מה התרחש בלוד בליל תשעה באב?

עשרות איש מפסיפס תרבויות נפגשו לנהל שיח מכבד בערב תשעה באב בלוד 

עשרות איש מפסיפס תרבויות נפגשו לנהל שיח מכבד בערב תשעה באב בלוד 

מעל 30 איש תושבי לוד והאזור הגיעו בליל תשעה באב למפגש ושיח המשלב דתיים, חילונים, מסורתיים – בעלי עמדות מימין ומשמאל ממגוון הקשת הישראלית. מטרת השיח היה מפגש עם האחר, הקשבה והיכרות כאשר ברקע התקיים לימוד על כיצד מנהלים מחלוקות בצורה מיטיבה.

המפגש נעשה ביוזמת אורית אקרמן, מנהלת המרכז לגישור ודיאלוג בקהילה הפועל תחת האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, בשיתוף עם צוות מתנ”ס דנוור שגם אירח את המפגש – אריאל חשואל מנהל המתנ”ס ושחר בן עוליאל, כאשר מרכז הגישור פעל להקמת האירוע כחלק מעבודת המרכז השוטפת, הנתמכת על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי והשירות לעבודה קהילתית.

המפגש בלוד התקיים בדומה לכ-70 מפגשים נוספים שנערכו במקביל בכל רחבי הארץ בשיתוף ארגון “הלילה נפגשים”, יוזמה חדשה של עשרות עמותות חברתיות המשתפות פעולה למען אחדות והידברות, בין היתר לאור הקונפליקטים והוויכוח הפוליטי שעל סדר היום בתקופה זו.

אורלי דהן מנהלת האגף לשילוב חברתי ורון גלבוע מנהל מחלקת קהילה בירכו על היוזמה החשובה: “המרכז לגישור ודיאלוג בקהילה הינו בית להידברות על כל הטווח. הידברות בין פרטים, בין קבוצות וקהילות בעיר ובאירוע זה מקיים שיח בין קבוצות שונות גם ברמה האזורית. דווקא בתקופה טעונה זו חשוב לתת מקום גם למשותף ולמאחד ולא רק למקומות המפלגים”.

“משתתפי האירוע הגיעו מתוך אכפתיות ומתוך כאב על המצב הקיים ועל השסע שנפער. ראינו רצון כן מכל הקהל המגוון שהגיע לשמוע ולראות את הצד האחר. המשתתפים יצאו בתחושות אופטימיות שרב המשותף, שיש אכפתיות בעם והרצון לשיח ולחיבור משני הצדדים פותח את הלב. רבים הביעו נכונות להמשיך את המפגשים”, אמרה אורית אקרמן – מנהלת מרכז הגישור.

“חשוב לי להודות לאלי חפץ שהנחה את האירוע בצורה מקצועית ורגישה ביותר בהתנדבות מלאה. תודה לצוות מתנ”ס דנוור על שיתוף הפעולה ולצוות “הלילה נפגשים”. אקרמן הודתה לרון גלבוע מנהל מחלקת קהילה ואורלי דהן מנהלת האגף לשילוב חברתי, על האמון והרצון לעשיה משמעותית בעיר. “ניתן לפנות אלינו למרכז הגישור בכל קונפליקט ברמה האישית ועד רמת הקהילה. אנחנו כאן עבורכם כדי לסייע בהליכי גישור ושיח החל מרמת הפרט ועד רמת הקהילה”, סיכמה אקרמן.

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן