למען איכות הסביבה: הישג משמעותי לאיגוד ערים נפת אשקלון 

התביעה מתרחבת: בית המשפט אישר את צירופם של 6 ארגוני סביבה לתביעה נגד הגדלת היתר הרעלים בקצא"א

הישג חשוב בדיון בעתירה המנהלית של איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון נגד המשרד להגנת הסביבה, הממונה לפי חוק חומרים מסוכנים במשרד, ונגד חברת קצא"א, בגין הגדלת כמות הדלק הגולמי המותרת לאיחסון ולשינוע בחוות הדלקים של קצא"א באשקלון.

בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ביום א' 06/10/24, ניתנה החלטה בידי השופטת גאולה לוין המאשרת את צירופם של שישה ארגוני סביבה לעתירה כ"ידידי בית המשפט": החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין, צלול, שומרי הבית, מגמה ירוקה ועמותת קשת-קהילה תרבות סביבה.

העתירה שנועדה להגן על בריאות ובטיחות תושבי אשקלון והסביבה הוגשה בחודש אוגוסט, על ידי איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון באמצעות עוה"ד ד"ר ציפי איסר-איציק וטל גרנות, ממשרד עוה"ד ליפא מאיר ושות'. העותרים פנו בבקשה לבית המשפט, להורות כי החלטת הממונה על החומ"ס במשרד להגנת הסביבה המאשרת את הגדלת כמויות הנפט הגולמי המותרות באיחסון ובשינוע בחוות הדלקים של קצא"א באשקלון, כפי שאושרה לחברה בהיתר הרעלים – בטלה או להורות על ביטולה.

עוד נקבע בדיון, כי לאחר צירוף ארגוני הסביבה לתביעה, יהיה עליהם להגיש בשבועות הקרובים את חוות דעתם של: ד"ר אריה ונגר, מומחה לכימיה אטמוספרית, בנוגע להשפעות וסיכונים שהיו צריכים להיבחן בעת מתן היתר הרעלים ואת חוות הדעת, הפעם בהיבט כלכלי, של DHV MED המשערכת את גובה הנזק שיגרם למפרץ אילת ולחוף אשקלון כתוצאה משפך נפט.

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי: "אני מברכת על החלטת בית המשפט לאשר את צירופם של שישה ארגוני סביבה נוספים לעתירה. הדבר מהווה הכרה של בית המשפט בחשיבות האינטרס הציבורי העולה מן העתירה שהגשנו. בכוונת האיגוד לעמוד על המשמר ולפעול למען מניעת חשיפה של הציבור לסיכונים סביבתיים, בפרט כשמדובר בגוף כמו קצא״א, שפעילותו כרוכה בסיכונים סביבתיים משמעותיים".

 

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לחדשות קריית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לחדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן

◼️ לחדשות אשקלון  לחצו כאן

◼️ לקבוצת מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: גיא לסט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן