מאמן האתלטיקה התמוטט על הכביש – האחות מ”קפלן” ביצעה בו החייאה והצילה את חייו. צפו במפגש המרגש ביניהם

צצ

בגיל 76 דמיאנוב ויאצסלב, מאמן אתלטים אולימפיים ברוסיה התמוטט וקרס על הכביש לאחר שקיבל דום לב. איריס לישה, אחות ילדים במרכז הרפואי “קפלן”, עצרה את רכבה וביצעה בו החייאה ממושכת ובכך הצילה את חייו.


בזכות תושייתה ומקצועניותה, הצילה לישה את חייו של המאמן, באירוע שהתרחש בשבוע שעבר. ויאצסלב יצא ממרכז הקליטה לקניות, התמוטט עם דום לב על שפת הכביש ושכב ללא דופק וללא נשימה דקות ספורות. לישה, בעלת 26 שנות ניסיון בתחום הסיעוד, נסעה ממשמרת בקפלן לביתה והבחינה בויאציסלב מוטל על הכביש.

“יצאתי מיד מהרכב ושאלתי עוברים ושבים מה קרה והם לא ידעו לענות לי. הרגשתי שאין דופק ואין נשימה והוא מחרחר והתחלתי לבצע עיסויים בדיוק כפי שאני מתרגלת מדיי שבוע בתכנית סימולציית ההחייאה בטיפול נמרץ ילדים בקפלן. פשוט שמעתי את קולו המהדהד של הרופא במהלך התרגול כיצד לבצע את קצב ההחייאה במדויק”, היא מתארת בהתרגשות. “ביקשתי שיתקשרו בדחיפות למד”א והם המשיכו את ההחייאה עם מכשור רפואי והעבירו אותו ליחידה לטיפול נמרץ לב בקפלן”.

ד”ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן אמר כי: “בכל שנה עוברים כחמש מאות אנשי צוות תרגול החייאה על בסיס קבוע. המטרה היא לאמן את הצוותים הרפואיים והסיעודיים בהחייאות על בובה כדי שחלילה יגיעו לרגע האמת, כמו במקרה הזה, ויידעו בדיוק מה לעשות בבית החולים ומחוצה לו. זהו האירוע הראשון מחוץ לבית החולים שאיש צוות מבצע החייאה מחוץ לבית החולים ואנו גאים מאוד בתוצאות”.

(צילום: אפרת שררה, קפלן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן