתפר ויביא תארים".

בקטגוריית זוגות בנים עד גיל 11, רון שרגא ורווה אברמוביץ' הוכתרו לאלופים, כאשר הם אינם מאבדים אף לא מערכה אחת. בקטגוריית בנים עד גיל 15, דותן שרגא, בן ה-11 פלוס, פגש ברבע הגמר את יהב שדה בן ה-14 פלוס. דותן הפסיד את המערכה הראשונה עקב חוסר ריכוז. המערכה השנייה הפכה לשיחת האליפות, כאשר דותן הראה יכולות משופרות והפגין טקטיקה מצוינת. במערכה השלישית תש כוחו, והוא הפסיד אותה ואת המשחק כולו.לדברי מאמנו, דותן למד את הלקחים מהמשחק, ויתכונן היטב לאליפות הבינלאומית לנוער של ישראל, שתתקיים בראשל"צ בסוף החודש. נאחל לו ולחבריו הצלחה גם בהמשך.

 

הישגים לספורטאי "הלוחם הצעיר לוד" באליפות בלגיה הפתוחה בטאקוונדו

ספורטאי "הלוחם הצעיר לוד" זכו בשתי מדליות זהב ובשלל הישגים,באליפות בלגיה הפתוחה- "צ'אלנג' קאפ 600 לשנת 2023, שהתקיימה בעיר טונגרן, בהשתתפות מתחרים מ-17 מדינות מכל רחבי העולם.

מועדון הטאקוונדו "הלוחם הצעיר לוד", הינו מועדון ותיק ועטור הישגים ופרסים. סניף המועדון ממוקם במתנ"ס גני אביב בלוד, ברח' ארבע עונות 6. מתאמנים בו ילדים החל מגיל 3, כמו גם נערים ובוגרים, בהדרכת המאמן המקצועי סרגיי קוקשרוב.

באליפות בלגיה הפתוחה שהתקיימה בשבוע שעבר, זכו ספורטאי "הלוחם הצעיר לוד" בהישגים מרשימים: אלינה דוברובולסקי זכתה במדליית כסף, לאחר שלושה ניצחונות על ספורטאיות מבלגיה ומיוון. אדם ינטובסקי זכה במדליית הזהב בקטגוריית ילדים עד 27 ק"ג, לאחר ניצחון על ספורטאי מאנגליה.נתנאל שפירא זכה במדליית זהב במשקל עד 40 ק"ג לאחר ניצחונות על ספורטאים מהולנד ומבלגיה.איתן בוטבינקין הגיע למקום ה-3 וזכה במדליית ארד, לאחר ניצחון על ספורטאי מבלגיה והפסד לספורטאי מיוון. אלון חודורוב זכה במקום ה-3 ובמדליית הארד, לאחר ניצחון על ספורטאי מדנמרק והפסד לספורטאי מישראל.

הישגים למתעמלות של אולגה זץ באליפות הארץ בהתעמלות אומנותית

מתוך 280 קבוצות שהשתתפו בתחרות, הגיעו שלוש קבוצות ממתנ"ס גני אביב מלוד למקומות מכובדים

בסוף השבוע האחרון, התקיימה אליפות ישראל בהתעמלות אומנותית לילדות אשר התקיימה בהדר יוסף.280 קבוצות מכל רחבי הארץ השתתפו באליפות. את העיר לוד ייצגו 3 קבוצות התעמלות בדרגות שונות, המתאמנות במתנ"ס גני אביב בהדרכתה של אולגה זץ.

שלוש הקבוצות מלוד דורגו בין ה-11 הקבוצות הטובות בארץ. הקבוצה הראשונה הגיעה למקום השביעי, הקבוצה השנייה הגיעה למקום השמיני והקבוצה השלישית הגיעה למקום ה-11. זאת, כאמור, מבין 280 קבוצות שהגיעו מערים שונות בארץ. הישג מכובד לכל הדעות.

השנה התקבלה החלטה באגף הספורט לשים את ענף ההתעמלות האומנותית בקדמת הבמה ובהתאם לזאת נעשו מספר מהלכים משמעותיים כמו רכישת שטיח אולימפי לאימונים ותחרויות.

הישגי המתעמלות הצעירות הם ה"סנונית" הראשונה בהתפתחות הענף בלוד. כל הכבוד למתעמלות לוד המקסימות ולמאמנת אולגה זץ. יישר כוח למתעמלות ולמאמנת אולגה זץ ובהצלחה בהמשך!

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אזרח מנוכר ומנוקר
אזרח מנוכר ומנוקר
1 year ago

על הכבוד אדוני ראש העיר אבל בזמן שאתה וחברות ישבתם אכלתם שתיתם עד לא ידעתם וחילקת משלוחי מנות יש כמה משפחות יהודיות שלא חגגו את החג,איבדו את בתיהם,נותרו ללא סיוע ,ואתם שם צוחקים…
אני מאחל לכם שיהיה לכם שחור כמו שיש לי ולמשפחה שלי
שאפילו ארוחת חג לא תהיה לכם כמו שאין לנו.
הרווחה אומרים שאנחנו לא רשומים אבל שמיכת פוך רצו לתת לנו
מי שלא אוכל מת ואז אין כבר צורך בשמיכת פול בשביל זה יש תכריכים
אף אחד לא צריך פוך בקבר.
אתה יכול ללכת לראות בבית עלמין לוד את כל אלה שהשרת בלי סיוע אבל עם זכאות לשמיכת פוך
תודה רבה לך ראש העיר
אזרח יהודי שמרגיש כמו זר מנוכר

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אזרח מנוכר ומנוקר
אזרח מנוכר ומנוקר
1 year ago

על הכבוד אדוני ראש העיר אבל בזמן שאתה וחברות ישבתם אכלתם שתיתם עד לא ידעתם וחילקת משלוחי מנות יש כמה משפחות יהודיות שלא חגגו את החג,איבדו את בתיהם,נותרו ללא סיוע ,ואתם שם צוחקים…
אני מאחל לכם שיהיה לכם שחור כמו שיש לי ולמשפחה שלי
שאפילו ארוחת חג לא תהיה לכם כמו שאין לנו.
הרווחה אומרים שאנחנו לא רשומים אבל שמיכת פוך רצו לתת לנו
מי שלא אוכל מת ואז אין כבר צורך בשמיכת פול בשביל זה יש תכריכים
אף אחד לא צריך פוך בקבר.
אתה יכול ללכת לראות בבית עלמין לוד את כל אלה שהשרת בלי סיוע אבל עם זכאות לשמיכת פוך
תודה רבה לך ראש העיר
אזרח יהודי שמרגיש כמו זר מנוכר

דילוג לתוכן