מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך | הורוביץ: “זה יום היסטורי למאבק הלהט״בי בישראל”

בעקבות החלטת משרד הבריאות להסדיר את הליך הפונדקאות לגברים יחידנים, הומואים וטרנגסג’נדרים החל מ-11 בינואר – בהתאם לפסיקת בג”ץ הפונדקאות מיולי 2021, העותרים לבג״ץ בנושא יואב ואיתי ארד-פנקס, עוז פרבין, יו״ר עמותת “אבות גאים”, וסוכנות “תמוז” מברכים על הצעד: “מדובר בניצחון ויום היסטורי שבא בעקבות פסיקת בג”ץ שקבעה באופן חד-משמעי כי זוגות בני אותו המין יוכלו להביא ילדים בארץ בהליך פונדקאות וכי ‘לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מההסדר הקיים’ – השר ניצן הורוביץ הבטיח וקיים״.

“כמו כן, זהו יום חג לחברה הישראלית בכלל ולקהילה הגאה בפרט – זאת בין היתר בשל הכנסת הקהילה הטרנסית לתיקון לחוק. עם זאת, המסע עוד לא תם: יש לדאוג בדחיפות למהלך המשלים של נושא תרומת הביציות – ולהשוות את זכויותיהם של גברים יחידנים, הומואים, טרנסים וטרנסיות לאלו של שאר האוכולוסיות בחברה הישראלית – בעיקר מבחינת ההיבט של מתן החזרי הוצאות שוויוניים במסגרת סל הבריאות והביטוחים המשלימים, שכן אין כל סיבה שהאוכלוסיות המדוברות ישלמו מחיר יקר יותר ומפלה”.

השר הורוביץ: אנחנו עושים היסטוריה. בעוד שבוע: פונדקאות שווה לכולם

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ”ל המשרד פרופ’ נחמן אש הציגו חוזר המעדכן את נוסח חוק הפונדקאות כך שתתאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל החל מיום 11.1.22. לדברי הורוביץ: “זה יום היסטורי למאבק הלהט״בי בישראל ולחברה הישראלית כולה. אנחנו שמים סוף לעוול ולאפליה של שנים – מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך. כפי שהתחייבנו, החל מה-11 בינואר נאפשר גם לגברים יחידנים וגם לזוגות להטב”ים, ובעצם לכל אדם גישה שווה לפונדקאות בישראל.

חוזר המנכ”ל החדש מעגן את פסיקת בג”ץ וקובע בפשטות את מה שהיה אמור להיות לגמרי מובן מאליו – שיוויון. זה הכל, פשוט שיוויון. מעתה נתייחס לכל הורה ולכל משפחה באופן שווה. לכל אחד הזכות להורות. סטרייטים ולהט”בים יחידים וזוגות. הרחבנו את הפרשנות ואני שמח לעדכן שגם טרנסג’נדרים יוכלו לגשת להליך פונדקאות בישראל. המאבק לשוויון, של הקהילה הגאה ושל כל אדם, הוא המאבק שלי. כשר הומו שמכיר היטב את ההדרה והאפליה, הצבתי לעצמי כמטרה להפוך את משרד הבריאות לספינת הדגל של זכויות האדם והשיוויון. מערכת הבריאות הישראלית נהיית לאחת המתקדמות ביותר בעולם ביחסה ללהט”ב ולכל אדם. זו גאווה גדולה. יש עוד הרבה עבודה לפנינו במאבק לשיוויון מלא אבל רגעים כאלה הם בדיוק מה שנותן לי, ולכולנו, כוח להמשיך. היום אפשר להיות גאים בישראל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן