מבקר המדינה קובע: על עיריית רחובות לפקח על בטיחות גני המשחקים

רק כ-55% מהמשיבים על סקר עמדות התושבים שביצע מבקר המדינה ציינו שגן המשחקים הקרוב לביתם הוא בטיחותי.

בשנים 2013 – 2023 נהרגו 10 ילדים, וכ-14,000 ילדים הגיעו לחדרי המיון בשל פגיעה שנגרמה בגני משחקים. רובם המוחלט (כ-81%) נפגעו עקב נפילה, מכה או חבלה * סקר משרד מבקר המדינה: רק כ-55% מהמשיבים על סקר עמדות התושבים ציינו שגן המשחקים הקרוב לביתם הוא בטיחותי.

בשנים 2013 – 2023 נהרגו 10 ילדים, וכ-14,000 הגיעו לחדרי המיון בשל פגיעה שנגרמה בגני משחקים. רובם המוחלט (כ-81%) נפגעו עקב נפילה, מכה או חבלה. מבקר המדינה מצא שעל אף הדרישה בתקן הישראלי, חמש משש הרשויות המקומיות שנבדקו (רחובות ,חדרה, טבריה, שפרעם ורמת ישי) לא רשמו בטופס מפורט את המידע על תאונות שאירעו בגני המשחקים בתחום שיפוטן; לרשויות המקומיות שנבדקו ביטוח צד ג’, אך קיימים פערים ביניהן, כמו בתקרת הכיסוי הביטוחי.

מהביקורת עולה כי ברחובות, חדרה ושפרעם מספר התושבים לכל גן משחקים ציבורי גבוה באופן יחסי – 1,374, 1,322 ו-4,838 בהתאמה, ואילו בטבריה היה מספר התושבים לכל גן 808, ברמת ישי – 738, ובחוף הכרמל – 553. עוד עלה כי מספר הילדים לכל גן בממוצע ברחובות ובשפרעם היה 358 ו-1,146 בהתאמה, ואילו בחוף הכרמל וברמת ישי היה מספר הילדים לכל גן 147 ו-176 בהתאמה. ככל שמספר הילדים לגן משחקים באזור מסוים גבוה יותר, הדבר עלול לפגוע בהנאתם מהשימוש בגנים ובמיצוי התועלת מהמרחב הציבורי.

עוד עלה מסקר עמדות התושבים שערך משרד מבקר המדינה כי ברחובות, חדרה ורמת ישי הרוב המוחלט של המשיבים ציינו כי זמן ההליכה לגן המשחקים הקרוב הוא פחות מ-10 דקות. מנגד, בטבריה ציינו כרבע מהמשיבים כי נדרשת הליכה של יותר מ-10 דקות לגן הקרוב ביותר לביתם; רק כ-55% מהמשיבים על סקר עמדות התושבים ציינו שגן המשחקים הקרוב לביתם הוא בטיחותי.

המבקר אנגלמן ממליץ לרשויות המקומיות שנבדקו לפעול לתיקון הליקויים שבדוח. על הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה לפעול לאכיפת הוראות החוק והתקן בתחום תחזוקת גני המשחקים, ועל מכון התקנים לפקח על גני המשחקים שבפיקוחו, כדי לוודא כי הם מותאמים לדרישות התקן.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ד"ר אבישי טייכר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן