מדיקל קר בת ים פותח מערך טיפולי חדש לשיקום צעירים

המערך החדש יכלול 3 מחלקות שיקום שיתפרסו על פני 5500 מ”ר ומרכז טיפולי בשטח של 1500 מ”ר

מדיקל קר, בית החולים האינטגרטיבי בבת ים פותח מערך חדש לשיקום צעירים בעלות של כ-30 מיליון ש”ח

המערך יפעל כמעגל שיקום כולל עם מרכז טיפולים אינטגרטיביים בהשקעה של 2 מיליון ₪ לשיקום רגשי ומחלקת אשפוז יום לטיפול לאחר שחרור

בית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר, פותח מערך חדש לשיקום צעירים למטופלים עד גיל 65. בפתיחת המערך הושקעו כ-30 מיליון ₪ לבנייה והצטיידות. המערך החדש יכלול 3 מחלקות שיקום שיתפרסו על פני 5500 מ”ר ומרכז טיפולי בשטח של 1500 מ”ר. סה”כ עד כ-105 מיטות שהן 10% מסך מיטות השיקום במדינת ישראל, לצידן יפעל בנוסף מערך שיקום לטיפול המשכי.

3 מחלקות לשיקום צעירים, כוללות 105 מיטות. עד כה נקלטו 15 מטופלים חדשים, הזוכים לפרוטוקול הטיפול האינטגרטיבי בניהול הפסיכולוג דוד מעוז. הפרוטוקול כולל שיקום פיזי מקיף (אורטופדי, נוירולוגי, TBI  נפגע ראש ופצועי מלחמה). תוכנית טיפול מותאמת על ידי קייס מנג’ר אישי. התהליך מתחיל בשיחת אינטק בכניסה לבית החולים ובדיקת מדדים רפואים וסיעודים. בסיומה מבוצע אבחון מעמיק להתאמת תוכנית לצרכי המטופל. בראיית השיקום השלם. התהליך מתבצע באמצעות פסיכולוגים שמקבלים את המטופלים בודקים את מצבם וקובעים את סוגי הטיפולים הנדרשים. על מנת לבחון את ההתקדמות הרגשית, כל מטופל מחובר לאפליקציה למעקב אחרי חרדה טראומה, הבוחנת על פי מדדים פיזיולוגיים את התקדמות בשיפור הנפשי.

“ללא מוטיבציה רגשית להשתקם, הטיפול הפיזי בפציעה לא יספיק. לכן מעגל השיקום השלם כולל טיפול ושיקום פיזי כמו פיזיותרפיה וטיפול תרופתי. במקביל לטיפול עמוק בבסיס הקושי הרגשי של המטופלים ובני משפחותיהם וטיפול בטראומה. הפרוטוקול הטיפולי משולב גם עבור בני המשפחה” אומר שאולי הרציק פז, מנכ”ל מדיקל קר

ליד מחלקות השיקום הוקם מרכז אינטגרטיבי לטיפולים רגשיים בהשקעה של 2 מליון ₪. המרכז כולל 10 חדרי טיפול וכ- 30מטפלים רב תחומיים בכלים טיפוליים אשר יושמו במשך 30 שנה לתפקוד במצבי לחץ ואתגרים, ולהפחתת מתח וחרדה.

מרכז אשפוז היום לצעירים, משלים את המעגל השיקומי. הוא נותן מענה למשתחררים מאשפוז. במקום להמתין לתורים הארוכים לשיקום בקהילה, כדוגמת טיפולי פיזיותרפיה, המטופלים מגיעים מיד עם שחרורם לאשפוז יום המשכי במרכז ומקבלים את כל הליווי הפיזי והרגשי שהם עדיין זקוקים לו עד לשיקום מלא ועצמאות שאינה דורשת כל ליווי פיזי או רגשי אחר.

המהלך החדש לתוספת שיקום צעירים נעשה על רקע המחסור המשמעותי במיטות שיקום צעירים בארץ: על פי דוח משרד הבריאות בישראל קיימים רק  60 אחוזים ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD- ועוד טרום פרוץ המלחמה הייתה תפוסה של 108% על מיטות השיקום הקיימות.

לדברי מוטי קפלון סמנכ”ל השיווק במדיקל קר: “במהלך היום אנו מקבלים מספר רב מאוד של פניות מקופות החולים לאשפוז שיקומי של צעירים. כבר היום, מספר רב מאוד של חולים, ממתינים בבתי חולים כלליים למיטה במרכזי השיקום..”

בראש המערך החדש תעמוד ד”ר תמרה בראונר ותוביל את מערך השיקום במחלקות שיקום צעירים וגריאטרי ואת אשפוז היום בבית החולים. דר יולי טרגר יו”ר איגוד השיקום, ישמש יועץ רפואי בכיר להקמת מערך שיקום ואשפוז יום ויהיה אחראי על בניית מתודולוגיה שיקומית ובניית תהליכים רב מקצועיים במערכי השיקום

אודות המדיקל קר

מדיקל קר, מרכז רפואי שיקומי בבת ים הפועל מ- 2022 הינו המרכז הראשון בארץ המטפל בגישה האינטגרטיבית בגוף, ברוח ונפש. המרכז מתמקד בטיפול בחולים שיקומיים שעברו אירוע מוחי, ניתוחים אורתופדיים, חולים מונשמים או חולים בתרדמת בגילאי 18 ומעלה. במרכז הרפואי פועלות 9 מחלקות הפרוסות על 9 קומות ובהן 350 מיטות אשפוז. מחלקות המרכז מחולקות לשיקום צעירים וגריאטרי, סיעוד מורכב, שיקום לאחר ניתוחים ועוד.

ד”ר תמרה בראונר, רופאה מומחית בשיקום, מנהלת רפואית. המרכז מפעיל מערך שיקום פיזי ונפשי המבוסס על שיטת HeartMath, שהוכחה כיעילה לטיפול בטראומה. המרכז כולל גם מכון שיקום יום אמבולטורי המציע מגוון שירותים כגון ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת ופסיכולוגיה שיקומית. מרכז חוסן, הצמוד למתחם, מציע שיטות טיפול אלטרנטיביות להחלמה רוחנית ונפשית. בנוסף מערך החלמה לאחר ניתוח, ואירוע לב , ולמרכז אשפוז יום המציע טיפולים פיזיים ונפשיים ללא צורך באשפוז ממושך.

 

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: מדיקל קר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
מדיקל קר בת ים פותח מערך טיפולי חדש לשיקום צעירים - מדיקל קר מרכז רפואי שיקומי צעד אחד קדימה
3 months ago

[…] לכתבה המלאה […]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
מדיקל קר בת ים פותח מערך טיפולי חדש לשיקום צעירים - מדיקל קר מרכז רפואי שיקומי צעד אחד קדימה
3 months ago

[…] לכתבה המלאה […]

דילוג לתוכן