ללא עבר אין עתיד: ביה”ס אורט בגן יבנה מציינים את יום השואה הבינלאומי במסע מיוחד

השבוע ציינו ברחבי העולם את יום השואה הבינלאומי. עשרות מנהיגים, מהחשובים בעולם, הגיעו לבית הנשיא בירושלים לציין את אירועי 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. נשיא ארה”ב אף יצא במסר מיוחד: “לאלו המבקשים את השמדת ישראל והעם היהודי נאמר – לעולם לא עוד”. 

בבית הספר אורט על שם יצחק רבין גן יבנה, הדגימו חברי המשלחת לפולין, שחזרו ממסעם בחודש ספטמבר האחרון, מנהיגות אישית וציינו את היום החשוב בהעברת חוויות המסע האישיות שלהם לתלמידי שכבת כיתות י’. 

רכז שכבת י”ב ומנהל המשלחת לפולין בשנה זו, ליאור גדסי, יחד עם רכזת מעורבות חברתית, נילי עזרן, חברו לרכזת שכבת כיתות י’, מירב שושנה, והחלו בתכנית שנועד להנחיל את סיורי המסע לתלמידי השכבות הצעירות יותר, היום כולו הוקדש לאנטישמיות בעידן המודרני. תלמידי שכבת י”ב קישרו את חוויותיהם מהמסע הערכי והמשמעותי שעברו, לתפקידם בדור העתיד כמנהיגים המשנים מציאות. כך, שתיאור החוויות הפכו למעצימות עוד יותר. תלמידי שיכבה י’ התעניינו וביקשו לרדת לפרטי פרטים של חוויית המסע. 

מנהלת בית הספר, מרי שפונט: “זו מסורת רבת שנים שתלמידי שכבה י”ב ששבו ממסע פולין חולקים את חוויותיהם עם תלמידי שכבה י’. אני חשה גאווה גדולה בדרך שבה בחרו תלמידי שכבה י”ב שהשתתפו במסע ,להנחלת לקחי השואה בדרך של שיתוף בחוויות המסע, היו אלו תובנות ותחושות לא פשוטות של משתתפי המסע. אני חשה כי העיסוק בשואה בלקחיה במפגש עם המקומות האנשים, עם הסיפורים המשפחתיים אנו בונים חומה נוספת נגד גל השנאה והאנטישמיות שעדיין מרימה  את ראשה המכוער, כפי שראינו באירועים האחרונים באירופה. אני משבחת את פועלם של תלמידנו וכל אנשיו הצוות שעשו במלאכה החשובה הזו, העומדת בהלימה לחזון בית הספר ולייחודיות שלו כבית ספר מוביל ומנחה מנהיגות אישית  וחברתית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן