מה עושים עם חיית מחמד מתה ואיפה קוברים חיות מחמד?

חיות המחמד בישראל כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה. כמעט בכל בית ניתן למצוא כלב, חתול או אפילו סוג של מכרסם חביב שמתרוצץ לו בהנאה.

חיות המחמד בישראל כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מהמשפחה. כמעט בכל בית ניתן למצוא כלב, חתול או אפילו סוג של מכרסם חביב שמתרוצץ לו בהנאה. לצד כל הטוב שכרוך בגידול חיית מחמד, לצערנו הם חיים פחות מאיתנו כך שלא פעם אנו נאלצים להיפרד מהם בטרם עת. עם כל הכאב שבדבר, ברגעים כאלה צריך לחשוב בצורה מעשית ולדעת איך להתמודד עם פינוי החיה. מה עושים עם חיית מחמד מתה ואיפה קוברים אותה? למה חשוב לפנות את הפגר בהקדם ואיך מבצעים זאת בצורה מכובדת ובטוחה לכולם?

ריכזנו לכם את כל המידע החשוב במאמר הבא.

מה עושים עם חיית מחמד מתה בבית או בגינה?

בין אם חיית המחמד שלכם נפטרה בשיבה טובה, או מתה ממחלה מפתיעה, הפרידה היא כואבת וקשה. קחו את הרגע לעכל את הבשורה, ודברו על כך עם בני המשפחה.
למרות המקרה המצער עליכם גם לפעול בצורה פרקטית, ולדאוג לפינוי גופת החיה בהקדם. אם זאת פעם ראשונה שאתם חווים את הפרידה המצערת, כדאי שתדעו שהתהליך שונה מקבורה של אדם. במקרה כזה עליכם לדאוג לכך באופן פרטי, ולהחליט לאחר מכן באיזו דרך אתם מתאבלים ומנציחים את החיה האהובה.
מאחר והאירוע יכול לטלטל ולהציף אתכם בהמון שאלות ומציאת פתרונות, רצוי להזמין חברת הדברה המתמחה בפינוי של חיות מחמד מתות. כך לא תצטרכו להתמודד בעצמכם עם פינוי הפגר והפעולה הקשה, ותקבלו את כל המידע הנדרש בנוגע לפינוי מסודר של החיה.

חברים לנצח: איפה קוברים חיות מחמד ומה אסור לעשות?

הייתם אחראיים על חיית המחמד במשך כל חייה, ועכשיו אתם אחראיים למצוא לה מקום קבורה הולם וחוקי. איפה קוברים חיות מחמד בישראל?
על פי החוק במדינה, כל רשות מקומית אמורה לספק אזור להטמנה או לשריפה של בעלי חיים. במקרה כזה ניתן לפנות באופן עצמאי, או להיעזר בשירותי הווטרינר. אם חיית המחמד מתה בבית שלכם, ניתן להיעזר בשירותים של חברת הדברה, המספקת שירותי פינוי מלאים הכוללים לקיחת פגר החיה בצורה בטוחה, והעברתה לאזור הטמנה המוגדר בחוק.
בדרך כלל הרשות המקומית פועלת באופן טכני בלבד, ומספקת מקום קבורה שאינו בהכרח הולם עבור החבר על ארבע. אם נעזרתם בשירות של מדביר מקצועי, הוא יוכל לכוון אתכם לבית קברות ייעודי לחיות, שם תוכלו להנציח בכבוד את חברכם השעיר.
בכל מקרה אסור לקבור את חיית המחמד בשטח עירוני או פרטי שאינו מוגדר בחוק, וזה כולל גם חצר הבית הפרטית שלכם.

כמה עולה לפנות חיית מחמד מתה?

אם בחרתם לפנות את חיית המחמד המתה עם חברת הדברה מקצועית, הנה כמה פרמטרים שישפיעו על מחיר הפינוי. בעיקרון המחיר נע בין 350 ₪ ל-700 ₪, וזה תלוי במורכבות הפינוי.

  • סוג החיה – המחירים משתנים בהתאם לסוג החיה, הגודל ומשקלה. למשל פינוי של כלב מסוג רועה גרמני גדול, יעלה יותר מפינוי של חתולה ביתית, כלב טוי קטן או מכרסם כמו ארנב ואוגר.
  • שעה ויום – מאחר ומומלץ לפנות את החיה מיד לאחר מותה, לעיתים יש צורך בהזמנת מדביר גם בשעת לילה מאוחרת, בסופי שבוע ובחגים, כך שמחיר יעלה בהתאם.
  • מיקום החיה – יש חיות שנוטות להסתתר ברגעים האחרונים שלהן בעולם, כמו חתולים ומכרסמים שונים שמעדיפים להתחפר במקום צר. בסיטואציות כאלה הפינוי הופך למורכב יותר, וזה משפיע על המחיר.

למה חשוב להזמין מדביר לפינוי חיית מחמד מתה בהקדם?

אמנם רק אתמול חיית המחמד התכרבלה לצידכם על הספה, וזכתה לליטופים ואהבה, אבל עכשיו שהיא אינה בחיים היא מושכת לגופה טפילים וחיידקים שמסוכנים לבני האדם, מעבר לזה שהיא מדיפה ריח רע ומפרישה נוזלים מהגוף ללא שליטה.
יש לדאוג לפינוי חיית המחמד המתה בהקדם האפשרי, כדי למנוע סכנות בריאותיות והגעה של טפילים לא רצויים למקום.
פינוי חיית מחמד מתה צריך להיעשות בצורה מבוקרת ומקצועית, תוך שימוש באמצעי מיגון וביצוע חיטוי יסודי באזור.

איך מפנים את חיית המחמד בצורה בטוחה?

שלב ראשון – מזמינים חברת הדברה. בדקו שהחברה עוסקת בפינוי פגרים של בעלי חיים וחיות מחמד ביתיות, כך שתוכלו לקבל מהם את כל המידע הנדרש על הפינוי והליך הקבורה.

שלב שני – היערכות לפינוי. המדביר יחליט כיצד לפנות את הפגר בהתאם למצב בשטח ומיקומה של החיה.

שלב שלישי – מיגון. פינוי חתול מת טומן בחובו סיכויים רבים, ביניהם גם פגיעה בריאותית בבני אדם. זה לא משנה אם החתול מחוסן וביתי, כי ברגע שהוא מת הוא מושך חיידקים, זבובים ורימות שרוצים לאכול את הגופה. המדביר ישתמש בציוד מגן בעת המגע עם החיה, ולאחר מכן ידאג לחטא בצורה יסודית את האזור.

שלב רביעי – פינוי לקבורה. בשלב זה לאחר התייעצות עם הבעלים, יוחלט היכן יקברו את חיית המחמד. בין אם מדובר בהטמנה, שריפה או קבורה בבית קברות לחיות, המדביר ידאג להעביר לשם את חיה בצורה בטוחה ומכובדת.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן