מביך: הנהלת העיר קרית מלאכי לא ידעה על חוק חובת החזקת מזרקים במוסדות החינוך

מועצת קרית מלאכי שחררה בתחילת השבוע הודעה לתקשורת בזו הלשון מטעמו של ראש העיריה: "מותה של אושר דרעי ז"ל טלטל את מדינת ישראל. אף לא אחת או אחד צריך למצוא את מותו בגלל מחסור בזריקה. על כן כינסתי היום את אגף החינוך והוריתי על רכישה של מזרקים לכל הגנים ובתי הספר בקריית מלאכי, גם באלו בהם אין ילד עם אלרגיה. בנוסף, הצוותים יעברו הדרכה מקצועית על אופן ההזרקה וכך יוכשרו להציל חיים. כמו כן, מזרק נוגד אלרגיה יהיה גם בבניין העירייה ובאגפים החיצוניים בהנדסה, הרווחה והמתנ"ס. רק כך נוכל למנוע את האסון הבא".

בחדשות 08 (לעומת ראש העיר, עוזריו, ועובדי העיריה שאמורים לדעת על כך, כנראה), מודעים לחוקי מדינת ישראל לרבות החובה להחזיק את המזרקים המדוברים כבר משנת 2019. הבענו פליאה בפני עוזרו של ראש העיר ששלח את הידיעה. "כלומר עד היום קרית מלאכי עברה על החוק שנכנס לתוקפו בשנת 2019 ומחייב להחזיק מזרקים?", שאלנו. התשובה שקיבלנו הייתה: "יש חוק שמחייב להחזיק במוסד שאין בו ילד עם אלרגיה?". בהמשך כתב עוזר ראש העיר: "ותבדקי אם בכל הגנים, בתי ספר באשדוד ורחובות יש מזרקים". אכן, מביך.

כך לא מתבטאים בנושאים הקשורים לבריאות הציבור! כמו כן, לידיעת ללו זוהר ושות', על מנת לאפשר טיפול מציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים, נקבע בהוראות חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2018 כי בכל מוסד חינוך יוחזק תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), להזרקה תוך שרירית. מערכת חדשות 08 מתנדבת להציג בפניכם את החוק המלא – לחצו כאן. לבוא ולהוציא הודעה על כינוס אגף החינוך והוראה לרכוש מזרקים שממילא היו אמורים להיות במוסדות כבר שנה וחצי? נו, באמת! מי היה נוטל באשמה לו אחד מילדי קרית מלאכי היה נתון להתקף אלרגי ומת חלילה? שווה בהחלט לבחון זאת. ויפה שעה אחת קודם.

לחוק המלא לחצו כאן – מוגש כשירות לעירית קרית מלאכי, ללא עלות מחדשות 08.

בעקבות המקרה הטראגי של אושר דרעי ז"ל, תושבת חצור הגלילית שנפטרה בשבוע שעבר לאחר התקף אלרגי חמור במסעדה בראש פינה, הגיש יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, אליאור עמר, הצעת החלטה לפיה העירייה תחייב מסעדות להחזיק מזרק אפיפן על מנת להציל חיים. כעבור מספר ימים הודיע ראש העירייה אליהו זוהר כי הוא מאמץ את ההצעה. בעקבות זאת, העירייה תרכוש מתקציבה את המזרקים ותחלק אותם לכל העסקים המוכרים מזון בקריית מלאכי.

"קיבלתי את פנייתו החשובה של חבר המועצה אליאור עמר בהתניית רישיון עסק בהחזקת מזרק אפיפן", כתב זוהר בדף הפייסבוק שלו. "אני בשיח עם גורמי המקצוע וראשי רשויות וכולנו מחפשים דרכים למנוע את המקרה הבא. אנו נמצאים בבחינה משפטית כדי לבחון את ההצעה, אולם עד לקבלת חוות דעת, החלטתי שלא להמתין; עיריית קריית מלאכי תרכוש עבור המסעדות והפיצריות בעיר מזרקי אפיפן, זאת בנוסף להחלטה לרכוש מזרקים עבור בניין העירייה, המתנ"ס ומוסדות החינוך. כמו כן, הרחבתי את ההחלטה מאתמול גם למועדוניות הילדים ומועדוני הקשישים, כך שקריית מלאכי תהיה רשות בטוחה מהבחינה הזאת. במקומות אלו יוצב גם שילוט שיודיע על המזרק במקום", הוסיף זוהר, וסיכם, " אנו לא מתמהמהים אף לא לרגע אחד בשמירה על חיי אדם".

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן