לראשונה: רוב נשי במליאת המועצה האזורית בני שמעון 

בהצלחה רבה לכל הנבחרות למועצה אזורית בני שמעון
היסטוריה בבחירות המוניציפליות: רוב נשי במליאת המועצה האזורית בני שמעון
מועצת הנשים של הדרום
לראשונה, במועצה האזורית בני שמעון נבחרו רוב של נשים למליאת המועצה. זו מליאת המועצה היחידה עם רוב נשי בקרב המועצות האזוריות ברחבי הארץ ובין הרשויות הבודדות בארץ שבה נבחר רוב נשי.
במועצה האזורית בני שמעון החלו לפני כמה חודשים בתהליך לשינוי משוואת היצוג בין גברים לנשים במליאת המועצה.
בתחילתה של הקדנציה הראשונה של המליאה הקודמת, ישבה אישה אחת בלבד במליאה. עם הזמן, תוך כדי חילופי המשמרות בתפקיד נציג הישוב במליאה נוספו נשים לחברות במליאה וסגרו בבני שמעון את הקדנציה עם נוכחות 3 נשים במליאה.
בבני שמעון החליטו שהם פועלים לייצוג שווה של 50-50. במועצה הקימו צוות ייעודי מועצתי- לעידוד נשים להבחר למליאה, יצרו תהליך מקיף, קבוצת וואצאפ ייעודית ואפילו קורס עם כלים פרקטים לנשים שמתכננות להתמודד למליאה.
מהצוות המועצתי לעידוד נשים להבחר למליאה נמסר:
״מדובר בהחלטה אסטרטגית של המועצה והמליאה לייצר שוויון בייצוג במליאה, יצאנו לפרויקט שיאפשר לנשים נוספות להתמודד ויעודד אותן לכך. שאבנו הרבה השראה מפרויקט 5050 שותפות ושוויון מגדרי״.
במועצת בני שמעון פרסמו:
״אנו גאים ושמחים לבשר כי לא רק שאחוז הנשים במליאה עלה, אלא שיצרנו מהפך של ממש. במליאה הנוכחית במועצה האזורית בני שמעון- רוב נשי!״ במליאת המועצה של בני שמעון נבחרו 10 נשים מתוך 19 חברי מועצה.
ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון:
״אם אנחנו רוצים לחנך לשוויון מגדרי ולייצר עולם וחברה שוויוניים וטובים יותר – עלינו להתחיל מהבית, בשולחנות בהם נקבעות ההקלטות ובנקודות ההשפעה.
רק כך אפשר לעשות שינוי. אני שמח שתושבי בני שמעון החליטו לבחור בשוויון ואני מתרגש ומצפה להוביל את המועצה יחד עם מליאה של רוב נשים בקדנציה הקרובה״.
דנה שמח, מובילת צוות 50/50 במועצה האזורית בני שמעון:
“מיעוט הנשים במליאת המועצה היוצאת ייצר ייצוג לא שיווני בכל אספקט שנגעה בו המליאה. מתוך שאיפה לשינוי משמעותי החלטנו כי כמועצה אנו חייבים לנסות לתקן ולעודד את הנשים להעז ולצעוד קדימה- להתמודד למליאת המועצה ולוועדי הישובים.
המהפך שיצרנו מעורר גאווה אזורית ואישית ומראה שהכל אפשרי, עם קצת פרואקטיביות ניתן לעשות הכל.
אימי שופן, נציגת המליאה מקיבוץ שובל:
״למרחב הציבורי ברשויות המקומיות יש השפעה משמעותית כמעט בכל רובד חיים שלנו. סביב שולחן קבלת ההחלטות, לעיתים באות לידי ביטוי גישות גבריות יותר.
אני מאמינה שהובלה הנשית במליאה, בשלטון המקומי, חשובה להשגת שוויון וצדק חברתי, והיא עשויה לתרום להגשמת צרכים ותיקונים בקהילה. גאה ומתרגשת להיות חלק משמעותי, נשי בשולחן קבלת ההחלטות המועצתי.״
אתי וקס, נציגת המליאה מקיבוץ בית קמה:
“כמי שהייתה שותפה להובלת תהליכי 50/50 ונושאי הוגנות מגדרית באוניברסיטת בן גוריון, שמחתי לקחת הפעם גם חלק אקטיבי, ולקבל את הזכות לקחת חלק בעיצוב העתיד של המועצה״
אוסי מוריץ, נציגת המליאה מקיבוץ חצרים:
״בחרתי להצטרף למליאת המועצה מתוך הרצון להכיר ולהעמיק בתהליכים השונים. חשוב לי להיות קול ולהשפיע בתחומים השונים ובקבלת החלטות הנוגעות לתחומי החיים השונים שלנו.
לבחור להיות חלק זה לבחור בנקיטת יוזמה ובעשייה. לבחור להיות חלק זה להקשיב לקולות השונים משלי, לאפשר לעתיד להתהוות באופן מיטיב עבור אוכלוסיות מגוונות במועצה שלנו.״
רשימת הנשים במליאה לפי יישובים- 
שובל- אימי שופן עין גדי
להב- איריס גרין
כרמים- יעל אלטמן
חצרים- אוסי מוריץ ודקלה רוכמן
משמר הנגב- ליעד דרור ואיריס פרץ
בית קמה- אתי וקס
גבעות בר- בילי כהן
נבטים- סמדר נחמיה
בהצלחה רבה לכל הנבחרות!
◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן
◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – נשים בלבד לחצו כאן
◼️ חדש! לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תמונות ממפגש הנשים: באדיבות מועצת בני שמעון | ראש המועצה ניר זמיר: צלם יקיר אסידו | דנה שמח: צלמת מיטל דרורי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן