מה הוביל את בכירי המדינה להתכנס במשכן הנשיא?

שר החינוך, השר לפיתוח הנגב והגליל, יו”ר הסוכנות היהודית, יו”ר השלטון המקומי, מנכ”ל מפעל הפיס ועוד רבים אחרים התכנסו בבית הנשיא לאירוע מרגש מה עומד מאחורי המעמד המכובד ואיזה פרויקט חברתי-לאומי הצליח לאחד כל כך הרבה גורמים מובילים תחת קורת גג אחת?
מאחורי האירוע יוצא הדופן עומדת עמותת “פותחים עתיד”, שלאחר קרוב ל-20 שנות פעילות קיבלה הכרה כמיזם לאומי לשיקום ילדי ישראל.
העמותה פועלת כבר משנת 2006 בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, המלווה אלפי ילדים ומשפחות במצבי סיכון. העמותה זוכה להערכה רחבה בזכות מודל הנאמנות הייחודי שלה, הכולל ליווי הוליסטי לילדים לאורך שלוש שנים. תוכנית הליווי של העמותה מתמקדת בחיזוק החוסן האישי והמשפחתי, שיפור הסביבה החינוכית, והנעת תהליכי מוביליות חברתית משמעותיים.
במהלך מלחמת חרבות ברזל, עמותת “פותחים עתיד” הוכיחה שוב את חשיבותה כשהצליחה לספק תמיכה מיידית למשפחות המפונות ברחבי הארץ. בעקבות הצלחת פעילותה לאורך השנים, התוכנית צפויה להתרחב בשנת 2025 לכ-1,500 משפחות נוספות בהשקעה כוללת של כ-14 מיליון דולר. בזכות שותפויות רחבות עם גורמים ממשלתיים, פילנתרופיים ועסקיים, העמותה ממשיכה להניב תוצאות מדהימות – שיעורי נשירה אפסיים ממערכת החינוך, הצלחה בלימודים, ומעורבות קהילתית רחבה בקרב הבוגרים
נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אני מבקש לומר לכם כמה אני שמח לראות כאן היום כל כך הרבה שותפים לדרך, מרשימים, מעוררי השראה, מלאי חזון ומעש; שהתכנסו לטובת מטרה אחת – מטרת על – דורות העתיד של מדינת ישראל. האמור בספר משלי: “חנוך לנער על פי דרכו” – מטיל עלינו את החובה לחשוף ולהוציא אל הפועל את האור הגנוז והפוטנציאל שטמון בכל אחד ואחת, בהתאם לאופיו ולכישוריו, וכפי שכולנו יודעים – תכנית “פותחים עתיד” מיישמת באופן נפלא את התפיסה החינוכית החשובה הזאת.״
יו”ר הסוכנות היהודית אלוף במיל’ דורון אלמוג: ״תכנית “פותחים עתיד” מהווה מגדלור של חוסן ותקווה לאלפי ילדים ומשפחות. מאז השבת השחורה בשבעה באוקטובר, התחדדה עוד יותר חשיבותן של הנאמנות והנאמנים שמהווים עוגן אמיתי עבור ילדי הדרום והצפון. ההכרה בפותחים עתיד כמיזם לאומי לשיקום ילדי ישראל היא אבן דרך משמעותית. ל”פותחים עתיד” תפקיד מרכזי ביצירת עתיד של תקווה עבור משפחות רבות שילדיהם חווים קשיים חריפים. נוכחותן של הנאמנות במעגלי ההשפעה של הילדים בקהילות הערים והיישובים, מובילה להצלת חיים של ממש.”
יו”ר “פותחים עתיד” וראש עיריית דימונה בני ביטון: ההכרה ב’פותחים עתיד’ כמיזם לאומי היא עדות לחשיבותה של השקעה ארוכת שנים בילדים ומשפחות. המודל שלנו הוכיח את עצמו לאורך השנים, עם שיפור מובהק בכל מעגלי ההתערבות. אנו גאים בשותפות הרחבה שנרקמה סביב המיזם ומאמינים כי היא תאפשר לנו להרחיב משמעותית את ההשפעה החיובית על החברה הישראלית.”
ניתאי אשר, בוגר התוכנית: “כשפותחים עתיד קראו לי להגיע ולספר על התהליך שעברתי ועל המקום של פותחים עתיד בחיי ובחיי משפחתי היה ברור לי שאני מתייצב מיד. מתוך הכרת הטוב למה שהתוכנית חוללה בחיינו ומתוך רצון שעוד ילדים ייהנו מאותו ליווי משמעותי של הנשים המיוחדות האלו- הנאמנות. כיום אני בן 18 ובדיוק התחלתי שנת שירות בחוגי הסיירות של קק”ל. השאיפה לעשות שנת שירות ולהדריך ילדים נובעת מהרצון שלי להעביר את זה הלאה, להוות דוגמא ומודל לחיקוי לילדים אחרים, כפי שאחרים היוו עבורי”.
האירוע בבית הנשיא כלל את הצגת הישגי הארגון לאורך 18 שנות פעילות, סיפורם האישי של משתתפי העמותה, והכרזה רשמית על הרחבת הפעילות. נציגי הגופים השותפים חתמו על אמנת שיתוף פעולה, המסמלת את המחויבות המשותפת לקידום רווחתם של ילדי ישראל.
◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הסוכנות היהודית

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן